FANDOM

E-100 Alpha (α) (E-100 “アルファ ”E - 100 “Arufa”?), znany również jako ZERO – robot z serii E-100, będący prototypowym modelem tej serii. Pojawia się w grach Sonic Adventure, Sonic Adventure DX: Director's Cut i Sonic Advance 2.

Opis Edytuj

ZERO posiada zupełnie inny wygląd, niż inne roboty z serii E-100, które posiadają humanoidalną sylwetkę. E-100 jest podobnym do puszki, zielonym robotem z dwoma długimi ramionami i pięściami. ZERO posiada narzędzie do namierzania swoich celów, znajdujące się na czole. Po namierzeniu, ZERO może wysunąć swoją pięść na konkretną odległość. Robot może również rozsuwać pięści, elektryzować je i obracać nimi dookoła siebie.

Historia Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

ZERO zadebiutował w Sonic Adventure. Doktor Eggman wysłał go do Station Square, w celu pojmania ptaka, który uciekł z Szmaragdem Chaosu. W trakcie lądowania ZERO natknął się na Amy, która postanowiła bronić ptaka. Zaczął ją ścigać, ale zgubił po tym jak uciekła do pobliskiej restauracji. ZERO znalazł ją ponownie, przed wejściem do Twinkle Parku. Udało mu się ominąć Sonica i ścigać Amy po parku. Po tym jak wyszła na zewnątrz, ZERO porwał ją i jej ptaka, uciekając do Mystic Ruins. Tam dopadł go Sonic, ale ZERO uciekł dzięki przybyciu Egg Carriera, który wciągnął go na pokład promieniem ściągającym. Po tym jak Amy i ptak uciekli z celi, ZERO gonił ich przez Hot Shelter. Po katastrofie Egg Carriera z zaskoczenia zaczął ścigać Amy i jej ptaka po Final Egg, ale ponownie ich zgubił. Podążył za nimi na miejsce katastrofy Egg Carriera, gdzie zadał ptakowi druzgocący cios. Rozwścieczyło to Amy, która ostatecznie zniszczyła ZERO.

Sonic Advance 2 Edytuj

ZERO pojawia się na specjalnych poziomach w Sonic Advance 2, gdzie jego zadaniem jest ściganie gracza. Jeśli E-100 uderzy gracza, ten straci zebrane pierścienie. ZERO znany jest tutaj jako Robot Guard (ガードロボ Gādorobo Gādorobo?).

Boss Edytuj

ZERO jest finałowym i jedynym bossem Amy w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX. Posiada trzy punkty zdrowia.

Walka toczy się na pokładzie Egg Carriera. Gracz znajdzie się na okrągłej arenie, otoczonej ze wszystkich stron płotem zbudowanym z prądu. Celem gracza, jest popchnięcie ZERO, za pomocą Piko Piko Hammera, aby ten wpadł na płot. Robot dozna wtedy spięcia i odsłoni swój słaby punkt, zlokalizowany wewnątrz głowy. Gracz powinien uderzyć w to miejsce, aby zadać robotowi obrażenia. Po trzykrotnym wykonaniu tej akcji, ZERO zostanie pokonany.

E-100 Alpha dysponuje trzema atakami. Może namierzać gracza i wyrzucać w jego stronę swoją pięść, lub skakać i uderzać pięściami w ziemię, tworząc przy tym niewielkie fale uderzeniowe. Po otrzymaniu trzeciego ciosu, ZERO będzie starał się przebić na środek pola walki. Jeśli już tam się znajdzie, otoczy się elektrycznym polem, wysunie ramiona i zacznie nimi obracać, próbując zranić gracza.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
ZERO The Chase Master

Galeria Edytuj

Artwork Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

[?
]
Galeria

Sonic Adventure DX: Director's Cut Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Nie wiadomo dlaczego ZERO wciąż ścigał Amy i Flicky'ego po katastrofie Egg Carriera, skoro nie posiadali już Szmaragdu Chaosu, a Eggman nie chciał porywać Amy po raz kolejny. Prawdopodobnie było to spowodowane tym, że robot nie otrzymał nowych rozkazów, które zastąpiłyby jego starą misję.
  • ZERO to jeden z nielicznych robotów z serii E-100, który nie jest zasilany przez zwierzę.