FANDOM

E-100 Alpha (α) (E-100 “アルファ ”E - 100 “Arufa”?), znany również jako ZERO – robot z serii E-100, będący prototypowym modelem tej serii. Pojawia się w grach Sonic Adventure, Sonic Adventure DX: Director's Cut i Sonic Advance 2.

Opis Edytuj

ZERO posiada zupełnie inny wygląd, niż inne roboty z serii E-100, które posiadają humanoidalną sylwetkę. E-100 jest podobnym do puszki, zielonym robotem z dwoma długimi ramionami i pięściami. ZERO posiada narzędzie do namierzania swoich celów, znajdujące się na czole. Po namierzeniu, ZERO może wysunąć swoją pięść na konkretną odległość. Robot może również rozsuwać pięści, elektryzować je i obracać nimi dookoła siebie.

Historia Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

ZERO zadebiutował w Sonic Adventure. Doktor Eggman wysłał go do Station Square, w celu pojmania Flicky'ego, który uciekł z Szmaragdem Chaosu. Przez przypadek, na ptaka natknęła się Amy Rose, która postanowiła go chronić do czasu, kiedy odnajdzie jego rodziców. Z tego też powodu, ZERO postanowił porwać również Amy. Udaje mu się tego dokonać, kiedy Amy jest osamotniona po wyjściu z Twinkle Parku. Robot podróżuje następnie do Mystic Ruins, gdzie Egg Carrier zabiera go na swój pokład, tuż przed interwencją Sonica. ZERO ściga potem zbiegłą z więzienia na Egg Carrierze, Amy, lecz zawodzi. Kiedy Amy podróżuje do bazy Eggmana w Mystic Ruins, ZERO ponownie ją ściga, lecz bez rezultatu. Dogania ją na pokładzie Egg Carriera, gdzie zadaje cios Flicky'emu, co rozwściecza Amy, która w akcie odwetu niszczy robota.

ZERO jest głównym przeciwnikiem Amy i ściga ją przez całą jej historię w grze. Pojawia się na poziomach: Twinkle Park, Hot Shelter i Final Egg. Robot będzie podążał za graczem przez niemal wszystkie zakątki tych poziomów, często pojawiając się znienacka. Będzie próbował złapać Amy, namierzając ją i uderzając pięściami. Gracz może również zaatakować robota młotkiem, ogłuszając na chwilę, lecz robot nie może być zniszczony. Po otrzymaniu zbyt wielu ciosów, ZERO stanie się niewrażliwy na wszelkie ataki, czego dowodem będzie ulatniająca się z jego głowy biała para.

Gracz może również wykorzystać niektóre obiekty (takie jak puste puszki) do zmylenia robota i ukrycia się przed nim.

Sonic Advance 2 Edytuj

ZERO pojawia się na specjalnych poziomach w Sonic Advance 2, gdzie jego zadaniem jest ściganie gracza. Jeśli E-100 uderzy gracza, ten straci zebrane pierścienie. ZERO znany jest tutaj jako Robot Guard (ガードロボ Gādorobo Gādorobo?).

Boss Edytuj

ZERO jest finałowym i jedynym bossem Amy w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX. Posiada trzy punkty zdrowia.

Walka toczy się na pokładzie Egg Carriera. Gracz znajdzie się na okrągłej arenie, otoczonej ze wszystkich stron płotem zbudowanym z prądu. Celem gracza, jest popchnięcie ZERO, za pomocą Piko Piko Hammera, aby ten wpadł na płot. Robot dozna wtedy spięcia i odsłoni swój słaby punkt, zlokalizowany wewnątrz głowy. Gracz powinien uderzyć w to miejsce, aby zadać robotowi obrażenia. Po trzykrotnym wykonaniu tej akcji, ZERO zostanie pokonany.

E-100 Alpha dysponuje trzema atakami. Może namierzać gracza i wyrzucać w jego stronę swoją pięść, lub skakać i uderzać pięściami w ziemię, tworząc przy tym niewielkie fale uderzeniowe. Po otrzymaniu trzeciego ciosu, ZERO będzie starał się przebić na środek pola walki. Jeśli już tam się znajdzie, otoczy się elektrycznym polem, wysunie ramiona i zacznie nimi obracać, próbując zranić gracza.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
ZERO The Chase Master

Galeria Edytuj

Artwork Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

Sonic Adventure DX: Director's Cut Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nie wiadomo dlaczego ZERO wciąż ścigał Amy i Flicky'ego po katastrofie Egg Carriera, skoro nie posiadali już Szmaragdu Chaosu, a Eggman nie potrzebował porywać Amy po raz kolejny. Prawdopodobnie było to spowodowane tym, że robot nie otrzymał nowych rozkazów, które zastąpiłyby jego starą misję.
  • ZERO to jeden z nielicznych robotów z serii E-100, który nie jest zasilany przez zwierzę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki