Fandom

Sonic Wiki

E-101 Mark II

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

<< Poprzedni boss

Sonic Adventure
E-101 Mark II

E-101 Mark II (E-101改 E-101 aratame?) – udoskonalona wersja E-101 Bety, pojawiająca się jako ostatni boss w historii E-102 Gammy w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut.

Opis Edytuj

E-101 Mark II znacznie różni się od swojej pierwotnej wersji. Robot jest znacznie większy; nie posiada już nóg, które zostały zastąpione czymś w rodzaju ogona; wydłużony biały daszek nad głową; jedno zielone oko; oraz osłonę w okolicach tułowia. Ręce zostały wzmocnione ostro zakończonymi ramionami, służącymi do blokowania pocisków i szarżowania. Na końcu każdego z ramion znajduje się wyrzutnia pocisków.

Historia Edytuj

E-101 Beta był pionierem nowej serii robotów Doktora Eggmana - E-100. Były to bojowe roboty do zadań specjalnych, o ludzkiej sylwetce. Beta miał młodszego brata, E-102 Gammę. Eggman zamierzał sprawdzić, który z robotów okaże się silniejszy, stawiając oczywiście na Betę. Ku zdziwieniu doktora, Gamma zwyciężył w pojedynku ze swoim starszym bratem. Robot otrzymał od Eggmana pozwolenie na służbę na pokładzie Egg Carriera. Beta naciskał jednak na swoje stwórcę, aby zabrał również i jego. Eggman ustąpił Becie, mówiąc że będzie mógł użyć zapasowych części do jego udoskonalenia. Beta został zabrany na pokład Egg Carriera, gdzie rozpoczął się proces jego drastycznej przebudowy.

Przypadkowo do pokoju w którym powstawał E-101 Mark II trafił Gamma, którego to widok ten mocno zszokował, a później stał się jednym z powodów, dla którego robot zdecydował się zbuntować przeciwko swojemu twórcy.
E-101 MK II Gamma.png

Przebudowa E-101 Bety

Po katastrofie Egg Carriera, E-101 Mark II został ukończony, a także znalazł sposób na uwolnienie się. Wkrótce po tym, na pokładzie fortecy pomiędzy E-101 a E-102 Gammą rozegrała się walka, zakończona zwycięstwem tego drugiego. Tuż przed swoją śmiercią, E-101 Mark II oddał ostatni strzał, którym ciężko ranił Gammę, doprowadzając później do jego zniszczenia. Tym samym, E-101 Mark II pomógł Gammie wykonać jego misję, uwalniając zasilających ich systemy Flicky.

Boss Edytuj

W przeciwieństwie do pozostałych robotów z serii E-100, E-101 Mark II odznacza się znacznie wyższym poziomem trudności. E-101 posiada zdolność odbijania, lub unikania wymierzonych w niego pocisków. Jego najczęściej używanym atakiem, jest wysłanie serii samonaprowadzających pocisków, które Gamma może namierzyć i zestrzelić, a następnie bardzo szybka i dokładna szarża. Po wykonaniu tego ataku, gracz może zadać E-101 obrażenia. Po otrzymaniu dwóch ciosów, robot będzie się również teleportował nad pole bitwy, wystrzeliwując w Gammę laserowe pociski o dużej sile rażenia.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Crazy Robo

W innych mediach Edytuj

Plik:E-101 Kai Profile.png

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: E-101 "Kai"

W serialu anime Sonic X E-101 Mark II pojawia się pod nazwą E-101 "Kai". Robot pojawia się w Sadze o Chaosie w pierwszych odcinkach drugiego sezonu. Odgrywa rolę podobną do tej z Sonic Adventure, ale przyczyną jego przebudowy jest klęska E-101 Bety w złapaniu Żabka.

Ciekawostki Edytuj

ved
Sonic Adventure

Więcej w Fandom

Losowa wiki