Fandom

Sonic Wiki

E-102 Gamma

2642strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Główny artykuł
Ten artykuł dotyczy postaci z gry Sonic Adventure. Być może szukałeś jej sobowtóra z Sonic Battle?

E-102 Gamma (γ) (ガンマ Gamma?) – czerwono-czarny robot z serii E-100 zbudowany przez Doktora Eggmana. Pojawia się w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut.

Historia Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

Eggman Gamma vs Beta.png

E-102 Gamma kontra E-101 Beta

E-102 Gamma powstał jako drugi model z nowej serii robotów Doktora Eggmana: E-100. Już od momentu narodzin, Gamma został wystawiony przez swojego stwórcę na próbę. Pierwszym celem robota było ćwiczenie w strzelaniu do celów w tajnej bazie Robotnika. Gamma mocno zaskoczył stwórcę swoimi umiejętnościami, ale prawdziwy test miał się dopiero zacząć. Eggman opowiedział Gammie, że będzie mógł służyć na pokładzie powietrznej jego powietrznej fortecy: Egg Carriera, pod warunkiem że pokona swojego starszego brata w pojedynku: E-101 Betę. Chociaż Eggman uważał że Beta wygra, to mimo wszystko Gamma zwyciężył w pojedynku i otrzymał pozwolenie na służbę. Beta napierał jednak na Eggmana tak mocno, że ten zgodził się dać mu specjalne przyzwolenie, pod warunkiem przebudowy robota.

Seria E i Eggman.png

Eggman przemawiający do robotów z serii E-100

Tak więc na podstawie Gammy powstały nowe modele z serii E-100: E-103 Delta, E-104 Epsilon i E-105 Zeta. Kiedy Egg Carrier wystartował po raz pierwszy, Gamma i jego bracia zostali zabrani na pokład. Wkrótce Doktor Eggman wyznaczył robotom nowe zadanie, które polegało na złapaniu unikalnej, ogoniastej żaby, która połknęła Szmaragd Chaosu i ogon Chaosa, potwora którego ujarzmił Eggman. Roboty rozdzieliły się i każdy indywidualnie wyruszył na poszukiwania żaby. Gamma zawędrował do Station Square i na miejscowej plaży udało mu się odnaleźć właściwą żabę.

Tikal i Gamma.png

Tikal rozmawia z Gammą

Robot nie zdążył jednak wrócić na pokład Egg Carriera, ponieważ tajemnicza pomarańczowa kulka przeniosła go pod Ołtarz Szmaragdów w starożytnych czasach. Gamma nie mogąc ustalić miejsca swojego pobytu, udał się pod ołtarz aby dokładnie zbadać otoczenie. Pod ołtarzem napotkał małe, śpiewające Chao i próbował do nich podejść, ale został zatrzymany przez kolczatkę Tikal. Początkowo prosiła robota aby do nich nie podchodził, ale później zdała sobie sprawę że Gamma nie ma złych zamiarów i zaczęła z nim rozmawiać. Mówiła m.in. na temat swojego ojca i jego złych zamiarów wobec Chao. Gamma słuchał jej wywodu, po czym został przeniesiony na pokład Egg Carriera.
Eggman ogląda żaby.png

Eggman dokonuje przeglądu złapanych żab

Gamma ocknął się w samą porę, ponieważ wszystkie pozostałe roboty wróciły już ze złapanymi przez siebie żabami. Gamma ustawił się z nimi w szeregu i czekał na inspekcję Doktora Eggmana. Robotnik rozzłościł się, kiedy zobaczył że żaden robot nie przyniósł właściwej żaby. Kiedy jednak podszedł do Gammy, wydał okrzyk radości i pochwalił go. Eggman wziął żabę złapaną przez Gammę, a pozostałe roboty skazał na wygnanie z Egg Carriera. Promienie ściągające usunęły każdego robota, jednego po drugim ze statku. Gamma spojrzał się tylko jak znika ostatni z jego braci, E-103 Delta, po czym przyjął od Doktora nowe rozkazy.
E-101 MK II Gamma.png

Gamma widzi przebudowę E-101 Bety

Eggman rozkazał Gammie udać się do drzwi prowadzących do pokładowego więzienia. Miała się tam znajdować dziewczyna i Flicky, którego Gamma miał przynieść. Robot pomylił jednak drzwi i dostał się do pokoju, w którym ujrzał budowę nowego robota. Na podłodze leżały stare części E-101 Bety, a nieco dalej powstawała nowa wersja Bety. Przeraziło to Gammę, który szybko opuścił pomieszczenie i udał się do cel więziennych.
Gamma i Flicky.png

Flicky spogląda na Gammę

Będąc wreszcie we właściwym pomieszczeniu, Gamma dotciera do celi w której siedzi Amy Rose i niebieski ptaszek Flicky. Robot każe Amy oddać niebieskiego ptaka, na co jeżyca odmawia. Po dłuższej kłótni, Amy pyta się dlaczego robot chce od niej Flicky'ego. Gamma nie ma pojęcia, po co ma zabierać ptaka i czemu Amy dba o coś o czym nawet nie wie. Amy robi się żal robota, który nie wie nawet dlaczego ma od niej zabrać Flicky'ego. Niespodziewanie Flicky wyrywa się z rąk jeżycy i podlatuje do Gammy, spoglądając mu głęboko w oczy. Robot nie wytrzymuje, otwiera drzwi do celi Amy i wypuszcza ją na wolność. Amy dziękuje robotowi i obiecuje, że kiedyś zostaną przyjaciółmi.

E-102 uwalnia Amy.png

Gamma uwalnia Amy

Po wyjściu z cel, Gamma otrzymuje nowy rozkaz od Eggmana. Ma stawić się na zewnętrznym pokładzie i przygotować się do bitwy. Gamma bierze Jet Booster z pokoju z amunicją i wychodzi na zewnętrzny pokład. Tam czeka na niego Doktor Eggman, a także Sonic, Tails, oraz Amy i jej Flicky. Eggman rozkazuje Gammie zniszczyć niebieskiego jeża, po czym ucieka. Robot toczy walkę z Soniciem i pokonuje jeża. Robot przygotowuje się do zadania jeżowi ostatecznego strzału, ale na drodze staje mu Amy. Jeżyca tłumaczy Gammie, że nie jest on wcale zły i że nie powinien pracować dla Eggmana. Gamma pyta się dlaczego Amy mu pomaga, na co ta odpowiada mu, że odwdzięcza się w ten sposób za ratunek. E-102 oszczędza Sonica. W tym czasie Egg Carrier zaczyna tracić wysokość, o czym wszystkich informuje Tails. Sonic każe Tailsowi zabrać Amy i uciekać, podczas gdy on sam zajmie się Eggmanem. Amy dziękuje na koniec Sonicowi za ratunek i mówi Gammie, że będą odtąd przyjaciółmi. Tails zabiera Amy i Flicky'ego z niszczącego się Egg Carriera. Gamma przechodzi w tryb Flight Mode i również opuszcza pokład.
Gamma vs Sonic i Tails.png

Gamma staje do walki z Soniciem

Gamma leci w stronę Mystic Ruins, a po drodze wyświetlają mu się obrazy: Bety, jego braci z serii E-100, Amy i Eggmana. Obrazy zaczynają wyświetlać się coraz szybciej, aż wreszcie Gamma wie co ma robić. Doktor Eggman staje się od teraz jego wrogiem, a seria E-100 przyjaciółmi. E-102 zamierza ocalić swoich braci niszcząc ich, ale uwalniając w ten sposób zasilające ich zwierzęta. W Wietrznej Dolinie Gamma niszczy E-103 Deltę i uwalnia papugę, a w Czerwonej Górze niszczy E-104 Epsilona i uwalnia jaskółkę. Aby namierzyć pozostałe cele, robot wraca na pokład rozbitego na środku oceanu Egg Carriera.
Gamma vs E-101 mkII.png

Gamma kontra przebudowany Beta

Będąc na pokładzie, Gamma wykrywa obecność E-105 Zety w sektorze Hot Shelter. Okazuje się, że Zeta został przebudowany w wielką, stacjonarną jednostkę obronną w rdzeniu statku. Gamma niszczy również i jego, a po wyjściu zostają mu już tylko dwa cele: Beta, a także on sam. Gamma dostrzega jak widziany przez niego wcześniej robot E-101 Mark II, czyli przebudowany Beta, przelatuje nad Egg Carrierem. Gamma dogania go i razem ze swoim byłym bratem toczy bitwę na śmierć i życie.
Gamma umiera.png

Śmierć Gammy

Mimo zaawansowania technologicznego E-101, Gamma wygrywa, a jego brat upada na ziemię. Gamma powoli do niego podchodzi i otrzymuje ostatni, śmiertelny strzał od Bety. E-101 wybucha i uwalnia ze swojego wnętrza brązowego Flicky'ego. Ciężko ranny Gamma spogląda na ptaszka i widzi przed oczami obraz ptasiej rodziny, do której należy brązowy Flicky, oraz spotkany wcześniej niebieski Flicky. Gamma upada po chwili na ziemię i ginie w dużej eksplozji, uwalniając różowego Flicky'ego. Tym samym wypełnia swoją misję i rodzina Flickych może się połączyć.

Następstwa Edytuj

Pomimo tego że Gamma zginął już w Sonic Adventure, na jego podstawie Eggman stworzył kilka nowych robotów.

W Sonic Adventure 2 najnowsze modele z serii E, E-1000, posiadają wygląd podobny do Gammy, ale są całkowicie podporządkowane Eggmanowi, a także słabiej uzbrojone i wyposażone.

W Sonic Battle Doktor Eggman stworzył ze starych części robotów Chaos Gammę, robota niemal identycznego w wyglądzie do E-102 Gammy, przez co wielu bohaterów myliło robota z prawdziwym Gammą (Sonic, Tails, Knuckles i Amy), lub z E-123 Omegą (Shadow i Rouge). Chaos Gamma był jednak prawie całkowitym przeciwieństwem pierwotnego Gammy, ponieważ jego celem było zniszczenie Emerla i zdobycie dla siebie mocy Szmaragdów Chaosu.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Początkowo, Gamma nie posiadał żadnej osobowości, był całkowicie posłuszny swojemu stwórcy, Doktorowi Eggmanowi. Ślepo wykonywał jego polecenia i rywalizował ze swoimi braćmi z tej samej serii co on sam. Dopiero późniejsze wydarzenia wstrząsnęły Gammą do tego stopnia, że zdecydował on się porzucić Eggmana i uznać go za wroga. Był to między innymi widok drastycznej przebudowy E-101 Bety, jego starszego brata, a później różowa jeżyca Amy. Uświadomiła Gammie że nie powinien pracować dla Eggmana, który zmusza go do czynienia złych rzeczy. Gamma zdał sobie również sprawę z tego, że będzie musiał zniszczyć swoich braci z serii E-100, aby uwolnić zasilające ich zwierzątka. Gamma był także gotów na poświęcenie samego siebie, ponieważ zasilał go różowy ptaszek Flicky.

Wygląd Edytuj

E-102gamma.png

Oryginalny E-102 Gamma

E-102 Gamma to czerwono-biały robot z żółtymi i zielonymi akcentami. Sylwetka Gammy nawiązuje do przeciętnego człowieka. Posiada dwa robotyczne ramiona. Prawa ręka zastąpiona jest działkiem umożliwiającym strzelanie wiązkami laserowymi. Lewa ręka posiada chwytak. Gamma wyposażony jest także w czujnik laserowy po prawej stronie głowy, kółka na piętach i śmigło wmontowane w brzuch. Robot może także wyposażyć się w Jet Booster, mały unoszący się z tyłu jego głowy dysk pozwalający mu na powolne opadanie, a także Laser Blaster zwiększający zasięg jego pocisków i liczbę luf w dziale.

Moce i umiejętności Edytuj

Flight Mode Adventure.png

Tryb latania

E-102 Gamma dysponuje większą wytrzymałością, w porównaniu z innymi robotami Eggmana, która pozwala mu przyjąć trzy ciosy od Sonica, lub Tailsa, zanim zostanie uszkodzony i niezdatny do walki. Jako jeden z nielicznych, zdołał uniezależnić się od Eggmana i działać samodzielnie. Porusza się dosyć wolno, ale może wysunąć kółka na swoich piętach i przykucnąć. Pozwala mu to szybciej poruszać się po ziemi, szczególnie po trudnym terenie. Posiada wmontowaną od początku zdolność latania nad ziemią, którą umożliwia mu śmigło w brzuchu. Jet Booster pozwala mu natomiast unosić się nad ziemią i powoli opadać. Jego jedynym atakiem jest strzelanie laserowymi pociskami samonaprowadzającymi. Gamma może namierzyć wiele celów jednocześnie, ale musi szybko zacząć strzelać pociskami ze swojej wyrzutni, inaczej jego celownik osłabnie i straci wszystkie namierzone obiekty.

Relacje z postaciami Edytuj

Roboty serii E-100.png

E-102 Gamma i jego "bracia"

Rodzina Edytuj

Sprzymierzeńcy Edytuj

Neutralni Edytuj

Wrogowie Edytuj

Temat muzyczny Edytuj

Gamma posiada temat muzyczny o nazwie Theme of E-102 Gamma. Jest to instrumentalna piosenka łącząca dźwięki pianina i mechaniczne odgłosy.

Nazwa Muzyka
Theme of E-102 Gamma

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

E-102γ pojawia się w luźnej adaptacji wydarzeń z Sonic Adventure w komiksach Archiego. Po opuszczeniu Egg Carriera los Gammy pozostaje nieznany, aż do kolejnej serii komiksów. Śmierć robota następuje w zupełnie innych okolicznościach, z ręki E-123 Omegi. Istotna rola Gammy w grach została pominięta w komiksach, choć później na tej postaci wzorowany był robot Isaac.

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: E-102 Gamma (Sonic X)
E-102 Gamma Sonic X.png

E-102 Gamma w Sonic X

E-102γ pojawia się w początkowych odcinkach drugiego sezonu, w tzw. Sadze o Chaosie. Losy Gammy są tu bardzo zbliżone do gier, a rola robota jest niemal identyczna jak w Sonic Adventure. Gamma nie niszczy tutaj jednak swoich braci z serii E-100, a jedynie odnajduje ich dezaktywowanych. Za pomocą swoich specjalnych narzędzi Gamma uwalnia uwięzione w robotach zwierzątka. Śmierć Gammy następuje na Egg Carrierze, w walce z E-101 "Kai" (ulepszoną wersją E-101 Bety), ale jej świadkiem jest tutaj Amy.

Ciekawostki Edytuj

  • E-102 Gamma jest pierwszą, grywalną postacią w serii, która ponosi śmierć.
  • Gamma jest jedynym robotem z serii E-100, który posiada na głowie czujnik laserowy.
  • Gamma jest jedyną grywalną postacią w Sonic Adventure, której temat muzyczny nie zawiera słów.
  • Gamma nigdy nie może wejść do wody, ponieważ jeśli się do niej zbliży to aktywuje się Flight Mode, który będzie unosić robota nad ziemią. Z tego powodu nie zaleca się go używać w ogrodach Chao.
  • Gamma jest jedyną grywalną postacią w Sonic Adventure, która nie pojawia się w epilogu. Reprezentuje go natomiast różowy Flicky.
  • Gamma jest jedyną grywalną postacią w Sonic Adventure, która bezpośrednio nie spotkała się z Chaosem (pośrednio można zaliczyć porwanie przez Gammę Żabka, który miał w sobie ogon Chaosa)
  • W oryginalnej, japońskiej wersji Sonic Adventure na Dreamcasta, w trakcie rozgrywki Gamma był bardzo cichą postacią, która rozmawiała tylko podczas cutscenek i walk z postaciami. W międzynarodowym wydaniu Sonic Adventure zostało to zmienione.
  • Gamma jest jedyną grywalną postacią w Sonic Adventure DX: Director's Cut, która nie otrzymała nowego modelu i tekstur.
  • Gamma jest jedyną grywalną postacią z Sonic Adventure, która nie powraca w Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood.

ved
Sonic Adventure

Więcej w Fandom

Losowa wiki