FANDOM

E -121 Phi (φ) (フ ァ イ E-121 Fai?) – model robota z serii E-100, pojawiający się w grze Sonic Battle. Doktor Eggman produkował go na masową skalę, w łącznie czternastu egzemplarzach, każdy posługujący się atakami innej postaci. Są to szare kopie Emerla, zasilane odłamkami Szmaragdów Chaosu.

Opis Edytuj

Phi wygląda niemal identycznie jak Emerl. Posiada pancerz w różnych odcieniach szarości. Jest wzrostu mniej więcej tego samego co Sonic i część jego przyjaciół. Posiada humanoidalną sylwetkę: dwie ręce z pięcioma placami i dwie nogi ze stopami w kształcie butów. Na brzuchu posiada trzy otwory. Jego głowa jest okrągła, zawiera bladozielone oczy, oraz zakrzywiony do tyłu róg na czole.

Historia Edytuj

#1 Edytuj

Pierwszy Phi stworzony przez Doktora Eggmana. Pojawia się w prologu Historii Rouge. Doktor wykorzystuje go do pokonania nietoperzycy, ale Phi #1 zostaje przez nią zniszczony i upuszcza odłamek Szmaragdu Chaosu.

Phi #1 korzysta z podstawowych ataków Emerla, które Gizoid skopiował pobieżnie od Sonica. Jest przez to bardzo wolny i słaby.

#2 Edytuj

Drugi Phi pojawia się w Historii Sonica. Atakuje on niebieskiego jeża przed wejściem do Warsztatu Tailsa, ale zostaje pokonany i wycofuje się. Przy pierwszym spotkaniu, korzysta z podstawowych ataków Emerla, które Gizoid skopiował pobieżnie od Sonica. Jest przez to bardzo wolny i słaby.

Pojawia się później w Historii Knucklesa, gdzie atakuje Knucklesa i Emerla w Night Babylon. Towarzyszy mu Phi #3. Tym razem korzysta z ataków Rouge. Zostaje zniszczony i upuszcza odłamek Szmaragdu Chaosu.

#3 Edytuj

Trzeci Phi pojawia się w Historii Knucklesa gdzie atakuje Knucklesa i Emerla w Night Babylon. Towarzyszy mu Phi #2. Ten robot korzysta z ataków Knucklesa. Zostaje zniszczony i upuszcza odłamek Szmaragdu Chaosu.

#4 Edytuj

Czwarty Phi pojawia się w Historii Knucklesa. Knuckles i Emerl wracają na Emerald Beach, gdzie spotykają Doktora Eggmana. Naukowiec wysyła Phi #4 do walki, ale robot zostaje zniszczony przez bohaterów i upuszcza odłamek Szmaragdu Chaosu. Ten Phi korzysta z ataków Tailsa.

#5 Edytuj

SB EP Amy Phi

Phi w Historii Amy

Piąty Phi również pojawia się w Historii Knucklesa, jako ostatni E-121 w tej historii. Knuckles i Emerl ścigają Eggmana przez Central City. Na skrzyżowaniu, doktor wysyła Phi #5 do zaatakowania bohaterów, ale robot zostaje zniszczony i upuszcza odłamek Szmaragdu Chaosu. Ten Phi korzysta z ataków Shadowa.

#6 Edytuj

Szósty Phi pojawia się w Historii Amy. Razem z Phi #7 atakuje Emerla, kiedy ten samotnie przechadza się po Emerald Beach. Wkrótce do Gizoida dołącza Amy i pomaga mu pokonać oba Phi. Phi #6 zostaje zniszczony i upuszcza odłamek Szmaragdu Chaosu. Korzysta z ataków Knucklesa.

#7 Edytuj

Siódmy Phi pojawia się w Historii Amy. Razem z Phi #6 atakuje Emerla, kiedy ten samotnie przechadza się po Emerald Beach. Wkrótce do Gizoida dołącza Amy i pomaga mu pokonać oba Phi. Phi #7 zostaje zniszczony i upuszcza odłamek Szmaragdu Chaosu. Korzysta z ataków Chaos Gammy.

#8 Edytuj

Ósmy Phi pojawia się w Historii Amy. Razem z Phi #9 atakuje Amy i Emerla przy słupie informacyjnym w Night Babylon. Zostaje zniszczony i upuszcza odłamek Szmaragdu Chaosu. Korzysta z ataków Shadowa.

#9 Edytuj

Dziewiąty Phi pojawia się w Historii Amy. Razem z Phi #8 atakuje Amy i Emerla przy słupie informacyjnym w Night Babylon. Zostaje zniszczony i upuszcza odłamek Szmaragdu Chaosu. Korzysta z ataków Amy.

#10 Edytuj

Dziesiąty Phi. Nie pojawia się w żadnej historii i nie wiadomo z jakich ataków korzysta. Zamiast niego, pojawiają się kolejne Phi, z numerami od 11. Jego los nie jest do końca znany, ale w Historii Amy, nietoperzyca Rouge posiada przy sobie jeden odłamek Szmaragdu Chaosu, co może sugerować, że robot został zniszczony w walce ze złodziejką.

#11 Edytuj

SB EP Cream Phi

Phi w Historii Cream

Jedenasty Phi pojawia się w Historii Cream. Pomaga Doktorowi Eggmanowi, razem z Phi #12 i Phi #13, w porwaniu Cream i Emerla do bazy w Gimme Shelter. Walczy potem u boku Phi #12 i zostaje zniszczony przez Emerla. Upuszcza następnie odłamek Szmaragdu Chaosu, który otrzymuje następnie Cream, jako prezent od Emerla. Korzysta z ataków Sonica.

#12 Edytuj

Dwunasty Phi pojawia się w Historii Cream. Pomaga Doktorowi Eggmanowi, razem z Phi #11 i Phi #13, w porwaniu Cream i Emerla do bazy w Gimme Shelter. Walczy potem u boku Phi #11 i zostaje zniszczony przez Emerla. Upuszcza następnie odłamek Szmaragdu Chaosu, który otrzymuje następnie Cream, jako prezent od Emerla. Korzysta z ataków Tailsa.

#13 Edytuj

Trzynasty Phi pojawia się w Historii Cream. Pomaga Doktorowi Eggmanowi, razem z Phi #11 i Phi #13, w porwaniu Cream i Emerla do bazy w Gimme Shelter. Walczy potem u boku Phi #14, w warsztacie bazy doktora. W przeciwieństwie do pozostałych modeli, potrafi konstruować bardziej złożone zdania, nie składające się tylko ze słów Located! i Retreat!. Zostaje zniszczony przez Emerla. Korzysta z ataków Rouge.

#14 Edytuj

Czternasty i ostatni Phi. Pojawia się w Historii Cream. Razem z Phi #13 walczy przeciwko Emerlowi i Cream, ale zostaje zniszczony i upuszcza odłamek Szmaragdu Chaosu. Korzysta z ataków Rouge.

Ciekawostki Edytuj

  • Żaden Phi nie korzystał z ataków Cream i Chaosa, a także zdolności Ultimate Emerla.
  • Z ataków Rouge korzystało najwięcej (trzy) robotów Phi.
  • Phi to 21 litera alfabetu greckiego. Jednak pierwszy robot z serii E-100, otrzymał numer 100 (Alpha). W tej sytuacji pojawia się błąd w numeracji robota Phi, który powinien nazywać się E-120 Phi (ponieważ litery przesuwają się do tyłu). W serii komiksów Sonic Universe nazwa robota jest sprostowana, a numer 121 przypada robotowi E-121 Chi.
  • E-121 Phi posiada mniejszy numer od E-123 Omegi. Według Sonic Heroes, Omega jest ostatnim robotem z serii E-100. Jednak wydarzenia z Sonic Battle rozgrywają się po Sonic Heroes (czego dowodem jest to, że Rouge zna Omegę). Może to oznaczać, że Eggman już wcześniej pracował nad E-121 Phi, ale nie ukończył ich przed wybudowaniem Omegi. Prawdopodobnie przerwał prace nad Phi, aby dokończyć je później i wykorzystać w bardziej odpowiadającym czasie.
  • Phi nie można spotkać jedynie w Holy Summit i Death Egg.
  • Muzyka grana podczas walki z Phi pochodzi z areny Colosseum, poziomu Emerla. Jej remiks wykorzystany jest później w walce z Ultimate Gemerlem, transformacją innego Gizoida stworzonego przez Eggmana - Gemerla.
obo