Kiki (キキ Kiki?) – badnik pojawiający się w grach z serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Kiki to robot o wyglądzie małpy. Posiada pomarańczowo-szare ciało. Posługuje się bombami podczas atakowania.

Historia Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

W Sonic Adventure Kiki są najczęściej spotykanymi przeciwnikami. Pojawiają się na poziomach Emerald Coast, Twinkle Park, Red Mountain i Hot Shelter. Roboty mogą występować pojedynczo, albo w większych grupach. Zajmują różne pozycje. Czasami są na ziemi, gdzie biegają dookoła i drapią się po głowach. W niektórych przypadkach zajmują lepiej usytuowane pozycje, np. na palmach czy parasolach. Kiki rzucają w gracza zwykłymi bombami, które eksplodują krótko po wylądowaniu na ziemi. Bomby, które wylądują na ziemi, mogą zostać podniesione przez gracza i rzucone z powrotem do Kiki, aby je zniszczyć. Niektóre Kiki rzucają kolczastymi bombami, których nie można podnieść. Dodatkowo kolczaste bomby zadają obrażenia jeszcze przed wybuchem, jeśli gracz ich dotknie. W Mystic Ruins pojawiają się w dwóch miejscach klatki z zamkniętymi w środku Kiki. Roboty te pilnują zamkniętych przejść. Jeden Kiki strzeże jaskini, w której Knuckles może znaleźć Shovel Claw. Robota tego można zniszczyć wykopując przycisk detonujący małpę, a następnie kładąc go pod klatką. Drugi Kiki pilnuje wejścia do Red Mountain. Sonic musi go zniszczyć wykonując Light Speed Attack, po zebraniu Ancient Light. Knuckles ponownie musi podstawić przycisk detonujący małpę pod klatką. E-102 Gamma natomiast może natomiast zniszczyć robota po prostu do niego strzelając. Po zniszczeniu klatki otwiera się zamknięte przejście.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Kiki atakują gracza najczęściej w dużych grupach, rzucając w gracza bombami. Ładunki wybuchowe mogą zostać podniesione przez gracza i rzucone, co można wykorzystać w celu zniszczenia zarówno samych Kiki, jak i metalowych klatek.

Sonic Advance Edytuj

Kiki sprite

Kiki powraca w grze Sonic Advance, pojawiając się tylko na poziomie Neo Green Hill Zone. Roboty zachowują się tutaj bardziej jak swoje pierwowzory, Coconuts. Kiki siedzą na palmach i zrzucają na gracza bomby.

Sonic Advance 2 Edytuj

KikiAdv2

Kiki zachowują się tak samo jak w Sonic Advance, siedząc na drzewach i zrzucając w dół bomby. Pojawiają się na poziomie Leaf Forest.

Sonic Generations Edytuj

W Sonic Generations Kiki pojawiają się na poziomie Emerald Coast. W tej grze roboty stoją w miejscu, albo wspinają się na palmy. Kiki ponownie rzucają w gracza bombami, które eksplodują jakiś czas po wylądowaniu na ziemi. Kiki mogą jednak zostać zniszczone przez własne bomby, jeśli te znajdą się blisko nich.