Fandom

Sonic Wiki

EggRobo

2675stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Główny artykuł

EggRobo (エッグロボ Eggurobo?), znany również jako Egg Robot, Eggrobo, lub Egg Robobadnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic & Knuckles. Jest robotem przypominającym swojego stwórcę - Doktora Eggmana.

Opis Edytuj

Sonic & Knuckles Edytuj

Eggrobo-sprite-s&k.png
EggRobo zadebiutował w Sonic & Knuckles. W historii Sonica jest zwykłym badnikiem pojawiającym się w Sky Sanctuary Zone, który dużych ilościach został wystrzelony z Death Egga. Robot unosi się nad ziemią i strzela we wrogów lecącymi prosto pociskami.
Mecha Sonic i Eggrobo vs Knuckles.png

Eggrobo porywa Knucklesa

W historii Knucklesa odgrywa większą rolę. Eggrobo został wysłany przez Doktora Robotnika w celu zniszczenia Knucklesa, po nieudanej próbie kradzieży Szmaragdu Chaosu. Zastępuje Eggmana w roli bossów aż do Hidden Palace Zone (oprócz Flying Battery Zone). Warto zaznaczyć, iż EggRobo z historii Knucklesa jest tym samym robotem, który pojawia się po dobrym zakończeniu Sonica (gdy gracz zdobył wszystkie Szmaragdy Chaosu, ale nie wszystkie Super Szmaragdy). Pod koniec historii Knucklesa Eggrobo i Mecha Sonic ukradli Główny Szmaragd i zabrali go do Sky Sanctuary Zone. Później Eggrobo złapał Knucklesa w swój Egg Mobile, licząc na to że bezbronną kolczatkę wykończy Mecha Sonic. Jednakże Knuckles uwolnił się w ostatnim momencie i to Eggrobo przyjął na siebie zabójczy cios.

Sonic R Edytuj

Eggrobo Sonic R.gif

Eggrobo w Sonic R

EggRobo, nazywany tutaj Eggman Robo (エッグマンロボ Egguman Robo?), jest postacią, którą można odblokować po zdobyciu pięciu Sonic Tokenów na Regal Ruin. Doktor zapisał go na wyścigi World Grand Prix, w celu zebrania Szmaragdów Chaosu ukrytych na trasach.

Eggman Robo ma umiejętności podobne do Eggmana. Może latać nad wodą, ale tylko przez trzy sekundy, i strzelać pociskami samonaprowadzającymi. Mimo tego że jest dosyć wolny, dobrze radzi sobie ze skręcaniem na zakrętach.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Eggrobo SA2B.png

Eggrobo i jego statystyki w Sonic Adventure 2: Battle

EggRobo powraca w Sonic Adventure 2 jako postać w wyścigach gokartów, dostępna w zawartości do pobrania. Posiada nawet swoją własną trasę, która jest torem wyścigowym w kształcie litery E. Pojawia się również w Sonic Adventure 2: Battle gdzie można go odblokować do tej samej mini-gry po zdobyciu wszystkich emblematów z misjach Rouge.[1]

Sonic Generations Edytuj

EggRobo powraca w tej grze jako przeciwnik na poziomie Sky Sanctuary, podobnie jak w Sonic & Knuckles. Pojawiają się tutaj trzy warianty Eggrobo:

  • Zwykły – normalny EggRobo, unoszący się w powietrzu w jednym miejscu. Kiedy gracz się do niego zbliży, strzela w jego stronę pojedynczym pociskiem laserowym. Niektóre warianty wystrzeliwują trzy pociski naraz, w różne strony.
  • Czarny – pomalowana na czarno wersja EggRobo, strzelająca ze swojej głowy rakietami samonaprowadzającymi w stronę gracza. Unosi się w powietrzu, lub stoi na ziemi. Nie posiada wyrzutni pocisków laserowych.
  • Latający – EggRobo z dymiącym plecakiem rakietowym, co świadczy o tym że jest prawdopodobnie uszkodzony. Pojawia się w dwuwymiarowych sekcjach aktu 1 i aktu 2 Sky Sanctuary. Leci on do konkretnego korytarza w którym znajduje się przycisk. EggRobo wciska guzik co sprawia, że wejście do korytarza zostaje dla gracza zablokowane przez metalową barierę. Można go zniszczyć zanim dotrze do przycisku.

Sonic & All Stars Racing Transformed Edytuj

W tej grze EggRobo odgrywają rolę zwykłej przeszkody na torze w Sanctuary Falls. Roboty latają po trasach dla samolotów, a potrącenie ich wprowadza samolot w turbulencje.

W innych mediach Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

Eggbot Sonic the Comic.jpg

EggRobo w Sonic the Comic

EggRobo pojawia się w Sonic the Comic. Mają kilka dodatkowych modyfikacji. Doktor Robotnik mógł nimi sterować z pokładu swojego Death Egg II. Każdy posiadał wbudowaną w oczy kamerkę, która pozwalała doktorowi obserwować otoczenie, a także syntezator mowy pozwalający przekazywać komunikaty.

Archie Comics Edytuj

EggRobo pojawia się w komiksach serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez Archie Comics. Początkowo nazywały się EggRoboty, ale w późniejszych wystąpieniach nazwa została użyta nazwa Eggbot. Skonstruował je Snively Robotnik, w ramach tworzenia swojej prywatnej armii. Wraz z Super Genesis Wave Eggrobo i ich historia stały się niemal identyczne jak w grach.

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. http://sonic2.dricas.ne.jp/en/dload/downloadpage/download08.html

Więcej z Fandomu

Losowa wiki