Fandom

Sonic Wiki

EggRobo

2628stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Klasyczny eggman.png
Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!

EggRobo (エッグロボ Eggurobo?), znany również jako Egg Robot, Eggrobo, lub Egg Robo – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic & Knuckles. Jest robotem przypominającym swojego stwórcę - Doktora Eggmana.

Opis Edytuj

Sonic & Knuckles Edytuj

Eggrobo-sprite-s&k.png
EggRobo zadebiutował w Sonic & Knuckles. W historii Sonica jest zwykłym badnikiem pojawiającym się w Sky Sanctuary Zone, który dużych ilościach został wystrzelony z Death Egga. Robot unosi się nad ziemią i strzela we wrogów lecącymi prosto pociskami.

W historii Knucklesa odgrywa większą rolę. Zastępuje Eggmana w roli bossów aż do Hidden Palace Zone (oprócz Flying Battery Zone). Warto zaznaczyć, iż EggRobo z historii Knucklesa jest tym samym robotem, który pojawia się po dobrym zakończeniu Sonica (gdy zdobyliśmy wszystkie Szmaragdy Chaosu, ale nie wszystkie Super Szmaragdy).

EggRobo pojawia się także w cutscenkach w grze. Na początku gry, gdy Knuckles relaksuje się na Mushroom Hill Zone, EggRobo zrzuca bombę zakłócając spokój.

Sonic R Edytuj

Eggrobo Sonic R.gif

Eggrobo w Sonic R

EggRobo, nazywany tutaj Eggman Robo (エッグマンロボ Egguman Robo?), jest postacią, którą można odblokować po zdobyciu pięciu Sonic Tokenów na Regal Ruin.

Eggman Robo ma umiejętności podobne do Eggmana. Może latać nad wodą, ale tylko przez trzy sekundy, i strzelać pociskami samonaprowadzającymi. Mimo tego że jest dosyć wolny, dobrze radzi sobie ze skręcaniem na zakrętach.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Eggrobo SA2B.png

Eggrobo i jego statystyki w Sonic Adventure 2: Battle

EggRobo powraca w Sonic Adventure 2 jako postać w wyścigach gokartów, dostępna w zawartości do pobrania. Posiada nawet swoją własną trasę, która jest torem wyścigowym w kształcie litery E.

Pojawia się również w Sonic Adventure 2: Battle gdzie można go odblokować do tej samej mini-gry po zdobyciu wszystkich emblematów z misjach Rouge.[1]

Sonic Generations Edytuj

EggRobo powraca w tej grze jako przeciwnik na poziomie Sky Sanctuary, podobnie jak w Sonic & Knuckles. Pojawiają się tutaj trzy warianty Eggrobo:

  • Zwykły – normalny EggRobo, unoszący się w powietrzu w jednym miejscu. Kiedy gracz się do niego zbliży, strzela w jego stronę pojedynczym pociskiem laserowym. Niektóre warianty wystrzeliwują trzy pociski naraz, w różne strony.
  • Czarny – pomalowana na czarno wersja EggRobo, strzelająca ze swojej głowy rakietami samonaprowadzającymi w stronę gracza. Unosi się w powietrzu, lub stoi na ziemi. Nie posiada wyrzutni pocisków laserowych.
  • Latający – EggRobo z dymiącym plecakiem rakietowym, co świadczy o tym że

jest prawdopodobnie uszkodzony. Pojawia się w dwuwymiarowych sekcjach aktu 1 i aktu 2 Sky Sanctuary. Leci on do konkretnego korytarza w którym znajduje się przycisk. EggRobo wciska guzik co sprawia, że wejście do korytarza zostaje dla gracza zablokowane przez metalową barierę. Można go zniszczyć zanim dotrze do przycisku.

Sonic & All Stars Racing Transformed Edytuj

W tej grze EggRobo odgrywa rolę zwykłej przeszkody na torze w Sanctuary Falls. Roboty latają po trasie dla samolotów i mogą być potrącone przez graczy, ale wprowadzają przy tym samolot w turbulencje.

W innych mediach Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

Osobny artykuł: EggRobo (Sonic the Comic)

EggRobo pojawia się w Sonic the Comic. Mają kilka dodatkowych modyfikacji.

Archie Comics Edytuj

Osobny artykuł: Eggbot

EggRobo pojawia się w komiksach serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez Archie Comics.

Początkowo nazywały się EggRoboty, ale w późniejszych wystąpieniach nazwa została użyta nazwa Eggbot.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Finałowi bossowie z gier Sonic Advance, Sonic Advance 2 i Sonic Advance 3 posiadają odpowiednio nazwy: Super Eggrobo, Super Eggrobo Z i Hyper Eggrobo. Są to jednak wielkie maszyny pilotowane przez Eggmana i mają mało wspólnego z badnikami Eggrobo.
  • EggRobo jest jedynym przeciwnikiem w Sonic Generations, który posiada własny rodzaj wystrzeliwanego pocisku. Wszyscy pozostali przeciwnicy strzelają pomarańczowymi kulami.

Przypisy Edytuj

  1. http://sonic2.dricas.ne.jp/en/dload/downloadpage/download08.html

Więcej w Fandom

Losowa wiki