FANDOM

Egg Cerberus (エッグケルベロス Eggukeruberosu?) – robot Eggmana pojawiający się w grze Sonic the Hedgehog (2006). Jest pierwszym bossem w historiach Sonica i Shadowa.

Opis Edytuj

Egg Cerberus to wielki mechaniczny pies. Po jego grzbiecie przebiegają podświetlane szyny, zakończone podświetloną anteną na głowie. Cerberus różni się wyglądem w zależności od poziomu. W Dusty Desert posiada czaro-czerwony pancerz, natomiast w White Acropolis jego pancerz jest srebrno-brązowy. Doprowadziło to do spekulacji na temat tego czy jest to ten sam robot czy jego dwie wersje.

Boss Edytuj

Z Egg Cerberusem walczą: Sonic po przejściu Dusty Desert, oraz Shadow po przejściu White Acropolis. W obu przypadkach walka toczy się na okrągłej arenie, na której rozmieszczone są różne słupy/wieże strażnicze. W przypadku Shadowa pojawiają się również dodatkowi przeciwnicy.

Egg Cerberus będzie przez większość czasu biegać po arenie, próbując staranować gracza. Po zatrzymaniu się będzie również emitować niewielkie fale uderzeniowe, uderzając w ziemię stopami. Aby zadać mu obrażenia należy wskoczyć na ogon. Następnie zjeżdżając po ogonie wskoczyć na grzbiet i potem prosto na antenkę. Gracz przejmie na chwilę kontrolę nad Egg Cerberusem. Należy skierować go na jedną ze ścian areny, aby zadać mu cios. Należy pamiętać że Egg Cerberus nie otrzyma obrażeń jeśli wbiegnie na najbliższą ścianę. Najlepiej skierować go na najdalszą ścianę w celu zadania jak największej ilości obrażeń. Pojedyncze uderzenie zabiera około 1/4 całkowitego zdrowia Egg Cerberusa. Jeśli w trakcie biegu Cerberus wbiegł na słupy, to straci 1/2 swojego zdrowia (w przypadku Shadowa nie jest to możliwe). Podczas biegu robot może wymykać się spod kontroli i zmieniać kierunek. Jeśli gracz będzie na nim siedzieć za długo, to zostanie zrzucony.

Po otrzymaniu połowy uderzeń Egg Cerberus zyska dodatkowy atak. Będzie mógł wskakiwać na górne platformy otaczające arenę. Po chwili zeskoczy z powrotem na arenę, przy uderzeniu wytwarzając dużą falę uderzeniową. Atak można przewidzieć przez obserwowanie cienia Egg Cerberusa. Aby uniknąć fali uderzeniowej wystarczy po prostu podskoczyć.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Egg Cerberus

Galeria Edytuj

Artwork Edytuj

Dusty Desert Edytuj

White Acropolis Edytuj

Inne Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Egg Cerberus odwołuje się do Cerbera - olbrzymiego trójgłowego psa z mitologii greckiej, który strzegł wejścia do Hadesu. W przeciwieństwie do oryginalnego Cerbera, robot ten posiada tylko jedną głowę.