Cudzy1 Eggman created this mechanical dragon in his efforts to thwart Sonic, putting years of research into the hedgehog's movements patterns to use in its design. It represents the absolute pinnacle of mad science Cudzy2
Opis, Sonic Unleashed
Egg Dragoon Generations

Egg Dragoon w Sonic Generations

Egg Dragoon (エッグ・ドラグーン Eggu Doragūn?), znany również jako Ultra-Hyper Prototype-1 (ウルトラハイパー・プロトタイプ第1号 Urutorahaipā Purototaipu Dai 1 gō?) – robot pojawiający się w grach z serii Sonic the Hedgehog. Został stworzony przez Doktora Eggmana. Po raz pierwszy pojawił się w Sonic Unleashed.

Opis Edytuj

Egg Dragoon SU

Artworki Egg Dragoona z Sonic Unleashed

Egg Dragoon, jak sama jego nazwa sugeruje, jest robotem przypominającym smoka. Posiada humanoidalny tors, silnie opancerzony przez kilka warstw metalu, liczne kolce i czerwone światełka przypominające oczy. Z tyłu posiada dwa, mechaniczne skrzydła, pozwalające mu latać nad ziemią. Posiada dwa mechaniczne ramiona: w prawej jest działo z licznymi lufami. Lewa dłoń posiada świder, który może być wystrzelony. W Sonic Unleashed robot posiada jeden kokpit na samej górze. Na dole znajduje się dwie zielone lampki - słaby punkt.

W Sonic Generations Egg Dragoon składa się z aż trzech kokpitów sterowniczych. Eggman może przemieszczać się między kokpitami. Pierwszy kokpit zamontowany jest na samej górze, na głowie robota. Drugi nieco niżej, tuż pod głównym torsem. Trzeci, od którego po bokach odstają dwa kolce, jest położony najniżej i znajduje się nad nogami robota, które mają kształt podobny do ptasich szponów. Za nimi znajduje się również ogon robota. Mogą strzelać kulami lodu. Egg Dragoon w tej wersji posiada również dwie wielkie platformy, które może doczepić do dłoni, oraz może rozdzielać swoje ciało na dwa segmenty: górny, łączący ze sobą dwa kokpity sterownicze, i dolny, składający się z ostatniego kokpitu i stóp robota.

Boss Edytuj

Sonic Unleashed Edytuj

Egg Dragoon pojawia się w tej grze jako boss Eggmanlandu i finałowy boss nocnych poziomów. Sonic the Werehog walczy z nim na platformie, która spada w dół podziemnego tunelu.

Xbox 360/PlayStation 3 Edytuj

Gracz porusza się po spadającej w dół metalowej platformie, a Egg Dragoon lata dookoła. Boss strzela w gracza pociskami ze swojego działka, a także wykonuje machnięcia świdrem. Aby uniknąć świdra należy oddalić się za obszar pomalowany na pomarańczowo. Egg Dragoona można uderzać wtedy kiedy zbliży się do platformy. Zwykle robi to po wyprowadzeniu swojego ataku. Sonic musi uderzać robota w zieloną lampę na korpusie. Kiedy jego zdrowie zejdzie do konkretnego punktu to Eggman straci kontrolę nad robotem. Uruchomi się wtedy quick time event. Gracz będzie musiał wciskać pokazane przyciski aby udało mu się zadać bossowi poważne obrażenia. Jeśli wszystko zostanie wykonane poprawnie to Sonic wskoczy na nogę Egg Dragoona. Następnie na zieloną lampę. Egg Dragoon wystrzeli w niego swój świder. Sonic odskoczy i świder uderzy w lampę Egg Dragoona. Następnie Sonic rozciągnie swoje ręce i złapie się niebieskich uchwytów. Zacznie nimi potrząsać, aż w końcu je wyrwie. Egg Dragoon opadnie w dół, a Sonic wyląduje na platformie.

Po tym następuje druga faza walki. Egg Dragoon wystrzeli świder na środek platformy. Zostanie ona zniszczona, a gracz będzie spadać w dół tunelu. Egg Dragoon będzie strzelać ze swojego działka. W końcu przebije się przez metalową blokadę. Gracz i Egg Dragoon znajdą się w jądrze planety. Sonic musi wylądować na kolejnej skalnej platformie. Egg Dragoon uruchomi swoje skrzydła, po czym wróci do atakowania gracza tymi samymi zdolnościami co poprzednio. Dodatkowo będzie wysyłać do walki Egg Fightery, a także strzelać kulami lodu. Po uderzeniu w platformę kule lodu wytwarzają fale uderzeniowe, które mogą zamrozić gracza na pewien czas. Należy nad nimi przeskoczyć. Tak jak poprzednio gracz musi uderzać Egg Dragoona w jego zielone lampy. Kiedy jego zdrowie będzie prawie na wyczerpaniu Eggman znowu straci kontrolę nad robotem. QTE z poprzedniej fazy zostanie powtórzony, ale tym razem Sonic wyląduje na kokpicie robota. Gracz będzie musiał wciskać pokazane przyciski aby zniszczyć kokpit. Jeśli wszystko zostanie wykonane poprawne to Sonic wyrwie Egg Mobile z kokpitu i złapie go. Następnie zacznie nim obracać po czym go wyrzuci. Egg Dragoon natomiast zostanie pozbawiony kierowcy i spadnie do magmy.

Wii/PlayStation 2 Edytuj

W wersji na Wii/PS2 Egg Dragoon korzysta z mniejszej ilości ataków. Gracz musi go uderzać w niebieski punkt na korpusie. Na początku krąży wokół spadającej platformy i strzela w gracza kulami lodu, które po uderzeniu w ziemię zostawiają lodowe kolce. Kiedy jego zdrowie zejdzie do 2/3 Egg Dragoon zniszczy platformę na której stoi gracz. Podczas spadania należy zebrać pierścienie, ponieważ będą one jedynym sposobem na zregenerowanie sobie utraconego zdrowia. Podczas spadania gracz musi wylądować na kolejnej platformie. Boss korzysta z tych samych ataków co poprzednio. Kiedy zdrowie Egg Dragoona zejdzie do 1/3 znowu zniszczy platformę. Należy powtórzyć ten sam proces spadania co poprzednio. Tym razem Egg Dragoon otrzymuje nowy atak. Za pomocą swojego świdra będzie próbował uderzyć i sparaliżować Sonica. Sposobem na uniknięcie tego ataku jest podwójny skok.

Sonic Generations Edytuj

Osobny artykuł: Egg Dragoon (Sonic Generations)
Egg Dragoon Generations boss

Egg Dragoon w Sonic Generations

Zmodyfikowany Egg Dragoon powrócił jako boss ery Nowoczesnej w grze Sonic Generations na konsole/PC. Walczy z nim Nowoczesny Sonic. Początkowo gracz goni Egg Dragoona w tunelu. Robot korzysta głównie z nowych ataków, takich jak strzelanie ognistymi laserami, lodowymi falami czy kulami. W ostatniej części walki Sonic i Egg Dragoon spadają w dół tunelu.

Sonic Forces Edytuj

Osobny artykuł: Egg Dragoon (Sonic Forces)
Egg Dragoon Forces 1

Egg Dragoon w grze Sonic Forces

Egg Dragoon jest czwartym bossem w grze Sonic Forces. Walka z nim następuje bezpośrednio po pokonaniu Egg Mobile-H przez klasycznego Sonica. Egg Dragoon unosi się w tle, strzelając w gracza pociskami, oraz wiertłami. Jego główny atak polega na wyrzucaniu na arenę kamieni. Czarne kamienie mogą być odbite z powrotem do bossa, aby zadać mu uderzenie.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Egg Dragoon

Ciekawostki Edytuj

Eggman Robo SU

Robot podobny do Egg Dragoona

  • W czołówce Sonic Unleashed Eggman korzysta z bardzo podobnego robota. Korzysta on z działek laserowych, wyrzutni rakiet, a także wysuwanych dłoni. Korpus tego robota posłużył jako głowa dla Egg Dragoona.
  • Jest to jedyny boss sterowany przez Eggmana w Sonic Unleashed, z którym walczy Sonic the Werehog.
  • Jeśli graczowi nie uda się wykonać ostatniego quick time event w wersji na PS3/Xbox 360 to zostanie odrzucony, a Egg Dragoon odzyska swoje zdrowie. Jednakże Egg Mobile nadal będzie miał zbitą szybę, jeśli gracz w nią uderzył.
  • Ataki Egg Dragoona mogą się odwoływać do poprzednich nocnych bossów z Sonic Unleashed: ogniste strzały (Dark Gaia Phoenix), lodowe kule (Dark Moray) i elektryczny świder (Dark Guardian).