Ten artykuł dotyczy bossa z gry Sonic Generations. Jeśli szukałeś oryginalnego bossa z gry Sonic Unleashed, klinkij tu.

<< Poprzedni boss

Sonic Generations
Egg Dragoon

Następny boss >>

Egg Dragoon – boss Ery Nowoczesnej, oraz trzeci boss w Sonic Generations w wersji na konsole/PC. Walka jest częściowym odwzorowaniem potyczki z Egg Dragoonem z gry Sonic Unleashed.

Boss Edytuj

Sonic biegnie przez metalowy tunel, kiedy nagle widzi za swoimi plecami smugę lasera. Po chwili pojawia się za nim Egg Dragoon, pilotowany przez Doktora Eggmana. Robot przelatuje nad jeżem i strzela w niego świdrem ze swojej prawej dłoni, ale jeżowi udaje się nad tym przeskoczyć. Egg Dragoon wyciąga nowy świder i po chwili, Doktor Eggman zmienia położenie swojego kokpitu, przygotowując się do walki. Walka toczy się w biegnącym w kółko tunelu. W tle można zaobserwować wzniesione w powietrze kawałki lądu. Gracz walczy z bossem w dwuwymiarowych i trójwymiarowych sekcjach na przemian, cały czas ścigając lecącego przed nim Egg Dragoona.

W sekcjach 3D Eggman znajduje się na najniższym kokpicie. Egg Dragoon strzela falami lodu, które suną po ziemi w linii prostej Gracz może wykonać Quick Step albo podskoczyć aby je ominąć. Egg Dragoon może również strzelać ognistymi wiązkami laserowymi ze swojego działka. Jednocześnie boss wystrzeliwuje kilka takich wiązek, które obracają się po wszystkich ścianach pomieszczenia. Egg Dragoon będzie też strzelać swoim świdrem. Świder generuję eksplozję po uderzeniu w ziemię, którą gracz będzie mógł ominąć wykonując Quick Step. Aby uderzyć bossa w tej sekcji gracz musi do niego dobiec i uderzyć Homing Attackiem, albo wbiec na rampę i wylądować na szynach. Podczas jazdy gracz musi omijać kolczaste szyny, wykonując skok lub Grind Step. Na końcu szyny znajduje się pierścień przyspieszający. Po wyskoczeniu z szyny lub pierścienia gracz może wykonać Homing Attack aby uderzyć bossa w kokpit. W sekcjach 2D boss najpierw strzela w gracza kulami lodu, które wbijają się w ziemię i stanowią przeszkody. Należy nad nimi przeskakiwać. Jeśli gracz ominie wszystkie 6 kul lodu, to Egg Dragoon wyciągnie dwie platformy, pomiędzy którymi uwięzi Sonica. Gracz będzie musiał pomiędzy nimi skakać jak po ścianach. Jednocześnie należy uważać aby nie wpaść na kule lodu, które boss zestrzeliwuje w dół, między ścianami. Jeśli Sonic zbyt długo będzie przylegał do jednej ściany to z niej spadnie. Ściany przybliżają się do siebie i gracz musi szybko wskoczyć na górę, aby nie zostać przez nie zgniecionym. Po wyskoczeniu w górę Sonic może wykonać Homing Attack aby uderzyć bossa. Zwykle sekwencja ta powtarza się trzy razy w jednej sekcji 2D.

Po otrzymaniu około połowy uderzeń boss zyska nowe ataki. Otrzyma tzw. Separation Attack, który polega na tym że Egg Dragoon oddziela dolny kokpit od dwóch na górze. Dolny generuje fale lodu, a górny strzela ognistymi wiązkami laserów. Eggman przebywa w dolnym kokpicie. Sposoby na uderzenie go są takie same jak poprzednio. Natomiast w sekcji 2D robot nie będzie już korzystał ze ścian. Po wystrzeleniu kul lodu będzie unosić się na środku trasy i gracz będzie mógł wskoczyć w dolny kokpit za pomocą Homing Attacku. Przed ostatnim uderzeniem, albo po okrążeniu całej trasy, Egg Dragoon i Sonic wbiegną przez teleport do innej sekcji. Egg Dragoon i Sonic będą spadać w dół tunelu. Robot będzie strzelać w gracza swoimi świdrami. Sonic musi ich unikać, a żeby dogonić Egg Dragoona powinien wykonać Skydiving. Należy zbliżyć się do robota i uderzyć w niego podczas Skydiving. Robot nie musi otrzymać ostatniego uderzenia tutaj. Jeśli gracz go nie uderzy to obaj wpadną do teleportu i wrócą do pierwszego tunelu.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Egg Dragoon - Hub
Egg Dragoon

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Egg Dragoon to jedyny boss w Sonic Generations, który w oryginale nie był finałowym bossem gry. Za to służył w Sonic Unleashed jako ostatni boss Jeżołaka.
  • Niezależnie od tego gdzie był pokonany Egg Dragoon, końcowa cutscenka zawsze ukaże spadające i uderzające w ziemię szczątki robota, oraz lądującego obok Sonica.
  • Egg Dragoon jest jedynym bossem w wersji Sonic Generations na konsole/PC, który nie pojawił się na plakatach na poziomach Speed Highway i City Escape.
  • Muzyka słyszana przed wejściem do tego bossa to remiks utworu E.G.G.M.A.N. z Sonic Adventure 2. Jest to jedyna muzyka grana przed wejściem do bossa/poziomu w Sonic Generations, która nie pochodzi z oryginalnego bossa/poziomu.
  • Egg Dragoon w trybie Hard Mode wymaga zadania większej ilości ciosów (łącznie dziesięć), niż jakikolwiek inny boss/rywal w grze Sonic Generations, wliczając w to Time Eatera, finałowego bossa gry. Podobna sytuacja ma miejsce w Sonic Adventure z bossem Egg Viperem.