Cudzy1 I'll show you what real evil is! Cudzy2
Egg Emperor, Sonic Heroes

Egg Emperor (エッグエンペラー Eggu Enperā?) – siódmy i finałowy boss w Sonic Heroes dla wszystkich drużyn. Pojawia się też w Sonic Generations na Nintendo 3DS jako boss ery Nowoczesnej.

Opis Edytuj

Egg Emperor to wielki, bladozłoty robot, zbudowany na wzór Doktora Eggmana. Z tyłu posiada dwa silniki odrzutowe na wzó skrzydeł, pozwalające mu latać i wystrzeliwać rakiety. Prawa ręka posiada nabity kolcami naramiennik i jest zakończona długą lancą, służącą do generowania pocisków laserowych. W lewej dłoni robot trzyma tarczę, pozwalającą mu blokować ciosy. Kokpit sterowniczy znajduje się w brzuchu robota i stanowi również jego słaby punkt.

Boss Edytuj

Sonic Heroes Edytuj

Egg Emperor jest dosyć wymagającym i agresywnie atakującym bossem. Walka toczy się na metalowych drogach, biegnących do przodu, po których Egg Emperor odlatuje od gracza. Na drodze gracz spotka liczne przeszkody w postaci robotów Eggmana i dział strzelających pociskami. Na drogach można znaleźć liczne pierścienie i Power Core dla wszystkich postaci, położone na początku i w wyznaczonych miejscach poziomu.

Na końcu drogi znajduje się okrągła arena, na której znajdują się roboty i cztery wysokie działa strzelające pociskami. Egg Emperor będzie stał na środku tej areny i używał swoich ataków przeciwko wrogiej drużynie. Gracz powinien najpierw pozbyć się pobliskich przeciwników, a potem zacząć walkę z Egg Emperorem.

Egg Emperor posiada ustaloną i niezmienną kolejność ataków. Najpierw strzela w gracza laserowymi smugami ze swojej lancy. Pociski mają sierpowaty kształt i występują jako pionowe lub poziome. Egg Emperor wystrzeliwuje je naprzemiennie i szybko. Po zakończeniu serii laserów, wystrzeliwuje z tyłu rakiety, które mają słabe zdolności samonaprowadzające. Po wystrzeleniu rakiet, robot zasłania się tarczą. Po dotarciu na okrągłą arenę, Egg Emperor staje na jej środku i powtarza tę samą sekwencję ataków, częściej zasłaniając się tarczą. Gracz musi atakować jego rdzeń, znajdujący się w brzuchu, który emanuje fioletowo-niebieskim światłem. 150 uderzeń w kokpit sprawi, że robot zostanie pokonany. Tarcza, którą robot się zasłania, traktowana jest jako osobny element. Jej zniszczenie jest opcjonalne i nie jest wymagane do pokonania bossa, aczkolwiek może bardzo ułatwić walkę. Tarcza posiada 100 punktów życia.

Jeśli gracz oddali się zbytnio od Egg Emperora, ten zaszarżuje na niego z dużą szybkością i zada obrażenia. Tego ataku nie da się zablokować, należy wykonać Fire Combination lub Rocket Accel, aby nie stracić pierścieni.

Sonic Generations Edytuj

Osobny artykuł: Egg Emperor (Sonic Generations)

Egg Emperor pojawia się jako trzeci boss w grze Sonic Generations w wersji na Nintendo 3DS. Posiada bardziej jasny kolor pancerza. Jego ataki są podobne co do pierwowzoru z Sonic Heroes, lecz sposób na pokonanie bossa jest nieco inny.

Cytaty Edytuj

"Hmmm! Enough of this! Sonic! Tails! Knuckles! / Shadow! Rouge! Omega! / Amy! Cream! Big! / Espio! Charmy! Vector! Time to meet your maker!"
— W trakcie cutscenki
"I'll show you what real evil is!"
— Na początku walki
"Take this!"
— Podczas ataku
"Ha ha ha!"
— Podczas ataku rakietami
"Charge!"
— Podczas szarży
"It's not over yet, troublesome fools!"
— Po otrzymaniu odpowiedniej ilości uderzeń
"I won't go down that easy!"
— Słowa wypowiadane na kilka uderzeń przed pokonaniem
"Defeated! Impossible! Nooooooooo!"
— Po pokonaniu

Muzyka

Nazwa Muzyka
Egg Emperor