Ten artykuł dotyczy bossa Ery Nowoczesnej w grze Sonic Generations. Jeśli szukałeś informacji na temat oryginalnego bossa z Sonic Heroes, kliknij tutaj.
Egg Emperor – boss Ery Nowoczesnej, oraz trzeci boss w grze Sonic Generations w wersji na Nintendo 3DS. Walka jest odwzorowaniem finałowego bossa z gry Sonic Heroes.

Opis Edytuj

Egg Emperor to wielki, złocisty robot, zbudowany na wzór Doktora Eggmana. Z tyłu posiada dwa silniki odrzutowe na wzór skrzydeł, pozwalające mu latać i wystrzeliwać rakiety. Prawa ręka posiada nabity kolcami naramiennik i jest zakończona długą lancą, służącą do generowania pocisków laserowych. W lewej dłoni robot trzyma tarczę, pozwalającą mu blokować ciosy. Kokpit sterowniczy znajduje się w brzuchu robota i stanowi również jego słaby punkt.

Boss Edytuj

Walka toczy się na dwóch arenach: jedna stanowi pierścień, okrążający mniejszą arenę, położoną pośrodku. Na tej mniejszej położone są dodatkowe działa, które strzelają w gracza pociskami.

Egg Emperor SG 1

Egg Emperor ciska w stronę gracza wiązki laserowe

Pojedynek rozpoczyna się na szerszej arenie. Egg Emperor będzie leciał do tyłu, zwracając się przodem do gracza. Z położonej na środku areny co jakiś czas będą nadlatywały wielkie pociski z tamtejszych dział. Egg Emperor z kolei będzie posyłać w stronę gracza wiązki laserowe, generowane przy każdym uderzeniu jego lancy. Mogą być pionowe, lub poziome. Zadają postaci obrażenia przy kontakcie. Jeśli Sonic oddali się zbytnio od robota, ten wykona niemożliwą do uniknięcia szarżę, zadającą obrażenia. Aby zranić Egg Emperora, należy skakać w kokpit znajdujący się na jego brzuchu.

Egg Emperor SG 2

Walka na środkowej arenie

Po otrzymaniu dwóch ciosów, boss przelatuje na środkową arenę, a Sonic automatycznie podąża za nim. Od teraz, gracz będzie biec dookoła areny. Egg Emperor będzie znajdować się pośrodku i zacznie posyłać w stronę gracza wiązki laserowe. Dodatkowo, działa również będą strzelać w gracza swoimi pociskami. Aby pokonać bossa, należy skakać w działa. Uszkodzona armata zacznie kierować lufę w stronę Egg Emperora, oraz skupi na sobie ogień pozostałych dział. Jeśli trafi Egg Emperora, ten zaszarżuje w stronę działa i zniszczy je. Będzie to okazja do kolejnego ataku. Kiedy boss niszczy działo, zajmuje na chwile jego miejsce, co pozwala uderzyć w kokpit. Kiedy wszystkie działa zostaną zniszczone, boss będzie przez chwilę szarżować na gracza i posyłać w jego stronę wiązki laserowe.Następnie opuści arenę i walka przeniesie się z powrotem na szerszy pierścień. Zniszczone działa zostaną zastąpione nowymi. Po otrzymaniu kolejnych ciosów, walka wraca na środkową arenę.

Egg Emperor SG 3

Jeden z finałowych ataków Egg Emperora

Przed otrzymaniem finałowego ciosu, Egg Emperor będzie w bardzo szybkim tempie posyłać w stronę gracza większe wiązki laserowe, aż w końcu wykona szarżę. Należy wtedy zadać mu ostateczny cios.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Egg Emperor

Ciekawostki Edytuj

  • W oryginalnej walce, robot był pilotowany przez Neo Metal Sonica, a nie Nowoczesnego Eggmana.
  • Boss ten jest jedynym, bezpośrednim nawiązaniem do Sonic Heroes w Sonic Generations w wersji na Nintendo 3DS
  • Mimo że jest jest to boss Ery Nowoczesnej, w wersji na konsole/PC, gra z której pochodzi należy do Ery Dreamcasta.