Egg Golem

2688stron na

Ten artykuł dotyczy bossa w grze Sonic Adventure 2. Zobacz też artykuł o bossie z Sonic & Knuckles.

<< Poprzedni boss

Sonic Adventure 2
Egg Golem (Hero)

Egg Golem (Dark)

Następny boss >>

Egg Golem (エッグゴーレム Eggugōremu?) – ogromny robot Eggmana strzegący jego ukrytej bazy we wnętrzu piramidy. Pojawia się jako piąty boss w historiach Hero i Dark.

Opis Edytuj

Egg Golem to robot, stylizowany na egipski posąg. Zbudowany jest całkowicie z kamienia. Jedyną widoczną mechaniczną częścią na jego ciele, jest kontrolujący go mechanizm, umieszczony na szczycie głowy. Na plecach posiada sześć platform, po których można się wspiąć do tego mechanizmu. Robot walczy za pomocą swoich dużych rąk. Nogi posiada zanurzone w piasku, dlatego nie są one widoczne.

Historia Edytuj

Po tym jak Sonic, Tails, Amy i Knuckles odnaleźli klucze do otwarcia drzwi do centrum bazy Eggmana wewnątrz piramidy, doktor postanowił ciepło przywitać intruzów. Eggman wystawił do walki przeciwko niebieskiemu jeżowi, swojego sługę, Egg Golema. Sonic, początkowo zaskoczony rozmiarami robota, stoczył walkę z robotem i strącił z jego głowy mechanizm ograniczający. Tym samym, Egg Golem zwrócił się przeciwko swojemu twórcy, próbując go zniszczyć. Eggman zdołał zniszczyć zbuntowanego robota, lecz walka którą z nim stoczył pozwoliła Sonicowi i jego towarzyszom na wyruszenie w kosmos.

Boss Edytuj

Egg Golem jest bossem wspólnym dla obu historii w grze: Hero i Dark. Gracz walczy z robotem odpowiednio za pomocą Sonica i Eggmana. Walka toczy się na arenie, w kształcie pierścienia, wewnątrz którego położony jest Egg Golem. Pod spodem znajdują się ruchome piaski, w których gracz może utonąć. Można tam znaleźć również pierścienie i apteczki. W wersji Eggmana pojawiają się dodatkowe platformy, chroniące przed zbyt szybkim utonięciem.

Sonic the Hedgehog Edytuj

Egg Golem-0.png

Platformy wystające z pleców Egg Golema

Celem Sonica, jest zniszczenie głównego mechanizmu sterującego Egg Golema, który znajduje się na głowie robota. Aby to zrobić, gracz musi podejść bossa od tyłu. Następnie, za pomocą skoków, gracz powinien wspiąć się po trzech platformach, wystających z pleców robota. Następnie, za pomocą Homing Attacku, gracz powinien wspiąć się po kolejnych, trzech wąskich platformach i uderzyć w mechanizm.

Robot będzie uderzał pięściami w pole bitwy, sprawiając, że jego segmenty będą się obniżać po każdym uderzeniu. Po otrzymaniu 3 ciosu, robot będzie okazyjnie uderzał dwiema pięściami naraz, a następnie będzie uderzał głową. Egg Golem może również obracać swoimi dłońmi dookoła areny. Aby uniknąć tego ataku, gracz powinien przenieść się na niżej położone segmenty pola walki. Po otrzymaniu 5 ciosów, boss zostanie pokonany.

Egg Golem Eggman.png

Pęknięcia na powierzchni Egg Golema, które Eggman może zniszczyć, aby odsłonić słabe punkty robota

Doktor Eggman Edytuj

Celem Eggmana jest zniszczenie mechanicznych implantów, ukrytych pod pancerzem Egg Golema. Robot nie posiada już wystających z pleców platform, oraz mechanizmu kontrolującego. Korzysta z tych samych ataków, co w przypadku walki z Soniciem. Eggman może strzelać w robota zwykłymi pociskami, aby przełamać jego pancerz. Bo zadaniu odpowiedniej liczby ciosów, pancerz Egg Golema pęknie w trzech miejscach, odsłaniając słabe punkty. Gracz będzie mógł zniszczyć każdy z tych punktów, za pomocą pocisków samonaprowadzających. Po zniszczeniu każdego z tych implantów, boss zostanie pokonany.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Masters of the Desert

W innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Egg Golem (Sonic X)

Egg Golem pojawia się w 36 odcinku serialu anime Sonic X. Robot jest kontrolowany przez Bokkuna, który broni bazy Eggmana przed atakiem Sonica i jego przyjaciół. Cream kradnie Bokkunowi mechanizm sterujący robotem, co sprawia, że Egg Golem zaczyna ścigać Bokkuna.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to jedyny boss w Sonic Adventure 2, którego nazwa zaczyna się na przedrostek Egg.
  • Egg Golem to jedyny boss, który jest wspólny dla drużyn Hero i Dark.
  • Egg Golem to jedyny boss, którego animacja wstępna może być pominięta.