Egg Mobile-H

Ten artykuł dotyczy bossa pojawiającego się w kilku grach serii. Zobacz też inne użycia tego wyrażenia.

Sonic the Hedgehog (1991)
Egg Mobile-H

Następny boss >>

<< Poprzedni boss

Sonic & Knuckles
Egg Mobile-H

Następny boss >>

<< Poprzedni boss

Sonic Advance
Egg Mobile-H

Następny boss >>

Sonic the Hedgehog 4: Episode I
Egg Mobile-H

Następny boss >>

Egg Mobile-H, inaczej Egg Mobile Hammer Ball-shiyou (エッグモービル・ハンマーボール仕様 Eggumōbiru Hanmābōru-shiyō?) – boss pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog. Zadebiutował na poziomie Green Hill Zone w pierwszym 16-bitowym Sonicu. Jest pilotowany przez Doktora Robotnika i wyposażony w masywną kulę do burzenia. Wisi ona przymocowana do Eggmobilu i porusza się do przodu i do tyłu. Sonic musi wskoczyć na jedną z dwóch platform unoszących się nad ziemią i uderzyć osiem razy w Eggmobile unikając kuli. Ta maszyna jest najsławniejszą ze wszystkich zbudowanych przez Eggmana. Maszyna pojawiała się w kilku późniejszych grach.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog (16-bit) Edytuj

Walka ma miejsce pod koniec trzeciego aktu poziomu Green Hill Zone na płaskim polu z trawą i dwiema unoszącymi się nad nim platformami. Eggman lata w tą i z powrotem machając kulą do przodu i do tyłu. Aby go pokonać należy za pomocą spin jumpa uderzyć 8 razy w Eggmobile. Po tym Eggman odleci, a my będziemy mogli zniszczyć kapsułę i zakończyć poziom.

Sonic & Knuckles Edytuj

Boss pojawia się ponownie w grze Sonic 3 & Knuckles w Sonicowej historii na Sky Sanctuary Zone. Jedyną różnicą jest to, że Eggmobile pilotuje Mecha Sonic. Po pokonaniu maszyny z podłoża wyłania się teleporter pozwalający dalej eksplorować sanktuarium.

Sonic Advance Edytuj

Egg Mobile-H pojawia się na poziomie X-Zone w grze Sonic Advance. Podobnie jak w poprzednich grach, po obu stronach pola walki będą znajdowały się wiszące w powietrzu metalowe platformy, na które gracz będzie mógł się wspiąć. Egg Mobile-H na początku walki zleci na środek areny i wysunie zawieszoną na łańcuchu kulę do burzenia. Następnie boss będzie latał od jednej krawędzi pola walki do drugiej, machając kulą do przodu i do tyłu. Kula zadaje graczowi obrażenia, jeśli ten jej dotknie. Boss wymaga zadania mu jedynie 4 ciosów.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I Edytuj

Egg Mobile-H pojawia się jako boss poziomu Splash Hill Zone. Walka toczy się, podobnie jak w oryginalnym Sonic the Hedgehog, na arenie z dwoma platformami po bokach. Eggman będzie leciał w jedną i w drugą stronę machając kulą do przodu i do tyłu. Aby go zranić, należy atakować kokpit.

Po otrzymaniu pięciu ciosów, Eggman przejdzie do agresywnego trybu walki. Będzie teraz wykonywał obrót z kulą i uderzał nią z góry w ziemię ze zdwojoną siłą. Po otrzymaniu kolejnych czterech ciosów boss zostanie pokonany.

Egg Mobile-H powraca na poziomie E.G.G. Station Zone, gdzie gracz ponownie musi wykorzystywać dwie platformy w rogach ekranu do zadania bossowi ciosu. Tym razem, platformy poruszają się w górę i w dół po tym jak gracz na nich stanie. Pokonanie bossa wymaga mu tutaj zadania tylko czterech ciosów, przy czym po otrzymaniu pierwszego uderzenia, Egg Mobile-H przejdzie do atakowania gracza z obrotu kulą.

W innych mediach Edytuj

Kuladoburzenia-aosth.jpg

Egg Mobile-H w Adventures of Sonic the Hedgehog

Adventures of Sonic the Hedgehog Edytuj

W pilotowym odcinku AoStH, Doktor Robotnik używa maszyny z kulą do burzenia aby pokonać Sonica, lecz przegrywa. Kolor kuli w tej wersji jest czarno-biały.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Sonic the Hedgehog (1991)
Sonic & Knuckles
Sonic Advance
Sonic 4: Episode I - Faza pierwsza
Sonic 4: Episode I - Faza druga

Ciekawostki Edytuj

  • Muzyka grana podczas pierwszej fazy walki z tym bossem w Sonic the Hedgehog 4: Episode I to remiks niewykorzystanej muzyki dla bossa z Sonic 3D Blast.
ved
Sonic the Hedgehog 4