FANDOM

Być może szukałeś poziomu o tej samej nazwie.
Cudzy1 A maniacal metropolis of machinery built by Dr. Eggman and his mad ambitions Cudzy2
Opis, Sonic Unleashed

Eggmanland (エッグマンランド Eggumanrando?) – miasto pojawiające się w grze Sonic Unleashed. Jest ostatnią z lokacji jakie odwiedzają Sonic i Chip w swojej podróży dookoła świata.

Eggmanland to wielka, mechaniczna metropolia zbudowana przez Doktora Eggmana. Jest realizacją ambicji złego doktora i stolicą jego imperium. Miasto powstało wokół siódmej świątyni Gai, dzięki wykorzystaniu przez doktora energii Dark Gai. Pod miastem znajduje się tunel prowadzący do jądra planety. Po wydarzeniach z Sonic Unleashed , kiedy Dark Gaia został pokonany, Eggmanland uległ zniszczeniu.

Opis Edytuj

Eggmanland Entrance

Wejście do Eggmanlandu

Eggmanland to ogromna metropolia. Jest mieszanką parku rozrywki i ośrodka przemysłowego. Hub-World Eggmanlandu skład się jedynie z bramy wejściowej do metropolii. Nie ma tu zbyt wiele do zwiedzania. Do bramy prowadzi zwyczajna, prosta droga. Pośrodku mieści się złoty posąg Doktora Eggmana. Przy wejściu spacerują różne Egg Fightery, które nie są jednak agresywnie nastawione wobec gracza i można z nimi porozmawiać. Jeden z robotów prowadzi Eggshop, w którym można kupić przedmioty, pamiątki i nagrania z muzyką. Poza robotami jest tu też sprzedawca hot dogów.

Historia Edytuj

Początki Eggmanlandu powstały na siódmym kontynencie. Eggman wybudował małą bazę dookoła świątyni Gai. Prowadził stamtąd swoje operacje odbudowy Dark Gai. Wkrótce wpadł na pomysł aby przywołać jego sługusów w jedno miejsce, dzięki czemu szybciej mógłby odbudować potwora. Kiedy Dark Gaia był prawie kompletny, Eggman wykorzystał jego energię do wybudowania Eggmanlandu. Sonic, Tails i Chip w samolocie Tornado-1 polecieli do Eggmanlandu, pokonując po drodze Egg Cauldrona. Na miejscu bohaterowie dostali się do ostatniej świątyni Gai i umieścili tam Szmaragd Chaosu. Ten odzyskał swoją moc, a siódmy kontynent zaczął wracać na swoje miejsce. Jednak wtedy zaatakował ich Eggman i jego Egg Dragoon. Walka skończyła się w jądrze planety, gdzie Super Sonic i Gaia Colossus pokonali Perfect Dark Gaia. Po klęsce potwora, Eggmanland został zniszczony.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Eggmanland Entrance

Ciekawostki Edytuj

  • Doktor Eggman chciał wybudować Eggmanland w wielu poprzednich grach np. Sonic CD, Sonic Adventure, Sonic Adventure 2 i Shadow the Hedgehog. Jednak swój cel osiągnął tylko w Sonic Unleashed.
  • W dubbingach i tłumaczeniach Sonic Adventure Eggman określał swoje wymarzone miasto nazwą Robotnikland. Wtedy istniały jeszcze wątpliwości co do imienia złoczyńcy: w Japonii posługiwano się nazwą Eggmana, a w pozostałych krajach funkcjonował Robotnik.
  • Trzy Egg Fightery z wejścia do Eggmanlandu posiadają nazwy, będące odniesieniami do serii Sonic the Hedgehog.
  • Fragment Eggmanlandu został wykorzystany w Sonic Generations podczas walki z Egg Dragoonem.
  • W wersji na PS3/Xbox 360 kontynent na którym położony był Eggmanland jest wyrwany z planety nawet po ukończeniu gry. Jednak w wersji na PS2/Wii wraca na swoje miejsce.
  • W wersji na Wii/PS2 jest to jedyne państwo w którym świątynia Gai nie ma swojego ludzkiego strażnika.
  • Muzyka grana przy wejściu do Eggmanlandu to remiks tematu muzycznego Doktora Eggmana z gry Sonic the Hedgehog (2006).