Fandom

Sonic Wiki

Emerald Coast

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Ten artykuł dotyczy poziomu w grze Sonic Adventure. Zobacz też inne znaczenia tego wyrażenia.

Sonic Adventure
Emerald Coast (Sonic)

Następny poziom >>

<< Poprzedni poziom

Sonic Adventure
Emerald Coast (Big)

Następny poziom >>

<< Poprzedni poziom

Sonic Adventure
Emerald Coast (Gamma)

Następny poziom >>

Emerald Coast (エメラルドコースト Emerarudo Kōsuto?) – poziom w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut. Grywalnymi postaciami są Sonic the Hedgehog, Big the Cat i E-102 Gamma. Remake tego poziomu pojawił się również w grze Sonic Generations w wersji na Nintendo 3DS.

Opis Edytuj

Emerald Coast jest plażą, położoną za hotelem w Station Square. Na plażę wejście blokuje metalowa barierka. Sonic i Big mają ją odblokowaną od początku, dlatego mogą bez przeszkód wejść na poziom. Gamma musi wysadzić trzy tarcze z celami, po których zniszczeniu brama się usunie.

Pierwszy etap obejmuje początkową część plaży. Gracz porusza się tutaj po piaskowych wybrzeżach i wysepkach, a także drewnianych mostach i pomostach. Gracz musi uważać podczas przemieszczania się wzdłuż wybrzeży, ponieważ w bardziej oddalonych od lądu miejscach dno gwałtownie obniża się, tworząc bezdenne przepaście. Po przejściu przez pierwszą plątaninę drewnianych mostów, gracz dostanie się na małą wysepkę, z której następnie będzie mógł po specjalnej kładce przeskoczyć na przeciwległy kawałek lądu. Porośnięty jest on głównie roślinnością, a także położone są na nim kamienne dróżki. Stąd gracz dostanie się następnie na długi pomost, na którym będzie go gonić wielka orka. Gracz musi stale biec przed siebie, aby nie być złapanym przez orkę. Po ucieczce, gracz wyląduje na wysepce z wysoką górą pośrodku. Wspinając się na górę, gracz dotrze do krótkiego, dziurawego kamiennego mostu, za którym znajduje się grota prowadząca do drugiego etapu.

Drugi etap składa się z większej ilości zieleni. Gracz rozpoczyna biegnąc przez liściastą grotę, skąd następnie dostaje się do otwartej doliny. Gracz może biec po piaskowej drodze do następnej sekcji doliny, lub spróbować poruszać się po ścianie i wbiec do małego otworu, prowadzącego do dalszej części poziomu. Ten drugi sposób gwarantuje znaczne ukrócenie czasu przechodzenia poziomu. W następnej sekcji doliny znajduje się małe jeziorko. Gracz może skakać po pływających po nim kamiennych platformach i przejść bez wpadania do wody. Jeśli jednak gracz wpadnie do jeziora, będzie mógł z niego łatwo wyskoczyć. W dalszej części poziomu gracz porusza się po zielonych i ogrodzonych klifach, a także po ostatnich piaskowych plażach. Na końcu tej sekcji znajduje się długa piaskowa plaża.

Misje Edytuj

Sonic the Hedgehog Edytuj

Emerald Coast 2.png

Pierwsza sekcja

Dla Sonica jest to pierwszy poziom. Gracz przechodzi wszystkie sekcje poziomu od początku do końca. Celem Sonic jest uratowanie Tailsa, który rozbił się na Emerald Coast.

Misje Edytuj

  • Poziom C - uratuj Tailsa!
  • Poziom B - zbierz 50 pierścieni i zniszcz kapsułę!
  • Poziom A - zniszcz kapsułę w 2 minuty!

Big the Cat Edytuj

Emerald Coast 4.png

Podwodna jaskinia

Dla Biga jest to trzeci poziom. Big posiada wydzieloną dla siebie strefę, stanowiącą kawałek końcówki pierwszego etapu poziomu. Gracz może poruszać się po piaskowej wysepce z wysoką górą, ale nie może się na nią wspiąć. Dodatkowo, Big może pływać w wodzie na wybrzeżu i odwiedzać niektóre sekcje, do których dostępu nie ma Sonic, takie jak podwodna jaskinia z wysepką. Celem gracza jest złowienie Froggy'ego.

Misje Edytuj

  • Poziom C - złów Froggy'ego!
  • Poziom B - złów Froggy'ego oraz 1000 gramową rybę!
  • Poziom A - złów Froggy'ego oraz 2000 gramową rybę

E-102 Gamma Edytuj

Emerald Coast 3.png

Koniec drugiej sekcji

Dla Gammy jest to drugi poziom. Robot przemierza kawałek pierwszej sekcji, tzn. pierwszą plażę, drewniany most i drugą plażę, na której kończy. Celem gracza jest złapanie Froggy'ego.

  • Poziom C - złap Froggy'ego!
  • Poziom B - zdobądź 50 pierścieni i złap Froggy'ego!
  • Poziom A - złap Froggy'ego, mając ponad 180 sekund na zegarze!

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Azure Blue World
Windy and Ripply
BIG Fishes at Emerald Coast...

Ciekawostki Edytuj

  • Na Florydzie znajduje się plaża o nazwie Emerald Coast. Co ciekawe, hotel stojący przy nim bardzo przypomina ten, znajdujący się w Sonic Adventure.
  • Jest to pierwszy poziom w serii, w którym coś goni niebieskiego jeża. Od tej pory, w wielu grach Sonic będzie musiał uciekać w podobny sposób przed różnymi obiektami.
  • Emerald Coast pojawia się także w grach Sonic Shuffle oraz Sonic Generations na Nintendo 3DS. Ponadto pojawia się w anime Sonic X w odcinku dziewiątym (Ostatni kurort).
  • Big posiada własną piosenkę do poziomu, która nie pojawia się ani w poziomie Sonica ani Gammy.
  • W historiach Biga oraz Gammy pojawia się pewna nieścisłość. W historii Biga, Gamma zabiera mu Froggy'ego, ale w historii Gammy, nie ma śladu po obecności Biga.
ved
Sonic Adventure

Więcej w Fandom

Losowa wiki