Fandom

Sonic Wiki

Emerald Radar

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

SA2-emeraldradar.png

Emerald Radar w Sonic Adventure 2

Emerald Radar to mechanizm używany przez Knucklesa w Sonic Adventure oraz Knucklesa i Rouge w Sonic Adventure 2. Stanowi kluczowy element gameplayu obu postaci i jest niezbędny do znalezienia szukanych w poziomie odłamków szmaragdu.

Opis Edytuj

Emerald Radar składa się z trzech jednakowych kwadratowych obrazków przedstawiających kontur odłamka szmaragdu. Pojawia się po środku dolnej części ekranu. Zasada działania mechanizmu polega na zaświeceniu się wybranego kwadratu oraz wydaniu dźwięku, gdy postać zbliży się do odłamka. Im bliżej obdłamka jest postać, tym szybszy staje się dźwięk, a kolor zmienia się w zależności od gry. Zdobycie odłamka, usuwa kwadrat odpowiadający zdobytemu obiektowi z radaru.

W Sonic Adventure, radar używany jest wyłącznie przez Knucklesa na wszystkich jego poziomach. W miarę zbliżania się do odłamka, kolor kwadratu zmienia się na zielony, żółty, różowy i czerwony. Ponadto radar może wykrywać kilka odłamków naraz.

W Sonic Adventure 2, radaru używa także Rouge. W tej grze pojawiają się już tylko 3 stopnie zbliżania do odłamka: zielony, żółty i czerwony. Sam radar również przeszedł zmiany i wykrywa tylko jeden odłamek naraz. Radar używany jest także przez Tikal i Chaosa w trybie dla dwóch graczy. Ich radary różnią się jednak zasięgiem - Tikal jest najsłabszy, a Chaosa najsilniejszy.

W komiksie Edytuj

Emerald Radar pojawia się także w komiksach, gdzie został opisany jako szósty zmysł kolczatek. Knuckles zyskał go po wystąpieniu Super Genesis Wave.

ved
Sonic Adventure
ved
Sonic Adventure 2

Więcej w Fandom

Losowa wiki