Emerald Radar

2985stron na
Być może szukałeś Detektora Szmaragdów?
SA2-emeraldradar.png

Emerald Radar w Sonic Adventure 2

Emerald Radar – mechanizm używany przez Knucklesa w Sonic Adventure oraz Knucklesa i Rouge w Sonic Adventure 2. Stanowi kluczowy element rozgrywki obu postaci i jest niezbędny do znalezienia szukanych w poziomie odłamków szmaragdu.

Opis Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

Emerald Radar Manual.png

Instrukcja wyjaśniająca działanie Emerald Radara

Emerald Radar został wprowadzony w grze Sonic Adventure na poziomach Knucklesa. Radar może wykrywać wszystkie trzy odłamki szmaragdu naraz. Kolory od najdalej do najbliżej położonego odłamka to: niebieski, zielony, żółty, różowy i czerwony. Im bliżej odłamka, tym barwa jest cieplejsza a sygnału radaru są intensywniejsze.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Wild Canyon.png

Radar wykrywający odłamek w Sonic Adventure 2

Emerald Radar powrócił w grze Sonic Adventure 2, gdzie korzystali z niego Knuckles i Rouge. Poza wykrywaniem odłamków szmaragdu radar namierza również inne przedmioty, które na danych poziomach zastępują rolę odłamków (np. klucze czy Szmaragdy Chaosu). Emerald Radar działa tym razem inaczej. Skala namierzania została zmniejszona do trzech kolorów: zielonego (najdalej), żółtego i czerwonego (najbliżej). Co więcej radar wykrywa teraz tylko jeden przedmiot. Gracz musi zebrać najpierw wyznaczony przez radar przedmiot, aby wykrywał dla niego kolejny. Znalezienie przedmiotu bez pomocy radaru nagradza gracza dodatkowymi punktami. Jeśli przedmiot którego szuka postać będzie bardzo blisko, to nad jej głową pojawi się czerwony dymek z wykrzyknikiem.

W trybie wieloosobowym Chaos i Tikal również korzystają z radarów, ale różnią się one od radarów Knucklesa i Rouge. Tikal posiada najsłabszy radar, natomiast Chaos najsilniejszy.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Emerald Radar pojawia się także w komiksach, gdzie został opisany jako szósty zmysł kolczatek. Knuckles zyskał go po wystąpieniu Super Genesis Wave.