Fandom

Sonic Wiki

Fang the Sniper

2779stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Główny artykuł

Fang the Sniper (ファング・ザ・スナイパー Fangu za Sunaipā?), znany również jako Nack the Weasel – antropomorficzny fioletowy łasica, poszukiwacz skarbów z innego wymiaru, którego celem jest zdobycie Szmaragdów Chaosu w celach zarobkowych.

Fang jest znanym kryminalistą, poszukiwanym za kradzieże i wymuszenia. Jest dosyć niezdarny i powolny. Lubi korzystać z różnego rodzaju gadżetów, jak jego Popgun czy Marvelous Queen.

Utworzenie Edytuj

W niektórych źródłach podaje się, że twórcą Fanga był TOUMA, projektant postaci który pracował dla Segi w latach 1994-2002. Touma zainspirował się maskotką Segi, niebieskim jeżem Soniciem, a Fang był jego pierwszą profesjonalną postacią jaką stworzył.

Fang koncept.png

Zrzut ekranu z produkcji Sonic Triple Trouble. Fang celuje w Sonica ze swojej broni.

Fang miał początkowo korzystać z broni palnej, przypominającej rewolwer lub magnum, ale pomysł ten został porzucony ze względu na nieodpowiednią dla młodych graczy treść. Na jednym z niesławnych zrzutów ekranu można dostrzec Fanga celującego z pistoletu w głowę Sonica. W Sonic the Fighters postać otrzymała zamiast tego Popgun, pistolet strzelający korkami.

Postać została początkowo zaprezentowana pod nazwą Jet, ale nie wiadomo czy imię to funkcjonowało w trakcie produkcji nowej gry, czy też miało być ostatecznym imieniem postaci. Ostatecznie postać nazwano Fang the Sniper, w Japonii, a w angielskiej wersji Nack the Weasel. W komiksach funkcjonowała ta druga nazwa, podczas gdy w grach od Sonic Triple Trouble, niezależnie od lokalizacji, postać zawsze nosiła imię Fang. W Sonic Generations pojawiło się odniesienie do obu wersji, na listach gończych podpisanych Nack the Weasel A.K.A. Fang the Sniper. Sugeruje to że Nack jest prawdziwym imieniem postaci, a Fang tylko pseudonimem (jak w przypadku Doktora Eggmana).

Historia Edytuj

Sonic Triple Trouble Edytuj

STT-Fang-poziom4.png

Fang kontra Sonic

Fang pojawia się po raz pierwszy na specjalnych poziomach w Sonic Triple Trobule. Łasica poluje na Szmaragdy Chaosu, na których zamierza zarobić. Pod koniec każdego specjalnego poziomu Sonic, lub Tails, musi stoczyć walkę z Fangiem. Łasica najczęściej pilotuje swój pojazd Marvelous Queen, do którego doczepia różnego rodzaju broń. Jedynie na pierwszym specjalnym poziomie próbuje złapać Sonica w pułapkę, aktywując przycisk, ale wpada we własne sidła i ucieka.

Fang po raz ostatni pojawia się w Atomic Destroyer Zone, gdzie próbuje rozprawić się z Soniciem, ale zostaje wystraszony przez nadchodzącego Doktora Robotnika i natychmiastowo ucieka.

Sonic the Fighters Edytuj

Fang dołącza do turnieju o Szmaragdy Chaosu i prawo do zniszczenia Death Egg II. Łasica staje do walki z licznymi przeciwnikami, od których może wygrać klejnoty. W grze posługuje się swoim Popgunem.

Ostatecznie zwycięzca turnieju wygrywa szmaragdy, zasila nimi statek kosmiczny Lunar Fox i dociera pokład kosmicznej stacji, pokonuje tam Metal Sonica, co rozpoczyna proces autodestrukcji Death Egg II. W pojedynku zostaje pokonany również Doktor Robotnik, a zwycięzca w porę ewakuuje się ze stacji kosmicznej i wraca na Ziemię.

W innych grach Edytuj

Fang wanted.PNG

Fang na liście gończym w Sonic Generations

Sonic Generations Edytuj

Fang pojawia się na listach gończych w City Escape, gdzie jest poszukiwany za kradzieże i wymuszenia.

Sonic Mania Edytuj

Fang, razem z Beanem i Barkiem pojawiają się na listach gończych w Mirage Saloon Zone.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Fang jest złośliwym i chciwym poszukiwaczem skarbów. Łasica marzy o zarobieniu na Szmaragdach Chaosu, mimo że wie jak wielką mocą dysponują. Jest także bardzo pewny siebie, co często przyczynia się do jego klęsk. Inną jego wadą jest tchórzostwo, przez które Fang często ucieka przed przeciwnikami.

Fang jest dosyć komiczna postacią, która polega na swoich gadżetach. Jednak często, z powodu swojej nieuwagi i nieprzemyślenia, jego własne dzieła obracają się przeciwko niemu. Fang nie lubi walczyć bez swoich narzędzi i często ucieka przed groźniejszymi przeciwnikami, jeśli jest od nich odseparowany. Jednocześnie jest niezdarny i czasami potyka się w trakcie ucieczki, a także aktywuje nie te przyciski co trzeba. W Sonic the Fighters pokazał że w wypadku większego zagrożenia, jakim było Death Egg II, jest w stanie poświęcić się dla dobra ogółu i dołączyć do turnieju o to, kto ocali świat. Z drugiej strony mogło mu zależeć na Szmaragdach Chaosu, które były jedną z nagród.

Mimo swojej niezdarności Fang jest całkiem zaradny i wciąż prowadzi działalność, jako poszukiwany kryminalista.

Wygląd Edytuj

Fang jest fioletowo-białą łasicą. Białe futro dominuje w okolicach ust, a także na brzuchu i końcówkach nóg. Posiada zakrzywiony w górę ogon. Nosi kowbojską czapę, pas, brązowe rękawiczki i buty.

Moce i umiejętności Edytuj

Generalnie Fang wydaje się nie posiadać zbyt dobrze rozwiniętych umiejętności bojowych. Polega głównie na swoich gadżetach. Popgun jest jedną z jego głównych broni, która pozwala strzelać korkami we wrogów. Jego tytuł Sniper, sugeruje że łasica bardzo precyzyjnie posługuje się tą bronią. Z kolei Marvelous Queen zapewnia mu transport i służy do walki. Jest to latający pojazd, do którego Nack doczepia różnego rodzaju broń, jak na przykład rakietowe pociski, czy też świdry.

Fang jest dość wytrzymały i sprawny. Za pomocą swojego ogona potrafi odbijać się od podłoża jak na sprężynie. Może również korzystać z niego w trakcie walki, jako swoje trzecie ramię do atakowania wrogów. Fanga często można spotkać kiedy odpoczywa.

Relacje z postaciami Edytuj

Wrogowie Edytuj

Temat muzyczny Edytuj

W Sonic Triple Trobule Fang posiada swój temat muzyczny, która można usłyszeć w trakcie walki z nim.

Nazwa Muzyka
Nack the Weasel

Ciekawostki Edytuj

  • Fang the Sniper jest jedną z trzech postaci, której tytuł nie odnosi się do jej rasy. Pozostałe dwie to: Bean the Dynamite i Mephiles the Dark.
  • W wielu mediach, co wyróżnia go od innych postaci, Fang posiada zwykle cztery palce zamiast pięciu.
  • Na ekranie wyboru postaci w Sonic the Fighters rękawice Fanga są białe, a nie brązowe.
  • Początkowo Fang miał się pojawić jako boss w anulowanej grze Sonic X-treme. Był tam kilkakrotnie większy od Sonica. Walka miała toczyć się na otwartym polu.
  • Spośród wielu pobocznych postaci wprowadzonych w Erze Klasycznej, Fang pojawiał się najczęściej.

Więcej w Fandom

Losowa wiki