Fandom

Sonic Wiki

Final Egg

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

<< Poprzedni poziom

Sonic Adventure
Final Egg (Sonic)

<< Poprzedni poziom

Sonic Adventure
Final Egg (Amy)

Sonic Adventure
Final Egg (Gamma)

Następny poziom >>

Final Egg (ファイナルエッグ Fainaru Eggu?) – poziom w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut. Grywalnymi postaciami są Sonic the Hedgehog, Amy Rose oraz E-102 Gamma.

Opis Edytuj

Final Egg to tajna baza Doktora Eggmana położona głęboko w Mystic Ruins. W tym miejscu powstał Egg Carrier, a także pierwsze modele robotów z serii E-100, w tym E-102 Gamma. Eggman posiadał w tej bazie również kapsuły z robotami wybudowanymi na wzór Sonica. Do wnętrza bazy można dostać się po metalowym moście, który prowadzi do głównego pomieszczenia. Jest to dwupiętrowy pokój z kapsułami z robotami Eggmana i dwoma wejściami do poziomu.

Na poziom prowadzą dwa wejścia. Jedno z nich jest łamigłówką, polegającą na wciśnięciu odpowiedniej kombinacji przycisków, aby otworzyć drzwi do Final Egg. Z tej metody muszą korzystać Sonic i Amy. Gamma z kolei może wykorzystać wyżej wspomniane wyjście, jednak od początku swojej historii ma on odblokowane zwykłe drzwi do swojej części poziomu.

Pierwsza sekcja poziomu obejmuje uprzemysłowioną część bazy. Znajdują się tutaj lasery, których zadaniem jest blokowanie drogi, a także wielkie mechaniczne ramiona, mogące zranić Sonica i taśmy produkcyjne.

Drugi etap obejmuje obszar położony w wysokim, okrągłym pomieszczeniu. Gracz może transformować pomieszczenie, odkrywając dolny poziom pomieszczenia. Sekcja zakończona jest windą, zaprojektowaną na wzór pająka, która przenosi gracza do kolejnego etapu.

Final Egg 2.png

Sonic i Tails w drugiej sekcji Final Egg

Ostatnią sekcję stanowi strefa treningowa, na której roboty Eggmana trenują strzelanie. Gracz napotka na tym etapie ogromne ilości robotów E-22 Beat, masowo produkowanych chodzących bomb.

Misje Edytuj

Sonic the Hedgehog Edytuj

Sonic przemierza wszystkie etapy Final Egg. Jeż dostaje się do bazy Eggmana, w celu powstrzymania doktora raz na zawsze. Jest to jego ostatni poziom, który kończy się walką z Egg Viper.

Final Egg 3.png

Winda prowadząca do trzeciego etapu

Misje Edytuj

  • Poziom C - Dostań się do serca bazy!
  • Poziom B - Zbierz 50 pierścieni i zniszcz kapsułę!
  • Poziom A - Zniszcz kapsułę w mniej niż 4 minuty i 30 sekund!

Amy Rose Edytuj

Amy przybywa do Final Egg przed powrotem Eggmana, w celu znalezienia zaginionych rodziców Flicky'ego. Amy przechodzi jedynie przez pierwszy etap, lecz ma dostęp do zupełnie innych obszarów.

Final Egg 4.png

Masowo produkowane roboty E-22 Beat.

Misje Edytuj

  • Poziom C - Ucieknij przed ZERO i chwyć się balona!
  • Poziom B - Zbierz 50 pierścieni i chwyć się balona!
  • Poziom A - Chwyć balon w mniej niż 2 minuty i 30 sekund.

E-102 Gamma Edytuj

Gamma przechodzi jedynie małą część sekcji treningowej. Jego zadaniem jest zniszczenie Sonic Dolla, w celu zakończenia swojego wstępnego szkolenia.

Misje Edytuj

  • Poziom C - Zniszcz Sonic Dolla!
  • Poziom B - Zbierz 50 pierścieni i zniszcz Sonic Dolla!
  • Poziom A - Zniszcz Sonic Dolla mając ponad 150 sekund na zegarze!

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Mechanical Resonance
Crank the Heat Up

Występy w innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Final Egg (Sonic X)

Final Egg pojawia się w 31 odcinku serialu anime Sonic X. Po katastrofie Egg Carriera i nieudanej próbie zniszczenia Station Square, Eggman powraca do swojej bazy, aby obmyślić nową strategię. Sonic podąża za swoim nemezis, odkrywając jego tajną bazą. Jeż niszczy bramę prowadzącą do Final Egg i unikając licznych pułapek zastawionych przez Eggmana, dociera do centrum bazy. Tam toczy zwycięską walkę z Egg Viper, ostatecznie pokonując złego doktora i niszcząc Final Egg.

Archie Comics Edytuj

Final Egg jest wspominany w serii komiksowej Sonic the Hedgehog i jego spin-offach. Była to operacyjna Eggmana, w trakcie jego planu wykorzystania mocy Chaosa. Był tutaj również trzymany Egg Carrier.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas grania Tailsem i Bigiem, baza jest niewidoczna. Dodatkowo Knuckles, jako jedyna postać która widzi bazę, nie może do niej wejść.
  • Tuż przed końcem trzeciego etapu Final Egg, w historii Sonica, znajduje się poruszająca się powoli w górę i w dół platforma, prowadząca do pomieszczenia z czterema dodatkowymi życiami.
  • Na końcu poziomu, tuż za kapsułą, znajduje się nieużywany i zablokowany tunel, prowadzący w głąb bazy. Przejście jest zablokowane, jednak gracz może przebić się przez barierę za pomocą techniki Light Speed Dash.
  • Na tym poziomie miał pojawić się rodzaj badnika, przypominający wyglądem kaczkę, lecz ostatecznie pomysł ten nie został zrealizowany. Robot miał wystrzeliwać w gracza serię pocisków, a następnie uciekać.
ved
Sonic Adventure

Więcej w Fandom

Losowa wiki