Final Fortress (最終的な要塞 Saishū Teki na Yōsai?) – czternasty i ostatni poziom w Sonic Heroes. Jest to okręt flagowy Egg Fleet, na którym mieści się centrum dowodzenia nad powietrzną flotą.

Opis Edytuj

Final Fortress to ogromna, przekraczająca swoimi rozmiarami Egg Carrier, powietrzna baza Doktora Eggmana. Jest wiele sposobów na przejście tego poziomu, a także możliwości wyboru drogi. Gracz porusza się tutaj głównie po metalowych platformach i żółtych szynach. Dosyć często, aby przedostać się dalej, gracz będzie musiał niszczyć przeciwników blokujących drogę, lub znajdywać przyciski włączające mechanizmy, potrzebne do przejścia dalej. Należy uważać, ponieważ niektóre metalowe platformy niszczą się i spadają w przepaść. Droga często jest zablokowana przez lasery, nad którymi można przelecieć, lub przejść za pomocą niewidzialności Espio.

Poziom zawiera również detonatory, które wysadzają część bazy po tym jak gracz na nie wejdzie. Po zniszczeniu detonatora następuje zazwyczaj sekcja, w której gracz zjeżdża po szynach. Gracz będzie musiał często zmieniać szyny, ponieważ te będą ostrzeliwane przez różnokolorowe lasery na całej długości jednej szyny. Będzie to można zaobserwować po tym, jak szyna zostanie pokryta elektryczną energię. Pod koniec poziomu, gracz będzie zjeżdżał do centrum bazy Eggmana, gdzie mieści się wielkie działo laserowe w kształcie głowy złego doktora. Działo to będzie gromadziło energie, a następnie odda pojedynczy strzał w stronę gracza, o zasięgu pokrywającym wszystkie pobliskie szyny. Gracz może unieść się w górę za pomocą latania i poczekać aż laser wyłączy się, lub zjechać szybko na niższą platformę z detonatorem, wysadzającym działo. Po zniszczeniu lasera, gracz dotrze do Goal Ringa.

Misje Edytuj

Team Sonic Edytuj

Team Sonic przemierza cały poziom od początku do końca. Ich zadaniem jest dotarcie do końca bazy Eggmana.

  • Normalna misja: Zniszcz rdzeń okrętu flagowego!
  • Dodatkowa misja: Dotrzyj do celu w mniej niż 8 minut!
Ranga Wymagania
Normalna misja Dodatkowa misja
SonicHeroesRangaA

62,000 40,000
Ranga B 2

57,000 37,000
Ranga C 2

47,000 25,000
Ranga D 2

35,000 20,000
Ranga E 2

<35,000 <20,000

Team Dark Edytuj

Podobnie jak Team Sonic, Team Dark również przemierza poziom od początku do końca, jednak w przeciwieństwie do nich walczą z większą ilością przeciwników.

  • Normalna misja: Dostań się do serca bazy, gdzie przebywa Eggman!
  • Dodatkowa misja: Zniszcz 100 przeciwników
Ranga Wymagania
Normalna misja Dodatkowa misja
SonicHeroesRangaA

100,000 12:00
Ranga B 2

90,000 13:00
Ranga C 2

80,000 14:00
Ranga D 2

60,000 15:00
Ranga E 2

<25,000 >15:00

Team Rose Edytuj

Team Rose posiada bardzo mocno ukróconą i uproszczoną wersję poziomu. Kończą go po zdetonowaniu pierwszego przycisku i przejściu pierwszej sekcji szyn z laserami.

  • Normalna misja: Pospiesz się i znajdź Eggmana!
  • Dodatkowa misja: Zbierz 200 pierścieni!
Ranga Wymagania
Normalna misja Dodatkowa misja
SonicHeroesRangaA

36,000 4:30
Ranga B 2

33,000 5:00
Ranga C 2

25,000 6:00
Ranga D 2

20,000 8:00
Ranga E 2

<20,000 >8:00

Team Chaotix Edytuj

Team Chaotix otrzymuje ostatnią misję od Eggmana, polegającą na znalezieniu kluczy do celi, w której jest przetrzymywany. Drużyna porusza się po wybranych sekcjach poziomu, przemieszczając się również za pomocą fioletowych kwiatów.

  • Normalna misja: Znajdź pięć kluczy do celi!
  • Dodatkowa misja: Znajdź 10 kluczy do celi!
Ranga Wymagania
Normalna misja Dodatkowa misja
SonicHeroesRangaA

65,000 55,000
Ranga B 2

60,000 50,000
Ranga C 2

50,000 40,000
Ranga D 2

40,000 30,000
Ranga E 2

<40,000 <30,000

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Final Fortress

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Egg Emperor
Egg Emperor 4

Bossem poziomu jest Egg Emperor. Jednocześnie jest to finałowy boss dla każdej drużyny. Walka toczy się na dwóch segmentach. Na początku gracz ściga robota po prostej trasie. Później potyczka przenosi się na okrągłą arenę. W trakcie walki Egg Emperor posyła w stronę gracza wiązki laserowe ze swojej broni, a także strzela rakietami. Jeśli gracz oddali się zbytnio, Egg Emperor wykona szarżę której nie można uniknąć. Bossa należy uderzać w kokpit na brzuchu. Czasami będzie się zasłaniał tarczą, która również może być zniszczona.

W innych grach Edytuj

Sonic & Sega All-Stars Racing Edytuj

W Sonic & Sega All-Stars Racing Final Fortress pojawia się jako miejsce, w którym rozgrywają się trzy trasy wyścigowe: Turbine Loop, Dark Arsenal i Thunder Deck.

Sonic Generations Edytuj

Final Fortress pojawia się w Sonic Generations w wersji na Nintendo 3DS jako arena walki z Egg Emperorem - bossem ery nowoczesnej.

Ciekawostki Edytuj

  • Na tym poziomie pojawia się wiele odniesień do Egg Carriera z gry Sonic Adventure. W wersji Team Sonic, Knuckles mówi, że Egg Carrier jest niczym w porównaniu z tym (w odniesieniu do Final Fortress). Z kolei w wersji Team Rose, Amy mówi, że ta pogoda przypomina jej o ich ostatnim ataku na Egg Carrier. W odpowiedzi, Cream pyta się Amy, czy również uczestniczyła wtedy w bitwie na pokładzie okrętu, a następnie kieruje to pytanie do Biga.
  • Egg Carrier z Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood bardzo mocno przypomina Final Fortress.
  • Muzyka z poziomu pojawia się w grze Sega Superstar Tennis.