Final Fortress

Final Fortress (最終的な要塞 Saishū Teki na Yōsai?) – czternasty i ostatni poziom w Sonic Heroes. Jest to okręt flagowy Egg Fleet, na którym mieści się centrum dowodzenia nad powietrzną flotą.

Opis Edytuj

Final Fortress to ogromna, przekraczająca swoimi rozmiarami Egg Carrier, powietrzna baza Doktora Eggmana. Jest wiele sposobów na przejście tego poziomu, a także możliwości wyboru drogi. Gracz porusza się tutaj głównie po metalowych platformach i żółtych szynach. Dosyć często, aby przedostać się dalej, gracz będzie musiał niszczyć przeciwników blokujących drogę, lub znajdywać przyciski włączające mechanizmy, potrzebne do przejścia dalej. Należy uważać, ponieważ niektóre metalowe platformy niszczą się i spadają w przepaść. Droga często jest zablokowana przez lasery, nad którymi można przelecieć, lub przejść za pomocą niewidzialności Espio.

Poziom zawiera również detonatory, które wysadzają część bazy po tym jak gracz na nie wejdzie. Po zniszczeniu detonatora następuje zazwyczaj sekcja, w której gracz zjeżdża po szynach. Gracz będzie musiał często zmieniać szyny, ponieważ te będą ostrzeliwane przez różnokolorowe lasery na całej długości jednej szyny. Będzie to można zaobserwować po tym, jak szyna zostanie pokryta elektryczną energię. Pod koniec poziomu, gracz będzie zjeżdżał do centrum bazy Eggmana, gdzie mieści się wielkie działo laserowe w kształcie głowy złego doktora. Działo to będzie gromadziło energie, a następnie odda pojedynczy strzał w stronę gracza, o zasięgu pokrywającym wszystkie pobliskie szyny. Gracz może unieść się w górę za pomocą latania i poczekać aż laser wyłączy się, lub zjechać szybko na niższą platformę z detonatorem, wysadzającym działo. Po zniszczeniu lasera, gracz dotrze do Goal Ringa.

Misje Edytuj

Team Sonic Edytuj

Team Sonic przemierza cały poziom od początku do końca. Ich zadaniem jest dotarcie do końca bazy Eggmana.

Normalna misja Edytuj

Cel: Zniszcz rdzeń okrętu flagowego!

A-Rank – 62 000 punktów

B-Rank – 57 000 punktów

C-Rank – 47 000 punktów

D-Rank – 35 000 punktów

Dodatkowa misja Edytuj

Final Fortress 1.png

Walka z Heavy Egg Hamerem

Cel: Dotrzyj do celu w mniej niż 8 minut!

A-Rank – 40 000 punktów

B-Rank – 37 000 punktów

C-Rank – 25 000 punktów

D-Rank – 20 000 punktów

Team Dark Edytuj

Podobnie jak Team Sonic, Team Dark również przemierza poziom od początku do końca, jednak w przeciwieństwie do nich walczą z większą ilością przeciwników.

Normalna misja Edytuj

Cel: Dostań się do serca bazy, gdzie przebywa Eggman!
Final Fortress 3.png

Przycisk detonujący

A-Rank – 100 000 punktów

B-Rank – 90 000 punktów

C-Rank – 80 000 punktów

D-Rank – 60 000 punktów

Dodatkowa misja Edytuj

Cel: Zniszcz 100 przeciwników

A-Rank – 12:00 minut

B-Rank – 13:00 minut

C-Rank – 14:00 minut

D-Rank – 15:00 minut

Team Rose Edytuj

Team Rose posiada bardzo mocno ukróconą i uproszczoną wersję poziomu. Kończą go po zdetonowaniu pierwszego przycisku i przejściu pierwszej sekcji szyn z laserami.
Final Fortress 6.png

Wielkie działo laserowe

Normalna misja Edytuj

Cel: Pospiesz się i znajdź Eggmana!

A-Rank – 36 000 punktów

B-Rank – 33 000 punktów

C-Rank – 25 000 punktów

D-Rank – 20 000 punktów

Dodatkowa misja Edytuj

Cel: Zbierz 200 pierścieni!

A-Rank – 4:30 minut

B-Rank – 5:00 minut

C-Rank – 6:00 minut

D-Rank – 8:00 minut

Team Chaotix Edytuj

Final Fortress Klucz.png

Jeden z kluczy, które Team Chaotix musi znaleźć

Team Chaotix otrzymuje ostatnią misję od Eggmana, polegającą na znalezieniu kluczy do celi, w której jest przetrzymywany. Drużyna porusza się po wybranych sekcjach poziomu, przemieszczając się również za pomocą fioletowych kwiatów.

Normalna misja Edytuj

Cel: Znajdź pięć kluczy do celi!

A-Rank – 65 000 punktów

B-Rank – 60 000 punktów

C-Rank – 50 000 punktów

D-Rank – 40 000 punktów

Dodatkowa misja Edytuj

Cel: Znajdź 10 kluczy do celi!

A-Rank – 55 000 punktów

B-Rank – 50 000 punktów

C-Rank – 40 000 punktów

D-Rank – 30 000 punktów

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Final Fortress

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Na tym poziomie pojawia się wiele odniesień do Egg Carriera z gry Sonic Adventure. W wersji Team Sonic, Knuckles mówi, że Egg Carrier jest niczym w porównaniu z tym (w odniesieniu do Final Fortress). Z kolei w wersji Team Rose, Amy mówi, że ta pogoda przypomina jej o ich ostatnim ataku na Egg Carrier. W odpowiedzi, Cream pyta się Amy, czy również uczestniczyła wtedy w bitwie na pokładzie okrętu, a następnie kieruje to pytanie do Biga.
  • Egg Carrier z Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood bardzo mocno przypomina Final Fortress.
  • Muzyka z poziomu pojawia się w grze Sega Superstar Tennis.