Fandom

Sonic Wiki

Final Haunt

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

<< Poprzedni poziom

Shadow the Hedgehog (gra)
Final Haunt (Hero)

<< Poprzedni poziom

Shadow the Hedgehog (gra)
Final Haunt (Hero)

Final Haunt – jeden z pięciu możliwych do wyboru szóstych poziomów w grze Shadow the Hedgehog. Gracz może się na niego dostać po wykonaniu misji Hero w Space Gadget lub w Lost Impact

Historia Edytuj

Shadow i Sonic dostrzegają zbliżającą się w stronę Ziemi Black Comet i zamierzają powstrzymać kosmitów i ich wodza przed zaatakowaniem planety, udając się do wnętrza komety.

Opis Edytuj

Poziom rozgrywa się wewnątrz Black Comet - głównej siedziby Black Arms. Gracz porusza się tutaj głównie po małych kanionach, których dwa brzegi połączone są ze sobą mostami, pilnowanymi przez kosmitów. Głównymi przeszkodami są tu kolczaste bomby, które przemieszczają się i wybuchają po otrzymaniu ciosu lub kontakcie z graczem i UFO Black Arms, czyli latające w powietrzu pojazdy, strzelające do gracza pociskami i zrzucające na ziemię nowych przeciwników. Mogą być szybko zniszczone za pomocą pobliskich dział. Gracz może również szyny i czarną substancję do przemieszczania się. Wewnątrz komety znajdują się także tunele poprzedzielane między sobą rozsuwanymi niebieskimi bramami.

Oprócz tego znajdują się tutaj także latające w powietrzu platformy i ściany, po których gracz może poruszać się nad licznymi przepaściami. Pojawiają się tutaj także kwadratowe i prostokątne platformy, które są wgniecione w ściany. Gracz może je wysunąć do przodu za pomocą pistoletów-odkurzaczy, które ukryte są w pobliskich czerwonych klatkach lub są upuszczane przez kosmitów. Oprócz tego że gracz może się po nich poruszać, mogą one również przerywać wiązki laserowe.

Black Doom poprosi gracza o pomoc w aktywowaniu trzech osłon Black Comet, które uniemożliwią siłom GUN natarcie. Gracz musi dotknąć niebieskie słupy, rozmieszczone w różnych miejscach komety, aby aktywować osłony. Włączanie tych przycisków usunie również pobliskie niebieskie bariery, blokujące niektóre przejścia. Wykonanie tej misji doprowadzi gracza do walki z Diablonem. Jeśli gracz zdecyduje się pomóc Sonicowi, jego zadaniem będzie odnalezienie Black Dooma wewnątrz komety. Gracz może rozglądać się za zielonymi iluzjami przywódcy kosmitów, które pojawiają się w niektórych miejscach poziomu i wskazują drogę do mety. Wykonanie tej misji doprowadzi do walki z samym Black Doomem.

Klucze Edytuj

  1. Pierwszy klucz – za drugim punktem kontrolnym, na dolnym poziomie znajduje się czerwona klatka, pilnowana przez dwóch Black Assasinów, którzy muszą być pokonani aby zdobyć klucz.
  2. Drugi klucz – za tunelem po trzecim punkcie kontrolnym na prawym wzniesieniu znajduje się klucz.
  3. Trzeci klucz – za drugim generatorem osłon w dużym pomieszczeniu po prawej stronie znajduje się niewielki zaułek z kluczem. Nie wolno aktywować drugiego generatora osłon.
  4. Czwarty klucz – za sekretnymi drzwiami, gracz powinien użyć Light Speed Dasha aby dostać się na drugą stronę i przejść po latającej platformie do sekcji z kluczem.
  5. Piąty klucz – po aktywowaniu drugiego generatora osłon, gracz powinien dosiąść Black Volta i na jego grzbiecie polecieć na platformę z kluczem.

Na poziomie znajduje się kilka sekretnych drzwi, ale wszystkie prowadzą do pomieszczeń z działami kosmitów.

Misje Edytuj

Dark Edytuj

Postać – Doom's Eye

Cel – Aktywuj wszystkie tarcze Black Comet!

A-Rank – 18 000 punktów

B-Rank – 15 000 punktów

C-Rank – 10 000 punktów

D-Rank – 5 000 punktów

Hero Edytuj

Postać – Sonic

Cel – Znajdź Black Dooma!

A-Rank – 25 000 punktów

B-Rank – 22 000 punktów

C-Rank – 15 000 punktów

D-Rank – 8 000 punktów

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Final Haunt

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Poziom ten jest niemal identyczny do Black Comet, lecz jest łatwiejszy, a sekcje z toksycznymi jeziorami w Black Comet są tu zastąpione przepaściami.
  • Jeśli Shadow zabije wszystkich żołnierzy i pojazdy Black Arms na swojej drodze, gracz nie będzie potrzebował bonusowych punktów za czas przejścia poziomu, aby otrzymać A-Rank.

Więcej w Fandom

Losowa wiki