Fandom

Sonic Wiki

Final Zone

2990stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

<< Poprzedni poziom

Sonic the Hedgehog (1991)
Final Zone

<< Poprzedni boss

Sonic the Hedgehog (1991)
Final Zone

Final Zone – siódmy, finałowy poziom w grze Sonic the Hedgehog. Następuje bezpośrednio po Scrap Brain Zone. Składa się on wyłącznie z walki z finałowym bossem.

Opis Edytuj

Final Zone to krótki, jednoaktowy poziom położony w sercu bazy Scrap Brain Zone. Rozgrywa się na szybą widoczną w zakończeniu aktu drugiego tego poziomu. Poziom składa się z krótkiego korytarza wiodącego do areny finałowego bossa. Za areną znajduje się mały skrawek bazy, zakończony przepaścią. Poziom nie posiada żadnych pierścieni ani power-upów.

Przebieg walki Edytuj

Walka rozgrywa się na płaskim, zamkniętym obszarze. Na podłodze i na suficie znajdują się po dwa tłoki. Na prawej ścianie znajduje się poziomy generator elektryczności.

Boss posiada dwa ataki. Najpierw, dwa wybrane tłoki wysuną się ze swoich miejsc, próbując zgnieść gracza. Jeden z nich będzie pusty, zaś w drugim będzie stał Doktor Eggman. Aby zadać obrażenia bossowi, gracz musi skoczyć na bok tłoku z Eggmanem w środku, unikając jednocześnie zgniecenia. Tłoki nie zatrzymują się, a po wysunięciu, wsuwają się na swoje miejsce.

Drugi atak nie pozwala już na uderzenie bossa. Po powrocie tłoków na miejsce, uruchomi się generator elektryczności na ścianie. Wytworzy on 4 fioletowe kule energii, które po chwili zaczną wolno opadać na arenę. Gracz musi stanąć w wolnej przestrzeni między opadającymi kulami lub przebiec z jednej strony areny na drugą unikając uderzenia. Gdy kule znikną, cały cykl się powtórzy.

Po otrzymaniu 8 uderzeń, tłoki zaczną wybuchać i wsuwać się wolniej. Gdy wybuchający tłok wsunie się, generator elektryczności na ścianie wybuchnie. Po tym, gracz będzie mógł pójść w prawo, gdzie zobaczy Eggmana uciekającego przez tubę z pola walki, a następnie wskakującego do Egg Mobilu.

W innych mediach Edytuj

Final Zone pojawia się w komiksach wydawnictwa Archie Comics - głównej serii oraz komiksie Sonic X. Jest podobny do growego odpowiednika.

Film Edytuj

Sonic the Hedgehog - Final Zone01:26

Sonic the Hedgehog - Final Zone

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
StH1 Final Zone ~Mega Drive Version~
StH1 Final Zone ~Masa's Demo Version~

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo, Final Zone miało być pełnowymiarowym trzecim aktem Scrap Brain Zone.
  • Poziom ma 2 możliwe zakończenia. Pierwsze to uderzenie Eggmana kiedy ucieka, a drugie to pozwolenie mu na ucieczkę bez uderzania go. Nie ma to jednak wpływu na zakończenie gry.
  • W grze pojawia się błąd, związany z uderzaniem i pokonaniem bossa. Jeżeli gracz odpowiednio wcześnie zada 8 uderzenie w tłok, będzie mógł później uderzyć tłok po raz 9 zanim ten się wsunie całkowicie. Spowoduje to ustawienie ilości uderzeń bossa na 255 i walka będzie trwała dalej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki