Fandom

Sonic Wiki

Finalhazard

2650stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

<< Poprzedni boss

Sonic Adventure 2
Finalhazard

Finalhazard (ファイナルハザード Fainaruhazādo?) – finałowy boss w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle, a także transformacja Biolizarda.

Opis Edytuj

Finalhazard powstaje na wskutek wykorzystania przez Biolizarda siedmiu Szmaragdów Chaosu. Jaszczur łączy się wtedy z Kosmiczną Kolonią ARK za pośrednictwem Eclipse Cannon, stając się jednym wielkim ciałem. Z powodu uszkodzonego mechanizmu podtrzymywania życia, na ciele Finalhazarda pojawiają się duże, czerwone bąble. Uderzanie tych bąbli sprawia Finalhazardowi duży ból i jest w stanie go zabić. Podobnie jak swój poprzednik, Finalhazard jest w stanie produkować ogromne ilości jaj, które służą mu tym razem jako osłona i pociski. Dodatkowo, jego nowym atakiem jest możliwość strzelania laserami z uszkodzonego mechanizmu podtrzymującego życie.

Historia Edytuj

Po tym jak Shadow bardzo mocno uszkodził system podtrzymywania zdrowia Biolizarda, jaszczur użył Kontroli Chaosu, aby połączyć się z Kosmiczną Kolonią ARK. Finalhazard miał poprowadzić następnie kolonię do zderzenia z ziemią, lecz został pokonany przez Super Sonica i Super Shadowa.

Boss Edytuj

Gracz toczy walkę z bossem, sterując naprzemiennie Super Soniciem i Super Shadowem. Celem gracza jest uderzanie bąbli, pojawiających się na ciele Finalhazarda. Po zadaniu celnego ciosu, postać sterowana przez gracza zostanie przełączona, podczas gdy druga będzie zbierała pierścienie. Finalhazard będzie otaczał się pomarańczowymi jajami, które będą wystrzeliwane w stronę gracza. Potwór będzie również strzelał biało-różowymi laserami w stronę gracza. Otrzymanie ciosu przez postać, sprawi, że gracz zostanie odrzucony i ogłuszony.

Gracz powinien zwracać uwagę na ilość pierścieni jaką posiada, ponieważ jeżeli mu się one skończą, postać zginie. Jeśli gracz ma trudności z trafieniem Finalhazarda, może przelecieć jedną postacią na drugą stronę, co sprawi że gra zmieni protagonistę, którym gracz steruje.

Walka z Finalhazardem posiada limit czasowy, wynoszący 5 minut. Po przekroczeniu limitu, kolonia zderzy się z Ziemią i gracz będzie musiał rozpocząć walkę od nowa. Boss zostaje pokonany po otrzymaniu 6 ciosów.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Live and Learn

Występy w innych mediach Edytuj

Final Hazard Sonic X.jpg

Finalhazard w Sonic X

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Final Lizard (Sonic X)

Finalhazard pojawia się w serialu anime Sonic X. Odgrywa tę samą rolę, co w grze Sonic Adventure 2. Nazywany jest tutaj Final Lizard.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Finalhazard to jeden z największych finałowych bossów w historii serii.
  • Postać, która zada bossowi decydujący cios, będzie stała na przodzie podczas wykonywania zwycięskiej pozy.
  • W trakcie walki, Eggman odnosi się do bąbli wyskakujących na ciele jaszczura jako do chloroplastów.
ved
Sonic Adventure 2

Więcej w Fandom

Losowa wiki