FANDOM

Cudzy1.png Once Dr. Eggman captures a Wisp, he transforms it into a Nega-Wisp, such as the Violet Wisp. Be careful, as these violent creatures will bark and bite! They also have the power to transform Sonic into a Violet Void. Cudzy2.png
Opis, Sonic Colors

Fioletowy Wisp (バイオレットウィスプ Baiorettouisupu?, ang. Violet Wisp) – jeden z gatunków Wispów, debiutujący w grze Sonic Colors w wersji na Nintendo DS. Dzięki niemu Sonic może zmieniać się w Violet Void.

Historia Edytuj

Sonic Colors Edytuj

Wersja Nintendo DS gry Sonic Colors była pierwszą, w której pojawiły się Fioletowe Wispy i jedyną jak dotąd. Pierwotnie były one normalnymi Wispami, jednak zostały schwytane przez Eggmana, który wyssał z nich dobrą energię Hyper-go-on, w celu pozyskania odpowiedniej ilości mocy do zbudowania Mind Control Ray - maszyny kontrolującej umysły wszystkich ludzi na świecie. Zbudował nawet specjalną fabrykę Nega-Wispów znajdującą się na Asteroid Coaster. Na szczęście, na końcu gry wszystko dobrze się skończyło i wszystkie zostały przywrócone do swojej prawdziwej formy.

Fioletowe Wispy pojawiają się tylko na dwóch planetach w grze, a są to: Sweet Mountain, oraz Starlight Carnival. Ponadto, pojawiły się również w wersji Wii gry, ale tylko podczas przerywników filmowych.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

W przeciwieństwie do reszty Wispów, Fioletowe są dość brutalne. Wolą trzymać się z boku i kiedy ktoś podejdzie do nich za blisko, te zaczynają zagrażać innym, poprzez gryzienie i straszenie. Nie są one jednak takie z natury, tylko przez Dr. Eggmana, który pozbawił ich dobrej energii Hyper-go-on. Nie przeszkodziło im to jednak w pomocy Sonicowi przy jego misji.

Wygląd Edytuj

Fioletowy Wisp jako jedyny Wisp, nie licząc Czarnego i Purpurowego Wispa nie ma oczu, co jest zresztą charakterystyczne dla Nega-Wispów. Jego kolor skóry to fioletowy. Ogólnie rzecz biorąc, Fioletowy Wisp, obok Purpurowego jest najgroźniej wyglądającym Wispem. Nie posiada oczu, jednak ma czarne usta z ostrymi końcami, które wyglądają jak złowieszczy uśmiech. Ponadto, posiada trzy szerokie odnóża wystające z jego głowy. Ma na niej również pięć odstających i poszarpanych kawałków skóry.

Moce i umiejętności Edytuj

Osobny artykuł: Violet Void

Jako, że Fioletowe Wispy są z gatunku Wispów mogą lewitować w powietrzu do woli, co jest głównie ich metodą ruchu.

Fioletowe Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała, zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia, jednak ze względu na ich mutację, zostało ono uszkodzone, co sprawia, że Wispy te cechuje bardziej groźna forma tej energii. Nie jest też jasne w jakim stopniu mogą one korzystać z własnej mocy, udzielanej właśnie przez nią.

Fioletowe Wispy są również w stanie wejść do ciała innych osób i jeśli nie są materialne mogą pożyczyć ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Fioletowy Wisp, wejdzie do niego i użyje jego energii Hyper-go-on, Sonic przybierze postać Violet Void, czyli formę podobną do żywej, czarnej dziury, która pozwala mu na unoszenie się w powietrzu, oraz zasysanie wszystkiego co staje mu na drodze, w tym swoich wrogów, przeszkody, oraz Pierścienie. Wraz z większą ilością zassanych przedmiotów, Violet Void staje się coraz większy i silniejsza staje się jego zdolność zasysania, przez co może pochłaniać coraz większą liczbę przeszkód.

Ponadto, Fioletowe Wispy potrafią połączyć swoją Moc Koloru z mocami innych Wispów, co pozwoli im na wytworzenie ogromnie silnego ataku, zwanego Final Color Blaster. Jest to ich najsilniejsza umiejętność jaką znamy.

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

</div></div>

Sprite'y Edytuj

</div></div>

Ciekawostki Edytuj