FANDOM

Fire Breath (ファイヤーブレス Faiyā Buresu?) – mini-boss poziomu Angel Island Zone z gier Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Do jego pokonania wymaganych jest 6 uderzeń.

Opis Edytuj

Firebreath-sprite
Fire Breath jest ciemnoniebieskim robotem stworzonym przez Doktora Robotnika celem zajęcia Angel Island. Posiada on kulisty kształt. Na przodzie umieszczony ma miotacz płomieni, zaś na górze 3 wyrzutnie małych rakiet. Może latać i unosić się dzięki czterem wydechom w dolnej części. Posiada także małą głowę umieszczoną nad miotaczem.

Boss Edytuj

Jeszcze przed właściwą walką, gracz natrafia na Fire Breatha na jednym z otwartych obszarów dżungli. Tam robot, wraz z dużą liczbą identycznych, dokonuje nalotu na wyspę i jej spalenia. W trakcie tej sceny, gracz może uderzać robota, ale nie będzie w stanie go zniszczyć.

Na końcu aktu pierwszego, gracz ponownie spotyka robota. Tym razem jest już to walka. Na samym początku, robot zlatuje po prawej stronie areny. W tym czasie gracz może mu zadawać obrażenia. Gdy znajdzie się już blisko gruntu, zatrzyma się i wypuści duży poziomy płomień z miotacza. Gracz może go ominąć skacząc nad nim, idąc na drugą stronę areny lub będąc w posiadaniu ognistej osłony. Gdy płomień się rozproszy, robot wzniesie się na niewielką wysokość i przeleci na drugą stronę areny. Tam powtórzy całą sekwencję. Gracz cały czas może uderzać bossa Spin Attackiem, więc pokonanie go jest stosunkowo proste. Gracz może również wskoczyć na bossa gdy ten jest nad ziemią i odbijać się od niego zadając kolejne obrażenia.

Firebreath

Walka Knucklesa

W przypadku Knucklesa, walka toczy się na innej arenie, nieco poniżej tej Sonica i Tailsa. Mini-boss posiada ten sam atak, jednak poza nim ma drugi - tuż przed wzlotem w powietrze, wystrzeliwuje 3 rakietki w powietrze. Spadają one na arenę w czasie przelotu robota nad areną. Ze względu na niższą wysokość skoku Knucklesa oraz atak rakietkami, nie jest możliwe ciągłe uderzanie bossa. Mimo to, walka również jest prosta.

W obu przypadkach, do pokonania bossa wymaganych jest 6 uderzeń. Po tym, robot wybuchnie, a z nieba sponad miejsca wybuchu robota spadnie tabliczka mety.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Mini-Boss

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W poradniku opublikowanym w Sonic the Comic, boss został nazwany Doctor Robotnik’s Flame Craft.