Flame Mobile (フレイムモービル Fureimu Mōbiru?) – boss poziomu Angel Island Zone z gier Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Do jego pokonania wymaganych jest 8 uderzeń.

Opis Edytuj

Flamemobile-sprite
Flame Mobile to pojazd latający sterowany przez Doktora Robotnika (lub EggRobo). Jego podstawę stanowi Egg Mobile. Umieszczony jest on wewnątrz ciemnoniebieskiej powłoki. Do niej doczepione są 2 wyrzutnie kul ognia, które mogą być obracane. Osoba sterująca chroniona jest szklaną osłoną.

Boss Edytuj

Przed walką, gracz ścigany jest przez bombowiec. Po tej sekwencji, gracz wbiegnie pomiędzy drzewa, za którymi przelatywał będzie Flame Mobile. Wreszcie, gracz dobiegnie na arenę walki. Jest nią skawek ladu na wodospadzie połączony mostami z resztą wyspy. Jako Knuckles, gracz nie ucieka przed bombowcem, a od razu dociera na arenę.

Walka rozpoczyna się w momencie, w którym Flame Mobile wyłoni się zza wodospadu po lewej stronie, nad mostem, po którym gracz wbiegł na arenę. Po chwili skieruje swoje działka w dół i zniszczy most kulami ognia po czym schowa się za wodospadem. Poleci w inne miejsce wodospadu w obrębie areny i wyłoni się. Następnie skieruje swoje wyrzutnie w stronę platformy i wystrzeli. Kule lecące prostopadle przelecą dalej, zaś te pod kątem przy kontakcie z platformą zaczną po niej podążać. Boss wystrzeli po jednej kuli z każdej wyrzutni. Następnie odczeka chwilę i znów schowa się za wodospadem.

Maszynę można uderzyć tylko wtedy, gdy jest przed wodospadem. Można ją wtedy uderzać w dowolnym momencie. Pomocna w walce jest ognista osłona, dzięki której kule ognia nie zadają obrażeń. Walka jako Knuckles jest podobna, ale boss wystrzeliwuje 4 kule podczas jednego cyklu. Do pokonania bossa potrzeba 8 uderzeń. Po tym, zacznie wybuchać aż w końcu spadnie w dół wodospadu, a góry zleci kapsuła na śmigłach.

Po walce i naliczeniu punktów, następuje cutscenka. Sonic i Tails zostają zrzuceni z mostu przez Knucklesa, który guzikiem powoduje jego destrukcję. Knuckles natomiast po prostu zeskakuje z mostu do Hydrocity Zone.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Boss

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W poradniku opublikowanym w Sonic the Comic, boss został nazwany Doctor Robotnik’s Flame Craft.