FANDOM

Flicky (フリッキー Furikkī?) – błękitnik górski, jedno ze zwierzątek pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog. Jest najbardziej znanym ze zwierzęcych przyjaciół. Zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog.

Utworzenie Edytuj

Flicky-original

Oryginalny artwork z gry Flicky

Flicky został utworzony kilka lat przed debiutem w serii na potrzeby gry Segi Flicky. Flicky płci żeńskiej była w niej główną postacią, a celem gry było uratowanie wszystkich swoich dzieci przed kotem Tigerem oraz iguaną Iggy. Gra była dosyć popularna, a Flicky pojawiła się jako cameo w kilku grach.

W roku 1991, Naoto Ōshima stworzył nowy projekt Flicky na potrzeby gry Sonic the Hedgehog, który funkcjonuje praktycznie niezmieniony. Flicky dopasowano do pozostałych zwierzątek z gry.

Opis Edytuj

Flicky-S2

Flicky w Sonic the Hedgehog 2

Flicky to odmiana błękitnika górskiego. Większość Flicky jest koloru niebieskiego. Mają krótkie trójpalczaste pomarańczowe nóżki oraz dziób. Skrzydła są średnich rozmiarów, a tułów jest mniejszy od głowy. Znaczną część głowy zajmują oczy z niewielkimi szarymi tęczówkami. Twarze Flicky mają przeważnie małe plamki oraz ciemniejszy pasek w okolicach oczu. Występują także inne odmiany, zaprezentowane w Sonic 3D Blast.

Flicky zamieszkują różne obszary w świecie Sonica, m.in. South Island, Angel Island czy Lost Hex. Rzadkie odmiany Flicky występują na Flicky Island. Nie przypominają one powszechnie występujących ptaków, mają różne kolory oraz specjalne zdolności.

Flicky porozumiewają się za pomocą ćwierkania, lecz rozumieją normalny język. Flicky są czułe i społeczne. Tworzą własne małe społeczności. Żyją zgodnie z naturą oraz nie znoszą zła. Ze względu na rozmiary nie są w stanie samodzielnie się bronić, pomagają im w tym Sonic oraz jego przyjaciele. Flicky, podobnie jak inne zaprzyjaźnione zwierzątka, często padają ofiarą imperialistycznych planów Doktora Eggmana i służą jako napęd do jego robotów.

Historia Edytuj

Flicky pojawia się w większości gier z serii. Zwykle wystąpienie ogranicza się do wypadnięcia ze zniszczonego badnika lub kapsuły i ucieczki z miejsca zdarzenia. Czasami pojawiają się cutscenkach, najczęściej zastraszone przez Eggmana lub inne źródło zła. Flicky jednak miały bardziej znaczące role w kilku grach serii.

Sonic 3D Blast: Flickies' Island Edytuj

Sonic3D-intro

Flicky w Sonic 3D Blast

W grze Sonic 3D Blast, ukazana została Flicky Island oraz zamieszkujące ją Flicky. Różnią się one od typowych Flicky. Mają specjalną zdolność - potrafią tworzyć wielkie pierścienie, za pomocą których podróżują między wyspą, a "wymiarem Flicky", w którym spędzają większość czasu. Eggman dowiaduje się o tej zdolności i napada na wyspę. Tworzy maszynę wytwarzającą pierścienie, aby wywabić ptaki z ich wymiaru i poddać je robotyzacji. Sonic dowiaduje się o całej sytuacji i rusza na pomoc zanim Eggman znajdzie Szmaragdy Chaosu.

Gra wprowadziła 4 rodzaje Flicky:

  • niebieski – przypomina zwykłą odmianę, jednak jest większy, ma pomarańczowy brzuch oraz brązowe oczy. Jest przyjacielsko nastawiony, podczas rozgrywki sam znajduje Sonica i do niego podlatuje.
  • różowy – jest chudsza i wyższa niż zwykły Flicky. Ma dwa kucyki po bokach głowy i zielone oczy. Brzuch nie jest kolisty, a ma kształt serca. Podczas rozgrywki sama znajduje Sonica i do niego podlatuje, ale zajmuje jej to więcej czasu.
  • czerwony – posiada 3 kolce z włosów na głowie i ma niebieskie oczy. Podczas rozgrywki nie oddala się od Sonica, lecz bardzo wysoko skacze, co utrudnia złapanie.
  • zielony – jest potężniejszy od pozostałych odmian. Na głowie ma koka, po jej bokach ma żółte włoski. Ma zielone oczy. Podczas rozgrywki nie wykazuje zainteresowania Sonicem, a wręcz wydaje się uciekać.

Zadaniem gracza jest uwalnianie Flicków z badników i dostarczanie ich do wielkich pierścieni. Uwolnione i złapane Flicky podążają za Sonicem. Pomagają również zdobyć wysoko położone medale. Jeżeli zebrane zostaną wszystkie Szmaragdy, Flicky utworzą portal do The Final Fight.

Inne wystąpienia Edytuj

Flicky pojawiają się także w innych, mniej ważnych rolach:

Wczesny kanon Edytuj

W pierwszych latach istnienia serii Sega of America zmieniła imiona wszystkich zwierzątek, oraz opisała ich historie w Sonic Bible. Flicky był kobietą i otrzymał imię Flicky the Duck, które później zmieniono na Flicky the Bluebird. Według Sonic Bible Flicky, tak jak inne zwierzątka, pochodziły z dużej rodziny (co miało tłumaczyć obecność wielu identycznych Flicky) i pomagały wychowywać osieroconego Sonica. Flicky wpłynęła na Sonica swoim wesołym i nieustraszonym podejściem do życia.

W innych mediach Edytuj

Komiksy Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

Flicky pojawia się w serii komiksów produkcji Fleetway Editions. Zamieszkują one planetę Drak. Co roku na kilka tygodni przybywają na Flickies' Island. Robotnik zaczął je łapać i tworzyć z nich potężną armię robotów. Freedom Fighters uwolnili Flicky.

Archie Comics Edytuj

W komiksach produkcji Archie Comics, Flicky zamieszkiwały Mobius, a wcześniej Flicky Zone. Początkowo żyły tylko na Flicky Island. Jednak pewnego dnia, Robotnik najechał wyspę i zrobotyzował Flicky, a sam ruszył na poszukiwanie Szmaragdu Chaosu. Dzięki Knothole Freedom Fighters, Flicky uratowano i rozproszyły się po całym świecie Sonica.

Po Super Genesis Wave, Flicky stały się integralną częścią świata Sonica.

IDW Publishing Edytuj

Osobny artykuł: Flicky (IDW)

W komiksach IDW Publishing, Flicky mają taką samą historię jak w grach, do momentu zakończenia wydarzeń z Sonic Forces. Podobnie jak w grach, Flicky są porywane, aby zasilały Badniki.

Animacje Edytuj

Sonic X Edytuj

Lily 7 ep 31

Flicky w Sonic X

Osobny artykuł: Flicky (Sonic X)

Flicky pojawiają się w Sonic X. Kilka Flicków zostało przetransportowanych na Ziemię w wyniku potężnej Kontroli Chaosu. Część została złapana przez Eggmana aby zasilać jego roboty. Jedna z Flicky, Lily, uciekła i zaprzyjaźniła się z Amy Rose. Z pomocą Gammy, Lily ostatecznie zjednoczyła się z rodziną.

Ciekawostki Edytuj

  • FlickyDrift

    Flicky w jednym z wczesnych materiałów promocyjnych Sonic Drift

    Jest to jedyne nieantropomorficzne zwierzę, które posiada swoją super transformację.
  • Flicky miał być grywalną postacią w Sonic Drift. Zastąpiła go Amy Rose.
  • Jest to jedyne zwierzątko, którego imienia nie zmieniono na potrzeby zachodniego rynku.