FANDOM

Ten artykuł zawiera informacje na temat floty Doktora Eggmana pojawiającej się w serii Sonic the Hedgehog. Jeśli szukałeś informacji o poziomie z Sonic Heroes, kliknij tu.

Flota Eggmana, w skrócie Egg Fleet – latająca flota Doktora Eggmana, pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog. Była kilkakrotnie wykorzystywana podczas różnych prób podboju świata przez Imperium Eggmana. Pierwszy raz pojawiła się w Sonic Heroes.

Historia Edytuj

Sonic Heroes Edytuj

Egg Fleet

Egg Fleet w Sonic Heroes

Flota Eggmana pojawiła się po raz pierwszy w Sonic Heroes, gdzie Doktor Eggman planował ją wykorzystać do podboju świata. Został jednak uwięziony przez Metal Sonica na pokładzie okrętu flagowego. Flota posłużyła zbuntowanemu robotowi do zwabie Sonica i jego przyjaciół w pułapkę. Większość okrętów została zniszczona głównie przez działania Team Sonic i Team Dark. Mniejsze okręty zostały potem wykorzystane przez Metal Overlorda w trakcie walki z Team Super Sonic.

W Sonic Heroes flota Eggmana jest bardzo zróżnicowana. Składa się z okrętów wzorowanych na różnych gatunkach ryb.

  • Czerwony okręt – najmniejsze i najbardziej powszechnie występujące okręty. Przypominają rekina żarłacza. Uzbrojone w baterię dział.
  • Niebieski okręt – większy okręt przypominający rybę piłę. Posiada długi pokład z przodu, prowadzący do głównego mostku. Uzbrojony w kilka baterii dział.
  • Fioletowy okręt – okręty przypominające fioletowe płaszczki. Stanowiły element otoczenia i żadna z drużyn nie atakowała ich pokładu. Ich rozmiary nie są znane, ale najprawdopodobniej płaszczki są jeszcze większe od niebieskich okrętów.
  • Final Fortress – okręt flagowy całej floty, przypominający rekina wielorybiego. Final Fortress swoimi rozmiarami znacznie przewyższa Egg Carrier i pozostałe statki. Final Fortress jest tak wielki, że stanowił osobny poziom w Sonic Heroes. Jest wyposażony w wiele baterii dział, a także potężne działo laserowe. W centrum statku znajduje się wielka wieża przypominająca głowę Doktora Eggmana. Okręt ucierpiał w wyniku ataku bohaterów, stoczyły się tu również walki z Egg Emperorem. Ostatetcznie nie został całkowicie zniszczony w Sonic Heroes. W Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood Eggman wykorzystuje podobny, lub ten sam okręt na początku gry, pod nazwą Egg Carrier.

Shadow the Hedgehog Edytuj

Flota Eggmana

Flota Eggmana w Shadow the Hedgehog

Resztki floty zostały wykorzystane przez Doktora Eggmana w trakcie inwazji Black Arms. Flota pojawia się na poziomie Sky Troops, gdzie może być zniszczona w celu wypełnienia misji Dark. Jest tutaj znacznie mniej zróżnicowana i uproszczona.

  • Mniejszy okręt – podstawowe statki floty przypominające kształtem czerwone okręty z Sonic Heroes. Zostały przemalowane na czerwono-żółte barwy i otrzymały wyraźne logo Imperium Eggmana. Uzbrojone w baterię trzech dział. W trakcie rozgrywki okręty te teleportują się nad latające świątynie Black Arms i prowadzą ostrzał. Mogą być zniszczone przez działa przeciwlotnicze.
  • Centralny okręt – centralny okręt floty pojawiający się na końcu poziomu. Posiada opływowy kształt i wielkie logo Imperium Eggmana. Pod spodem posiada wiele dział. Podobnie jak normalne okręty krąży nad jedną ze świątyń Black Arms. Można go zestrzelić wykorzystując działa przeciwlotnicze, ale wymaga to oddania większej ilości strzałów niż w przypadku normalnych okrętów.

Sonic Unleashed Edytuj

Eggman space armada 1

Kosmiczna armada Eggmana w Sonic Unleashed

Flota Eggmana pojawia się na początku Sonic Unleashed, jako kosmiczna armada. Doktor Eggman próbował wykorzystać flotę do podboju świata. Kosmiczna armada została niemal całkowicie zniszczona przez Super Sonica. Flota jest podobna do tej z Shadow the Hedgehog, ale posiada lepiej wyposażone okręty.

  • Mniejszy okręt – podstawowe statki floty. Okręty te posiadają szary pancerz i liczne baterie dział. Składają się z długiego mostku i centrali sterowniczej umieszczonej na podwyższeniu.
  • Centralny okręt – wielki, czerwony okręt flagowy. Wyposażony w długi plac, zakończony ogromnym mostkiem kapitańskim. Uzbrojony w liczne baterie dział, a także ochronę składająca się z Egg Fighterów.

Sonic Forces Edytuj

Egg Gate 27

Statki z floty w Sonic Forces

W grze Sonic Forces flota Eggmana składa się czerwonych statków uzbrojonych w działa laserowe. Okręty powstają w Spaceport w Chemical Plant. Prawdopodobnie ich źródłem zasilania są pochodzące stamtąd chemikalia. Statki należące do tej floty unoszą się nad Chemical Plant i dookoła Death Egg. Poza tym pojawiają się w tle na poziomach zlokalizowanych w Metropolis i Eggman Empire Fortress, gdzie toczą powietrzne bitwy z niebiesko-białymi statkami Resistance.

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

[?
]
Galeria

Modele Edytuj