Flying Battery Zone – drugi poziom w grze Sonic & Knuckles oraz ósmy w grze Sonic 3 & Knuckles. Składa się z dwóch aktów. Następuje po Mushroom Hill Zone, a poprzedza Sandopolis Zone.

Opis Edytuj

Flying Battery Zone rozgrywa się na pokładzie latającej fortecy Doktora Eggmana. Pojawiają się zarówno sekcje na zewnątrz jak i wewnątrz statku. W obu jednak znajdują się te same elementy, z wyjątkiem przepaści, które pojawiają się tylko na zewnątrz.

Często można napotkać na panele przyspieszające, które ułatwiają pokonanie wielu pionowych ścian, najczęściej zakończonych pętlami. Poruszanie się w poziomie umożliwiają też wieszaki, będące nieruchomo lub opuszczające się po złapaniu się przez postać. Ważnym elementem są platformy. Gracz może na nich stać, lecz dolna część zadaje obrażenia. Część z nich po stanięciu na nie przeniesie gracza w inne miejsce. Innym istotnym elementem są przyciski oraz otwierane przez nie drzwi. Pojawiają się także kolce, a niektóre z nich można popychać.

Na niektórych sufitach znajdują się magnesy, które przyciągają platformy z kolcami, Blastery oraz kolczaste kule. Na podłożu znajdują się kapsuły, które mogą zawierać zwierzątka, pierścienie, badniki lub działać jak springi. Gdzieniegdzie znajdują się cylindry, zarówno poziome jak i pionowe. W pionowych gracz biegnie od wejścia do wyjścia, zaś w poziomych może dowolnie się poruszać, obracając się. Częste są miotacze płomieni, które można w większości wyłączyć stając na nie. Po chwili jednak, gracz zostanie wyrzucony, jak przez springa.

Na zewnątrz znajdują się dwa elementy rozgrywki. Pierwsze, to słupy ze śmigłami, które gracz może złapać. Wciśnięcie przycisku skoku spowoduje gwałtowne wyrzucenie postaci w kierunku skoku. Drugi to wyrzutnie pocisków, poziome i pionowe. Pionowe wyrzucają pociski z małymi spadochronami. Uderzają one w pokład i ujawniają nowe ścieżki.

Po pokonaniu bossa, następuje przejście do Sandopolis Zone. Postać wybiega przez właz, odrzucając drzwi i spada na piasek.

Położenie wielkich pierścieni Edytuj

W Flying Battery Zone znajdują się 4 wielkie pierścienie, po 2 na akt:

Akt 1 Edytuj

  1. Pierwszy pierścień znajduje się w ukrytym pomieszczeniu. Aby tam się dostać, gracz musi udać się pionowym korytarzem w górę przy rozwidleniu tras po jednym z cylindrów. Następnie należy podążać aż do grupy kolców i zacząć popychać pierwsze z nich. Pod nimi ukryte jest przejście do pomieszczenia.
  2. Drugi pierścień znajduje się blisko pierwszego. Należy podążać ścieżką i przy napotkanych kolcach powtórzyć czynność.

Akt 2 Edytuj

  1. Aby dostać się do pierwszego pierścienia, przy cylindrze po pętli, gracz musi wybrać dolną ścieżkę (pod zapadającym się gruntem) i następnie rozpędzić się. Zamiast iść w prawo niższą ścieżką, należy wzbić się strukturę po lewej i za pomocą przycisku wysunąć pręty. Potem należy udać się w górę korytarzem z klockami. Pierścień znajduje się w pomieszczeniu za korytarzem na górze lewej ściany.
  2. Drugi pierścień znajduje się pod koniec aktu. Po ostatnim cylindrze, w ścianie po lewej znajduje się korytarz prowadzący do pierścienia.

Bossowie Edytuj

Osobne artykuły: Gapsule, Barrier Eggman (Sonic & Knuckles), Hang Mobile
Gapsule

Gapsule, mini-boss aktu pierwszego

Mini-bossem aktu pierwszego jest Gapsule - robot oparty na kapsule, który ma dwa ramiona zakończone wielkimi kulami kolczastymi. Atakuje namierzając gracza i celując w niego kulą. Należy pokonać go własną bronią i zmusić do uderzenia się 6 razy.

Mini-boss aktu drugiego to Barrier Eggman. Gracz musi jedynie unikać jego ataku (strzał laserem), aż do końca walki.

Bossem poziomu jest Hang Mobile – ulepszenie Egg Mobilu, pozwalające na zawieszanie się na części fortecy, a także miotanie ogniem. Wymaga 8 uderzeń do pokonania.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Blaster Pon-pon (ポンポン?)
Blaster-sprite
Technosqueek Chu-chu (チューチュー Chūchū?)
Technosqueek-spr

W innych grach Edytuj

Sonic Mania Edytuj

Osobny artykuł: Flying Battery Zone (Sonic Mania)
Flying Battery Mania 3

Flying Battery Zone w Sonic Mania

Odświeżona wersja poziomu pojawia się w grze Sonic Mania. Flying Battery Zone jest czwartym poziomem w grze. Składa się z dwóch aktów. Pierwszy posiada podobny układ do oryginalnego poziomu, a także kilka nowych elementów, jak zgniatarki śmieci. Kończy się walką z mini-bossem. W drugim Flying Battery Zone nawiedza burza, a także pojawiają się nowe elementy rozgrywki. Drugi akt kończy się walką z bossem.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Flying Battery Zone Act 1
Flying Battery Zone Act 2