FANDOM

Freezer Mobile (フリーザーモービル Furīzā Mōbiru?) – boss poziomu IceCap Zone w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Wymaga 8 uderzeń do pokonania.

Opis Edytuj

Freezermobile-sprite
Freezer Mobile jest ulepszeniem Egg Mobilu. Dolną jego część pokrywa aparatura pozwalająca na dmuchanie zimnym powietrzem. Ponadto posiada platformę z kolcami, którą może wsuwać i wysuwać.

Boss Edytuj

Walka odbywa się na płaskiej arenie pod koniec aktu drugiego. Po wejściu, boss zlatuje z góry z prawej strony areny. Gdy znajdzie się na odpowiedniej wysokości, zatrzymuje się i wysuwa swoją platformę.

Walka składa się z dwóch faz. W pierwszej boss zaczyna poruszać się wolno nad areną. Co jakiś czas wydobywa się podmuch mroźnego powietrza z jednego z trzech miejsc: boków platformy lub spodniej części Egg Mobilu. Jeżeli gracz wejdzie w kontakt z podmuchem, zostanie zamrożony w kostce lodu na kilka sekund, a po tym zachowa się jak po otrzymaniu obrażeń. Aby uderzyć bossa, gracz musi unikać podmuchów i wskoczyć na platformę, z której zaatakuje maszynę. Podmuchy nie działają na super formy oraz nietykalność. Po 6 uderzeniach, następuje przejście do drugiej fazy.

W drugiej fazie, część aparatury jest uszkodzona, a platforma odpada. Boss zniża swój lot. Z dolnej dyszy cały czas wydobywają się mroźne podmuchy, zaś z tyłu z uszkodzonego przewodu wydobywają się maleńkie podmuchy, które jednak też mogą zamrozić. Jedynym sposobem jest uderzanie z przodu. Walka zostaje zakończona po kolejnych dwóch uderzeniach i gracz może zniszczyć kapsułę.

Walka Knucklesa jest nieco trudniejsza - boss co jakiś czas wsuwa platformę, co stanowi dodatkową trudność w dosięgnięciu maszyny lub uniknięcia podmuchu z dolnej dyszy.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Boss

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W poradniku opublikowanym w Sonic the Comic, boss został nazwany Doctor Robotnik’s Freeze-O-Matic.