Frigate Orcan (スターライトシップ Sutāraito Shippu?, dosł. "Starlight Ship") – boss poziomu Starlight Carnival w Sonic Colors. Na poziomie Asteroid Coaster pojawia się jego ulepszona wersja - Frigate Skullian.

Opis Edytuj

Frigate Orcan to wielki statek kosmiczny, przypominający dwa wieloryby. Między dwoma neonowymi budowlami w kształcie wielorybów, robot posiada swój słaby punkt - pojedyncze oko.

Boss Edytuj

Wii Edytuj

W wersji na Wii walka odbywa się w sekcji 3D na magicznej, fioletowej drodze, po której biegnie Sonic, boss natomiast znajduje się tuż przed nim. Statek strzela w jeża całą masą żółtych kul energii. Aby go zniszczyć, gracz musi zniszczyć jego działa, bądź światła i reflektory, znajdujące się na jego przodzie, poprzez używanie Homing Attacku. Opcjonalnie można też spróbować zaatakować jego "oko", znajdujące się pomiędzy jego działami. Boss od czasu do czasu będzie wyrzucał z siebie skrzynie z Kapsułami Cyjanowych, bądź Białych Wispów, a także z pierścieniami, oraz kolczastymi kulami. Jeżeli Sonic będzie w stanie użyć mocy Cyan Laser będzie mógł zadać mu podwójne obrażenia. Jedna z faz walki odbywa się w sekcji 2D. Gracz musi wtedy unikać wystrzeliwanych pojedynczo, żółtych kul energii i zaatakować bossa Homing Attackiem, kiedy znajdzie się w odpowiedniej odległości. Dana faza walki może powtórzyć się jeszcze raz. W sumie, aby zniszczyć Frigate Orcana, należy zadać mu sześćdziesiat ciosów.

DS Edytuj

W wersji na Nintendo DS walka odbywa się w sekcji 2D na magicznej, fioletowej ścieżce. Podczas jej pierwszej fazy robot zrzuca w kierunku Sonica trzy losowe obiekty. Mogą to być bomby, które po zniszczeniu ich w odpowiednim momencie dają kilka pierścieni, kolczaste kule, które ranią Sonica, lub Kapsuła z Pomarańczowym Wispem w środku. W celu zadania robotowi obrażeń gracz musi w odpowiednim momencie wyskoczyć i trafić w spadające bomby, które po odbiciu uderzą w niego. Ponadto, dzięki nim gracz może otrzymać kilka Białych Wispów, a co za tym idzie, moc Boostu. Po powtórzeniu danej operacji cztery razy Frigate Orcan zniży się ku Sonicowi, zasypując go gradem pocisków. Jest to jednak szansa dla jeża, aby zadać mu serie ciosów. Po chwili statek włączy alarm i spadnie na fioletową ścieżkę przed Sonicem, odsłaniając swój słaby punkt. Jest nim pomarańczowa obudowa, którą gracz musi zniszczyć używając różnych zdolności lub ataków, a także Boostu. Po jej zniszczeniu statek wybuchnie. Aby szybciej poradzić sobie z bossem gracz powinien używać mocy Pomarańczowego Wispa, Orange Rocket.

Rangi Edytuj

Rangi z wersji na Wii.

Ranga Wymagania
Ranga S 12

2400000
Ranga A 19

2000000
Ranga B 12

1650000
Ranga C 11

1250000
Ranga D 5

0

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Orcan & Skullian - Wii
Orcan & Skullian - DS
Orcan & Skullian - DS (Allegro)

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

Wii Edytuj

[?
]
Galeria

DS Edytuj

[?
]