Fandom

Sonic Wiki

Żabek

Przekierowano z Froggy

2627stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Cudzy1.png Froggy... Where are you? Cudzy2.png
Big the Cat, Sonic Adventure

Żabek (Froggy) (カエルくん Kaeru-kun?) – nieantropomorficzna żaba, zwierzak i przyjaciel kota Biga, mieszkający razem z nim w chacie w Mystic Ruins. Żabek czasami ucieka od Biga, co zmusza kota do szukania swojego przyjaciela.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Żabek poznał kota Biga i zaprzyjaźnił się z nim. Przyjaciele przybyli do dżungli w Mystic Ruins. Zamieszkali tam w drewnianej chacie i wiedli spokojne życie, spędzając większość czasu na beztroskim łowieniu ryb i odpoczywaniu.

Sonic Adventure Edytuj

Froggy Adventure.png

Żabek w Sonic Adventure

Żabek zadebiutował w grze Sonic Adventure. Jest on głównym celem gracza na poziomach Biga. W trakcie wydarzeń z gry Żabek połknął ogon Chaosa, przez co wyrósł mu własny ogon. Następnie zbudził Biga i zabrał mu Szmaragd Chaosu. Żabek uciekł do Station Square i uciekł do miejskich kanałów, skąd przeszedł do Twinkle Parku. Później uciekł do IceCap. W dżungli w Mystic Ruins znalazł i połknął drugi Szmaragd Chaosu i zbiegł do Sand Hill. Złapał go tam Tails i odzyskał szmaragd. Kiedy Big wystraszył lisa Żabek wyślizgnął się mu z rąk i uciekł znowu do Station Square.

Koniec historii Biga.png

Żabek wraca z Bigiem do Mystic Ruins

Żabek został w końcu złowiony przez Biga w Emerald Coast. Szybko zabrał go jednak E-102 Gamma i dostarczył na Egg Carrier. Doktorowi Eggmanowi zależało na żabie z tego powodu, że połknęła ogon Chaosa i Szmaragd Chaosu. Żabek został zamknięty w akwarium w Hot Shelter, skąd wyciągnął go potem Big. Po wyjściu na zewnętrzny pokład bohaterowie próbowali uciec, ale złapali ich Doktor Eggman i Chaos 4. Eggman zabrał żabie szmaragd i połączył go ze zdobytym przez siebie wcześniej szmaragdem. Po otrzymaniu go Chaos 4 przybrał formę Chaosa 6. Następnie doktor porwał Żabka i rzucił go Chaosowi 6, przez co potwór odzyskał ogon. Na pomoc przybył Sonic, który obiecał pomóc w uratowaniu Żabka. Big połączył z nim siły i udało mu się wyłowić przyjaciela z ciała Chaosa 6. Następnie zgodnie z poleceniami Sonica postanowił uciec. Żabek i Big znaleźli rozbity na pokładzie okrętu Tornado 2. Mimo uszkodzeń Big bezpiecznie sprowadził go na ziemię. Po wylądowaniu w Mystic Ruins Żabek i Big wrócili do swojego beztroskiego życia.

Sonic Heroes Edytuj

Froggy Chocola.png

Żabek i Chocola w Sonic Heroes

W Sonic Heroes Żabek i Chocola zostali porwani przez Metal Sonica, ponieważ robot chciał od nich pobrać dane Chaosa. Big dołączył do Team Rose, aby uratować przyjaciela. Ostatecznie Metal Sonic wypuścił Żabka i Chocolę na wolność po tym jak Team Rose pokonali Egg Emperora. Zadowolony Żabek wskoczył Bigowi na głowę. Potem razem z pozostałymi przyjaciółmi pożegnał Amy, która zaczęła gonić Sonica.

Sonic Colors (DS) Edytuj

W Sonic Colors Żabek ponownie uciekł, o czym wspominał Big. Nie wiadomo dlaczego tak się stało. Aby go szukać Big udał się do Niesamowitego Międzygwiezdnego Parku Rozrywki Doktora Eggmana. W Aquarium Park spotkał Sonica i Tailsa, którzy powiedzieli mu że Żabek mógł już wrócić do domu.

W innych grach Edytuj

Sonic & Sega All-Stars Racing Edytuj

Żabek pojawia się podczas gdy Big wykonuje swój specjalny atak. Posiada tutaj swój ogon z Sonic Adventure. Podczas wykonywania ataku Big wyciąga ogromnego Żabka i łapie się jego ogona. Wielka żaba pędzi skokami do przodu i miażdży napotkanych zawodników.

Sonic Runners Edytuj

Żabek pojawia się w Sonic Runners, gdzie towarzyszy Bigowi w różnych przygodach.

Podczas wydarzenia Birthday on Windy Hill Żabek i Big byli drodze na przyjęcie urodzinowe Sonica z pozostałymi członkami Team Rose, kiedy zostali zaatakowany przez Doktora Eggmana i jego roboty. Na szczęście zostali uratowani przez Team Sonic, i wrócili na przyjęcie urodzinowe.

Podczas wydarzenia Tropical Coast Event Żabek i Big razem z Team Rose był w drodze na plażowy kurort. Spotkali tam Team Sonic i dołączyli do szukania z nimi pereł (które w rzeczywistości były skarbami ukradzionymi przez Eggmana). W trakcie łowienia ryb, Żabek i Big wyłowili Doktora Eggmana z wody i dowiedzieli się od niego o jego planach przejęcia kontroli nad Mother Wisp. Sonic i jego przyjaciele dowiedzieli się o tym i wspólnie powstrzymali naukowca.

LEGO Dimensions Edytuj

Froggy Lego.png

Żabek w LEGO Dimensions

Żabek pojawia się w misji Biga. Kot miał z nim iść na ryby, ale gdzieś go zgubił. Big prosi gracza o pomoc w odnalezieniu przyjaciela. Żabek przemieszcza się między lokacjami w Adventure World Sonica. Misja kończy się dogonieniem go w Carnival Night Zone. Big uznaje wówczas że Żabek pomógł mu znaleźć idealne miejsce do łowienia ryb i przystępuje do tego ze swoim przyjacielem. Gracz otrzymuje w nagrodę złoty klocek.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Żabek nie wydawał się okazywać zbyt wielu emocji w grach. Wiadomo jednak że przyjaźni się z Bigiem i uwielbia spędzać z nim czas. Kiedy Żabek połknął ogon Chaosa, starożytny potwór przejął nad nim kontrolę i rozkazał połknąć Szmaragd Chaosu i uciec od Biga, aby dostarczyć szmaragd Eggmanowi.

Wygląd Edytuj

Żabek jest zieloną żabą z czterema kończynami. Na jego ciele pojawiają się pomarańczowe paski. Oczy są żółte i posiadają czarne źrenice. Jeśli Żabek połknie ogon Chaosa i Szmaragd Chaosu to wyrośnie mu ogon.

Moce i umiejętności Edytuj

Żabek potrafi wykonywać wysokie skoki, a także pływać pod wodą.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Froggy Archie.png

Żabek w komiksach

W komiksach Żabek jest Mobini - nieantropomorficzną żabą i najlepszym przyjacielem Biga. Podobnie jak w grach wypił ogon Chaosa i Doktor Eggman próbował go za to złapać, aby przywrócić Chaosowi jego ogon. Został uratowany przez Biga i od tego momentu uczestniczył z nim w kolejnych przygodach. Wraz z Super Genesis Wave Żabek i jego historia stały się niemal identyczne jak w grach.

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Żabek (Sonic X)
Froggy Sonic X 2.png

Żabek w Sonic X

Podobnie jak w grach Żabek był najlepszym przyjacielem Biga. Pochodził ze świata Sonica, ale w wyniku drugiej Kontroli Chaosu znalazł się w świecie ludzi. Żabek brał udział w wydarzeniach sagi Chaosa, które były adaptacją tych z Sonic Adventure. Połknął wówczas ogon Chaosa i Szmaragd Chaosu, a Big i Chris próbowali go znaleźć. Ostatecznie Żabek został odzyskany i od tego momentu pojawiał się przelotnie, podobnie jak Big.

Galeria Edytuj

Artwork Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

Ciekawostki Edytuj

ved
Sonic Adventure

Więcej z Fandomu

Losowa wiki