Grab, znany również jako Pick – umiejętność pojawiająca się w grach z serii Sonic the Hedgehog. Pozwala na podnoszenie przedmiotów i przenoszenie ich.

Opis Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

W Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut wszystkie grywalne postacie mogą podnosić przedmioty. W grze można podnosić głównie takie przedmioty jak kamienne klucze, bomby rzucane przez E-01 Baby Kiki oraz Chao i ich jajka. Podczas walki z Chaosem 6 Sonic i Knuckles muszą podnosić latające satelity i wrzucać je do paszczy bossa aby go pokonać.

Po podniesieniu przedmiotu można z nim normalnie chodzić, ale postać nie może korzystać z większości swoich umiejętności. Jedynie zwykły skok i unoszenie się są dozwolone. Odłożenie przedmiotu podczas powolnego chodzenia sprawi że postać go odłoży. Natomiast podczas biegu przedmiot zostanie rzucony.

Sonic Adventure 2 Edytuj

W Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle ponownie wszystkie grywalne postacie mogą podnosić przedmioty (Tails i Eggman mogą to robić kiedy nie są w swoich maszynach). Umiejętność działa tak samo jak w Sonic Adventure. Dodatkowo można podnosić również wiele innych obiektów, takich jak bomby E-20 Kiki i Omochao. Wyrzucanie przedmiotów w biegu uczyni z nich pociski, zdolne do niszczenia przeciwników.

Shadow the Hedgehog Edytuj

W grze Shadow the Hedgehog tylko Shadow może podnosić przedmioty. Jeż łapie przedmiot w jedną rękę. Tym razem postać nie przyspiesza podczas trzymania przedmiotu. Mimo tego że porusza się po woli, to puszczenie przedmiotu sprawi że zostanie rzucony. Podnosić można takie przedmioty jak np. skrzynie, Heal Unit albo Bomb Unit. Rzucone przedmioty niszczą się przy kontakcie z powierzchnią i mogą zadać obrażenia przeciwnikom (poza Heal Unit który ich leczy).

Sonic Unleashed Edytuj

W Sonic Unleashed z podnoszenia przedmiotów może korzystać tylko Sonic the Werehog. W grze można podnosić nie tylko skrzynie i kamienne klucze, ale również przeciwników. Umiejętność służy również do eksploracji. Werehog nosi przedmioty w obu dłoniach, trzymając je nad głową. Mniejsi przeciwnicy mogą być złapani bez problemów, ale ci nieco więksi będą się opierać i gracz będzie musiał najpierw osłabić ich zdrowie, aby skuteczniej ich trzymać. Najwięksi przeciwnicy w grze są jednak odporni na łapanie. Na złapanych przeciwnikach można potem wykonać różne ataki. Wykorzystanie umiejętności Dash zwiększa prędkość Sonica podczas przenoszenia przedmiotów.

W grze pojawiają się także różnego rodzaju uchwyty, krawędzie i drążki, których może się złapać Werehog. Wydłuża on wtedy swoje ręce aby złapać się obiektu. Sonic może się następnie wspinać po tych obiektach w prawo i w lewo, albo w górę i w dół.