FANDOM

Grabber (グラバー Gurabā?)badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog 2. Jest robotem przypominającym pająka.

Opis

Grabber to żółto-czarny robot o wyglądzie pająka. Posiada 4 pary mechanicznych odnóży, które służą mu za kleszcze. Grabber przyczepia się do sufitów i może się po nich poruszać. Kiedy znajdzie się pod nim gracz, Grabber opuści się w dół na swojej nici. Złapie wtedy gracza i zacznie trzymać. Zwykle można wyrwać się z jego objęć, energicznie skacząc. Podczas trzymania gracza Grabber zaczyna się detonować i przy wybuchu niszczy siebie, ale także i zadaje obrażenia graczowi.

Historia

Sonic the Hedgehog 2

Grabbersprite

Grabber zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog 2 na poziomie Chemical Plant Zone.

Sonic Generations

Grabbery powracają na odnowionym poziomie Chemical Plant. Posiadają lekko zmieniony wygląd, m.in. fioletowe powieki i niebieskie oczy, oraz dwie niebieskie kropki na czole. Pojawiają się w pierwszym i drugim akcie, ale tylko w dwuwymiarowych sekcjach.

Sonic Lost World

Grabber Lost World

Grabber w Sonic Lost World

Grabbery w Sonic Lost World otrzymały kolejną zmianę wyglądu, przez co są teraz bardziej uproszczone. Można je spotkać zarówno w wersji na Nintendo 3DS, jak i na Wii U. W wersji na Nintendo 3DS pojawiają się w drugich zonach Windy Hill i Desert Ruins.W wersji na Wii U, Grabbery pojawiają się w pierwszej zonie Desert Ruins i czwartej zonie Silent Forest. W tej grze gracz nie może uwolnić się z objęć Grabberów i kiedy zostanie złapany, będzie zmuszony otrzymać obrażenia. Jedyną metodą na pokonanie Grabbera bez otrzymywania obrażeń jest zmuszenie go do obniżenia się na swojej nici, a następnie wskoczenie mu na grzbiet.

Sonic Mania

Grabber Mania

Grabber pojawia się w grze Sonic Mania na poziomie Chemical Plant Zone.

W innych grach

LEGO Dimensions

Grabber Lego

Grabber w LEGO Dimensions

Grabber pojawia się w LEGO Dimensions w Chemical Plant Zone. Wyglądem nawiązuje do swojego wcielenia z Sonic Generations. Zachowuje się podobnie jak w tamtej grze, zwisając z sufitu na swojej nici.

Galeria

Szkice koncepcyjne

Artwork