FANDOM

Znajdujesz się na stronie ujednoznaczniającej.
Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia.
GreenHill-Generations

Green Hill ukazane w Sonic Generations

Green Hill – lokacja w świecie Sonica. Jest to spokojne miejsce wypełnione palmami, roślinnością oraz szeroko pojętą naturą. Green Hill jest często ukazywane jako poziom w grach z serii, ale także w innych grach oraz innych mediach.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Osobny artykuł: Green Hill Zone
GreenHillTytuł

Green Hill w grze Sonic the Hedgehog

Green Hill Zone pojawiło się jako pierwszy poziom w grze Sonic the Hedgehog z 1991 roku, a także pierwszy poziom w całej serii. Charakterystyczne dla tej lokacji stały się m.in. szachownice na ścianach, palmy, totemy, a także huśtające się platformy. Zadebiutowały tutaj również najbardziej znane badniki w serii, m.in.: Motobug, Buzz Bomber, Chopper i Crabmeat. Poziom składa się tutaj z trzech aktów. Pod koniec trzeciego aktu ma miejsce walka z ikonicznym bossem: Egg Mobile-H.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Osobny artykuł: Green Hill Zone (8-bit)
Greenhill-s1-8-bit

Green Hill w 8-bitowym Sonic the Hedgehog

Podobnie jak w 16-bitowej wersji, Green Hill Zone jest pierwszym poziomem. Poza zielonymi polanami i pagórkami, pojawiają się tutaj także jaskinie z wodospadami. Na poziomie pojawia się również inny boss, a także inne badniki. W jednej z jaskiń w drugim akcie można znaleźć Szmaragd Chaosu.

Sonic Drift Edytuj

Osobny artykuł: Green Hill (Sonic Drift)

Green Hill Zone jest jedną z tras w grze Sonic Drift. Trasa ta jest jedną z najprostszych w całej grze. Posiada niewiele przeszkód i ostrych zakrętów. Występuje w trzech wersjach.

Sonic Blast Edytuj

Osobny artykuł: Green Hill Zone (Sonic Blast)

Green Hill Zone powróciło jako pierwszy poziom w grze Sonic Blast. Poza typową dla tego poziomu scenerią zieleni i palm, pojawiają się także skaliste obszary. Niektóre sekcje stanowią małe jaskinie zalane wodą. Badniki z tego poziomu pochodzą głównie z Emerald Hil Zone z Sonic the Hedgehog 2 (Buzzer, Coconuts).

Sonic Jam Edytuj

Green Hill Zone pojawia się w Sonic Jam w Sonic World, jako obszar na którym wykonywane są misje.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Osobny artykuł: Green Hill (Sonic Adventure 2)
Greenhillsonicadventure2

Green Hill w Sonic Adventure 2

Pierwsze wystąpienie Green Hill Zone w grze 3D. Poziom ten jest dodatkowy i można go odblokować po zdobyciu wszystkich 180 emblematów w grze i rang A na wszystkich misjach. Na poziomie pojawiają się tylko dwa badniki z oryginału: Chopper i Buzz Bomber. Poza tym najbardziej charakterystyczne elementy wyglądu Green Hill Zone zostały zachowane.

Sonic Battle Edytuj

Osobny artykuł: Green Hill (Sonic Battle)

Green Hill jest jedną z aren, na której mogą toczyć się walki. Arena ta może być odblokowana po ukończeniu historii Emerla. Green Hill jest wąską areną, z kilkoma pagórkami po drodze.

Sega Superstars Tennis Edytuj

Osobny artykuł: Green Hill Zone (Sega Superstars Tennis)

Green Hill Zone pojawiło się również jako kort tenisowy. Poza charakterystycznymi elementami wyglądu, w tle pojawiły się popularne postaci z serii: Blaze the Cat, Silver the Hedgehog, Knuckles the Echidna i Big the Cat. Wiele misji z Superstar Mode w wersji Sonica rozgrywa się na tym korcie.

Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood Edytuj

Osobny artykuł: Green Hill Zone (Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood)

Green Hill pojawiło się jako pierwszy obszar w Sonic Chronicles. Ikoniczny wygląd poziomu miesza się z bardziej realistycznymi elementami. Na początku jedynymi przeciwnikami są tutaj agresywne zwierzęta: Wild Boar i Enraged Armadillo, później również roboty Eggmana. W Green Hill Zone do drużyny gracza mogą być przyłączone Amy Rose i Cream the Rabbit

Sonic Generations Edytuj

GreenHill

Green Hill w Sonic Generations

Osobny artykuł: Green Hill (Sonic Generations)

Green Hill powróciło ponownie jako pierwszy poziom, zarówno w wersji na konsole/PC jak i Nintendo 3DS. Poziom posiada odświeżony wygląd, a także kilka nowych elementów. Powracają tu charakterystyczne huśtawki, palmy i totemy. Pojawiają się także charakterystyczne badniki: Motobug, Buzz Bomber, Crabmeat i Chopper (w wersji na Nintendo 3DS również Newtron. Green Hill składa się z dwóch aktów. Pierwszy, dla Klasycznego Sonica, rozgrywa się całkowicie w 2D. Posiada prawie taki sam układ co oryginał. Drugi akt natomiast toczy się naprzemiennie w 3D i 2D. Gracz wciela się na nim w Nowoczesnego Sonica. Pojawiają się tutaj nowe elementy, jak długa sekcja w jaskini, czy też sekwencje ucieczki. W wersji na konsole/PC Sonic musi uciekać przed Mega Chopperem, a w wersji na Nintendo 3DS przed wielkim, zawalającym się totemem. Green Hill posiada także własny zestaw misji, które rozgrywają się o różnych porach dnia.

Sonic Dash Edytuj

Green Hill pojawiło się w aktualizacji z 2016 roku, z okazji 25 urodzin serii Sonic the Hedgehog. Pojawia się jako jedna z niekończących się tras w grze. Może być odblokowana po zakupie KAlasycznego Sonica.

LEGO Dimensions Edytuj

Lego Sonic Green Hill 1

Green Hill Zone pojawiło się także w grze LEGO Dimensions, w paczce poziomów z serii Sonic the Hedgehog. Green Hill pojawia się jako jedna z lokacji w Adventure World Sonica, a także jako pierwszy poziom powiązany z tą paczką. Pojawiają się tu charakterystyczne pętle, totemy, oraz kwiaty. Kamera na poziomie jest ustawiona w taki sposób, aby przypominała rozgrywkę w 2D. Powracają tu również charakterystyczni przeciwnicy: Motobug, Buzz Bomber, Crabmeat i Chopper.

Sonic Runners Adventure Edytuj

Osobny artykuł: Green Hill (Sonic Runners Adventure)
Sonic Runners Adventure screen 21

Green Hill w grze Sonic Runners Adventure

Green Hill Zone pojawiło się jako poziom pierwszego rozdziału w grze Sonic Runners Adventure. Green Hill Zone może pełnić funkcję kończącego się, zapętlonego, albo niekończącego się toru (w zależności od trybu gry). Powracają tutaj charakterytsyczne elementy wyglądu, natomiast wśród przeciwników pojawiło się kilk urozmaiceń. Motobug, Crabmeat i Buzz Bomber występują tutaj wraz z Caterkillerem, Pata-Bata.

Sonic Mania Edytuj

Osobny artykuł: Green Hill Zone (Sonic Mania)
Green Hill Mania 1

Green Hill w grze Sonic Mania

Green Hill Zone pojawia się jako pierwszy poziom w grze Sonic Mania. Składa się z dwóch aktów. Pierwszy nawiązuje wyglądem i ogólnym układem do oryginału. Pod koniec gracz schodzi do jaskini, gdzie musi pokonać mini-bossa. Akt 2 rozgrywa się w jaskini, z wielkimi totemami i palmami w tle. Obszar ten posiada oryginalny układ, a także kilka nowych elementów rozgrywki. Bossem drugiego aktu jest Death Egg Robot. Poza tym powracają tutaj znani przeciwnicy: Motobug, Crabmeat, Chopper i Buzz Bomber.

Sonic Forces: Speed Battle Edytuj

Green Hill pojawia się jako jeden z trzech obszarów wSonic Forces: Speed Battle. Mieszczą się tu następujące trasy: Pyramid Valley, Corkscrew Canyon, Parched Palms i Desert Falls.

Sonic Forces Edytuj

Sonic Forces Green Hill 7

Green Hill Zone w Sonic Forces

Green Hill Zone pojawia się jako jeden z obszarów w grze Sonic Forces. Poziomy jakie się tutaj rozgrywają to: Lost Valley, Arsenal Pyramid, Green Hill, oraz Guardian Rock. Green Hill w tej wersji jest częściowo zrujnowane przez działalność Eggmana. Trawa jest uschnięta, niektóre pętle połamane, a w tle wznoszą się wielkie pustynie i piaskospady. Mieści się tu również baza Eggmana, ukryta w mechanicznej piramidzie. Na początku gry Sonic biegnie przez Green Hill na ratunek mieszkańcom miasta. Sześć miesięcy później Sonic i Avatar szturmują Arsenal Pyramid i niszczą ją. Później Klasyczny Sonic i Tails natrafiają tu na trop Eggmana i są świadkami jego rozmowy z Infinitem. Po pokonaniu Egg Mobile-H i Egg Dragoon Eggman ogłasza im swój plan, który wcieli w życie za trzy dni, po czym odlatuje. Ostatecznie siły Resistance odzyskują Green Hill w bitwie o Guardian Rock. Akcja dywersyjna, która miała odwrócić uwagę sił Eggmana od Chemical Plant, zakończyła się zniszczeniem wielkiego Death Craba.

Zobacz też Edytuj