Fandom

Sonic Wiki

Green Hill Zone

2637stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Ten artykuł dotyczy pierwszego poziomu w serii. Zobacz też inne poziomy o tej samej nazwie.

Sonic the Hedgehog (1991)
Green Hill Zone

Następny poziom >>

Green Hill Zone to pierwszy poziom w grze Sonic the Hedgehog na Sega Mega Drive. Składa się on z trzech średniej długości aktów. Jest pełen zieleni. Zawiera jednego z najbardziej znanych bossów w serii - Eggmobile z kulą do burzenia.

Opis poziomu Edytuj

Green Hill Zone jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych poziomów w serii. Green Hill to spokojne miejsce nad zbiornikiem wodnym. W tle widoczne są góry, wodospady oraz inne elementy typowe dla Green Hill. W samym poziomie znajduje się dużo palm, totemów oraz mostów. Pojawiają się też liczne wzniesienia, pętle i ruchome platformy. Można też napotkać na tunele.

Pod względem gameplayu, Green Hill jest najprostszym i najkrótszym poziomem w grze. Pomimo tego, można napotkać na śmiercionośne przeszkody takie jak kolce lub przepaście. Pojawiają się także inne elementy gameplayu: trampoliny, huśtawki, ściany do niszczenia oraz dużo power-upów w monitorach, które są ukryte w palmach.

Układ poziomu Edytuj

Poziom dzieli się na trzy średniej długości akty. Każdy z nich zawiera kilka ścieżek umożliwiających przejście poziomu, a także różne sekrety, np. ukryte monitory lub pierścienie. Trzeci akt zakończony jest bossem.

Akt 1 Edytuj

Akt pierwszy składa się z jednej głównej ścieżki, która później rozdziela się na trzy. Ścieżka główna znajduje się pośrodku - górna i dolna są krótkie i po jakimś czasie się spotykają. Pośrodku aktu znajdują się tuby w kształcie litery S, które po odpowiednim wykorzystaniu pozwalają na odkrycie sekretnego miejsca. Jeżeli gracz nie użyje rampy, może iść jedną z dwóch ścieżek, które spotykają się pod koniec aktu, tuż przed signpostem.

Akt 2 Edytuj

Akt drugi składa się głównie z jednej ścieżki, ale na początku i pod koniec gracz może poszukać sekretnych ścieżek. Akt składa się z dwóch sekcji szybkich przedzielonych sekcją platformową nad kolcami. Sekretna ścieżka na początku pozwala dostać się na górę pętli, a końcowa - zdobyć osłonę i dodatkowe pierścienie.

Akt 3 Edytuj

Akt trzeci składa się z dwóch głównych ścieżek, które rozdzielają się na początku aktu, a łączą dopiero pod koniec. Ścieżka pierwsza jest dłuższa i łatwiejsza w pozostaniu na niej. Dolna wymaga od gracza większego refleksu nie tylko aby się na niej utrzymać, ale także by w ogóle się na nią dostać. Dolna ścieżka jest zakończona trampoliną, jednak gracz może nad nią przeskoczyć, aby dostać się do ukrytego miejsca pod wodospadem. Znajdują się tam: monitor z dodatkowym życiem oraz 5 monitorów z pierścieniami. Górna ścieżka rozdziela się na kilka pobocznych ścieżek w trakcie przebiegu całego aktu. Akt zakończony jest bossem - Eggmobilem z kulą do burzenia. Przed areną bossa znajduje się monitor z nietykalnością, który umieszczony jest wysoko w palmach.

Boss Edytuj

Kuladoburzenia-s1.png

Boss poziomu

Osobny artykuł: Eggmobile (kula do burzenia)

Eggmobile z kulą do burzenia jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych bossów w serii. Walka odbywa się na płaskiej arenie z dwiema platformami, które pomagają uderzyć w pojazd. Boss zostaje pokonany po ośmiu uderzeniach.

Przeciwnicy Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Motobug Motora (モトラ?)
Motobug-spr.png
Buzz Bomber Beeton (ビートン?)
Buzzbomber-spr.png
Chopper Bata-bata (バタバタ?)
Chopper-spr.png
Crabmeat Ganigani (ガニガニ?)
Crabmeat-sprite.png
Newtron Meleon (メレオン?)
Newtron-sprites.png

Muzyka Edytuj

Muzyka do Green Hill Zone, podobnie jak sam poziom, jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych w serii. Można wręcz powiedzieć, że jest dla niej charakterystyczna. Była wielokrotnie remiksowana zarówno w oficjalnych grach jak i przez fanów. Została skomponowana przez Masato Nakamurę. Nazwy piosenek pochodzą z albumu Sonic the Hedgehog 1&2 Soundtrack, które zawierają niemalże wszystkie piosenki z obu gier.

Nazwa Muzyka
STH1 Green Hill Zone ~ Mega Drive version ~
STH1 Green Hill Zone ~ Masa's Demo version ~

Galeria Edytuj

GHZ-kartatytułowa-bezaktu.png
Kliknij tutaj, aby utworzyć galerię

Filmy Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) - Green Hill Zone, Akt 101:53

Sonic the Hedgehog (1991) - Green Hill Zone, Akt 1

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas produkcji gry, Sonic Team pracował najdłużej właśnie nad Green Hill Zone. Zajęło im to pół roku. W tym czasie, Green Hill przeszła wiele zmian wyglądu i układu poziomu.
  • Początkowo, na Green Hill miała pojawić kula do burzenia jako przeszkoda. Została ona jednak usunięta i użyta jako broń Robotnika podczas walki.
  • Początkowo Sonic miał mieć jaśniejsze futro, jednak został użyty ciemniejszy odcień, ponieważ poprzedni zlewał się z wodą w tle.
  • W japońskim wydaniu gry, chmury na niebie poruszają się.
  • W reedycji z 2013 roku, wśród wielu zmian dodano drugi sekretny obszar z pierścieniami. Znajduje się on pomiędzy dwiema ścieżkami z tubami w kształcie litery S i jest dostępny jedynie za pomocą zdolności Tailsa i Knucklesa.

Więcej w Fandom

Losowa wiki