FANDOM

Green Hill Zone – pierwszy poziom w grze Sonic Mania. Składa się z 2 aktów. Poprzedza Chemical Plant Zone.

Opis Edytuj

Postacie trafiają tutaj w wyniku użycia energii Phantom Ruby przez Hard-Boiled Heavies na Anielskiej Wyspie.

Poziom to remake Green Hill Zone z Sonic the Hedgehog składający się z dodatkowych sekcji i bossów. Pojawią się tutaj znane badniki: Motobug, Buzz Bomber, Chopper, Newtron i Crabmeat. Dodatkowo, na drodze gracza staje również Batbrain, robot z poziomu Marble Zone.

Akt pierwszy składa się głównie z odświeżonych sekcji pierwszego i drugiego aktu oryginalnego poziomu. Niebezpieczne mogą okazać się zapadliny wypełnione kolcami, nad którymi wznoszą się w górę i opadają w dół ruchome fragmenty terenu. Nowe sekcje zawierają elementy spoza Green Hill, np. korkociągi. Sekcje te stanowią dodatek do oryginalnych. Akt zakończony jest mini-bossem.

W drugim akcie tło z jaskini zmienia się na górski obszar z wielkimi totemami. Pojawiają się tutaj tyrolki, obracające się drewniane mosty z kolcami, oraz zwykłe drewniane mosty. Choppery pływające w zbiornikach wodnych nie będą z nich wyskakiwać, ale jeśli gracz naruszy ich terytorium to zaczną do niego płynąć. Akt zakończony jest bossem.

Po przejściu poziomu, postacie zostają przeniesione do Chemical Plant Zone przez Eggmana, który już kontroluje moc Phantom Ruby.

Bossowie Edytuj

Osobne artykuły: DD Wrecker, Death Egg Robot (Sonic Mania)

Mini-bossem poziomu jest DD Wrecker. Składa się z dwóch robotów przypominających Death Egg, połączonych ze sobą łańcuchem. Przypomina to walkę z Egg Mobile-H, jednak obie kule są sobie równoważne i są niszczone osobno.

Bossem poziomu jest Death Egg Robot, wielki robot przypominający Doktora Eggmana. Spada on na początku z nieba, po czym goni gracza przez pagórki. Do ataku używa bomb oraz wydłużanej ręki. Do pokonania wymaganych jest 8 uderzeń.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Motobug Motora (モトラ?)
Motobug Mania
Buzz Bomber Beeton (ビートン?)
Buzz Bomber Mania
Chopper Bata-bata (バタバタ?)
Chopper Mania
Crabmeat Ganigani (ガニガニ?)
Crabmeat Mania
Newtron Meleon (メレオン?)
Newtron 2 Mania
Batbrain Basaran (バサラン?)
Batbrain Mania

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Green Hill Zone Akt 1
Green Hill Zone Akt 2

Ciekawostki Edytuj

  • Tło drugiego aktu jest nawiązaniem do pierwszych wersji Green Hill Zone.