Grinding (グラインド Guraindo?) – umiejętność wykorzystywana przez liczne postacie z serii Sonic the Hedgehog. Pozwala na jazdę po szynach.

Opis Edytuj

Jazdę po szynach wprowadzono w grze Sonic Adventure 2, gdzie korzystali z niej tylko Sonic i Shadow. Od Sonic Heroes wszystkie grywalne postacie mogą korzystać z tej zdolności. Aby rozpocząć Grinding należy po prostu wskoczyć na szynę.

W Sonic Adventure 2 i Sonic Heroes od gracza wymagane było zachowanie równowagi podczas jazdy, poprzez przechylanie się na boki. Jeśli postać straciłaby balans to w obniżyłaby się jej prędkość i w konsekwencji spadłaby z szyny. We wszystkich grach 2D i w grach 3D od Shadow the Hedgehog zlikwidowano te wymagania.

Crouch jest jedną z technik pozwalających przyspieszyć jazdę po szynach. W Sonic Adventure 2 postacie kucały podczas wykonywania tej zdolności. Na końcach szyn pojawiała się także możliwość wykonania akrobacji. Jeśli postać wyskoczy w odpowiednim momencie z końca szyny to wykona akrobację i zdobędzie dodatkowe punkty, a także przeleci nad konkretnym dystansem. W Sonic Heroes, Shadow the Hedgehog i Sonic the Hedgehog (2006) postacie wykonują obrót o 180 stopni w celu przyspieszenia. W Sonic and the Black Knight Sonic musi kręcić swoim mieczem aby jeździć szybciej. Obok tych zdolności pojawia się także Grind Step, który pozwala przeskakiwać na boczne szyny. Oprócz tego postacie mogą wykonywać inne czynności podczas jazdy, takie jak Boost, a czasami Trick Action.

W serii Sonic Riders jazdę po szynach mogą wskoczyć Extreme Gear albo postacie typu Speed. Aby zainicjować skok na szynę należy podskoczyć, a następnie znowu wcisnąć przycisk skoku aby na niej wylądować. Podczas jazdy gracz automatycznie odzyskuje paliwo i może zeskoczyć z szyny w dowolnym momencie. Początek szyny oznacza niebieskie światło, a koniec czerwone.

Ciekawostki Edytuj

  • W grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle Sonic i Shadow korzystali z tzw. Soap Shoes do jazdy po szynach, które Sega promowała w tamtym okresie. W kolejnych grach postacie korzystały ze swoich normalnych butów.
  • W grach Sonic Adventure 2 i Sonic Heroes aktualna szybkość postaci przekładała się na jej prędkość podczas wchodzenia na szyny. W późniejszych grach podczas wchodzenia na szynę gracz otrzymuje ustaloną prędkość, nawet jeśli powoli podejdzie do szyny.
  • Podczas walki z Shadowem w Sonic Generations szyny posiadają zielone i czerwone krzyżyki, które w Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle oznaczały koniec szyny, przy okazji pozwalając wyskoczyć z szyny i wykonać akrobację w celu zdobycia dodatkowych punktów. W tej grze nie spełniają jednak żadnej funkcji, poza ozdobną.