Fandom

Sonic Wiki

Hammer Eggman

2628stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

<< Poprzedni boss

Sonic the Hedgehog 2
Hammer Eggman

Następny boss >>

Hammer Eggman (トンカチエッグマン Tonkachiegguman?) – trzeci boss w grze Sonic the Hedgehog 2. Gracz walczy z nim pod koniec aktu drugiego poziomu Aquatic Ruin Zone.

Opis Edytuj

HammerEggmanSprite.png
Hammer Eggman złożony jest z Eggmobilu oraz wielkiego, czerwono-żółto-niebieskiego młotka. Eggmobile posiada 2 doczepione silniki. Młotek jest przymocowany do Eggmobilu za pomocą uchwytu.

Przebieg walki Edytuj

Po wejściu na pole walki, ziemia zacznie się trząść i po chwili wyłonią się dwa ogromne totemy. Każdy totem posiada 4 twarze jedna nad drugą zwrócone ku polu walki. Ich szczyty są solidne, toteż gracz może szybko na nie wskoczyć i na nich stać. Gdy totemy w pełni się wyłonią, na środek areny, na wysokości szczytów totemów, wleci z góry Hammer Eggman. Hammer Eggman będzie unosił się na tej wysokości przez całą walkę, przez co niemożliwym jest uderzenie go poprzez skok z ziemi.

Po zatrzymaniu się, Hammer Eggman poleci w kierunku lewego totemu i gdy do niego doleci, uderzy w jego szczyt młotkiem. Jedna z czterech twarzy zmieni swój wyraz i wyleci z niej strzała w kierunku drugiego totemu. Strzała rani gracza przy kontakcie w locie, więc należy uważać. Po wystrzeleniu strzały, Hammer Eggman poleci wolno w kierunku drugiego totemu i powtórzy cały atak.

W czasie gdy Hammer Eggman leci z jednej strony na drugą, wystrzelona wcześniej strzała uderzy w przeciwległy totem i zaklinuje się tam. Gracz może wtedy użyć jej jak platformy i dosięgnąć Eggmobilu za pomocą skoku. Gdy gracz jednak wskoczy na strzałę, ta po chwili odpadnie, więc należy działać szybko. W przypadku braku interakcji ze strony gracza, strzała pozostanie wbita do czasu aż w totem nie wleci kolejna.

Innym sposobem na uderzenie Hammer Eggmana jest wskoczenie na szczyt jednego z totemów i atakowanie stamtąd maszyny. Boss zostaje pokonany po 8 uderzeniach. Wtedy totemy zapadają się z powrotem pod ziemię, a Hammer Eggman wybucha, w wyniku czego odpada jego młotek. Gdy totemy się zapadną, Eggman ucieknie, a gracz będzie mógł zniszczyć kapsułę.

Podczas gry jako Knuckles w Knuckles the Echidna in Sonic the Hedgehog 2, walka jest nieco trudniejsza ze względu na niższą wysokość skoku. Niedostępne stają się najwyżej wystrzeliwane i wbijane strzały, a uderzenie maszyny przy użyciu tych wystrzeliwanych i wbijanych najniżej jest znacznie utrudnione. Strategia walki i zachowanie bossa wciąż jednak są takie same.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Boss

Film Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 - Hammer Eggman01:04

Sonic the Hedgehog 2 - Hammer Eggman

Walka z bossem

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nawiązanie do walki pojawia się w Sonic the Hedgehog 4: Episode II, w poziomie Sylvania Castle Zone. W akcie z bossem, tuż przed właściwą walką, z ziemi wyłaniają się dwa totemy, a Eggman zlatuje pomiędzy nie. Po chwili jednak wzleci on z powrotem, a z ziemi wyłonią się macki ujawniając prawdziwego bossa poziomu - Egg Serpentleafa. Jest to również nawiązanie do poprzedniego epizodu gry, w którym bossowie byli zaczerpnięci z poprzednich gier.
  • Jeżeli gracz gra jako Sonic z towarzyszącym Tailsem, Tails wskakujący na strzały nie powoduje ich odpadnięcia.

Więcej w Fandom

Losowa wiki