Hint Orb (ヒントポ一丿レ?) – element rozgrywki pojawiający się w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut. Jest to alternatywna forma kolczatki Tikal, którą jest pomarańczowy ognik. Tikal osiągnęła tę formę po tym jak uwięziła swoje ciało i Chaosa w Głównym Szmaragdzie.

Opis Edytuj

Hint Orb i Hint Box

Hint Orb i Hint Box

Hint Orb to pomarańczowa, latająca kulka. Potrafi latać, a także przenosić różne postacie w czasie, aby pokazać im minione wydarzenia. W trakcie rozgrywki Hint Orb pojawia się na poziomach, polach przygód i w trakcie walk z bossami. Po dotknięciu udziela graczowi porady. Na poziomach Knucklesa wskazuje kierunek, w którym znajdują się odłamki Głównego Szmaragdu. W misjach B Knuckles nie może dotykać tych kulek, jeśli chce zdobyć emblemat. Po udzieleniu informacji Hint Orb odlatuje. Czasami pojawia się sama z siebie, na przykład pod koniec walki z Egg Viper, aby ostrzec gracza przed finałowym atakiem bossa.

W innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

W serialu Sonic X Hint Orb pojawia się w odcinkach Walka na Jajostatku i Wędrowiec Gamma. Przenosi najpierw Knucklesa do przeszłości, aby ukazać mu zniszczenie klanu kolczatek, a później prowadzi Sonica do Mistycznej Świątyni.

Ciekawostki Edytuj

  • Z wyjątkiem E-102 Gammy wszystkie postacie będą patrzeć w kierunku Hint Orb, kiedy jej dotkną.
  • Czasami w tym samym miejscu pojawiają się dwie Hint Orb, co prawdopodobnie jest błędem gry.