Fandom

Sonic Wiki

Homing Attack

2642strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Homing Attack (ホーミングアタック Hōmingu Atakku?) – atak wykorzystywany przez jeża Sonica w licznych grach jemu poświęconych. Po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic Adventure i od tamtej pory stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych ataków w całej serii.

Opis Edytuj

Działanie Edytuj

Homing Attack to atak polegający na wykonaniu wyskoku w przód i uderzeniu przeciwnika. Aby go wykonać, gracz musi skoczyć i gdy będzie znajdował się w powietrzu, ponownie wcisnąć klawisz skoku. Sprawi to, że Sonic wyskoczy do przodu, zostawiając za sobą niebieską smugę. Jeśli przed graczem są przeciwnicy, to wykonanie Homing Attacku sprawi, że Sonic skoczy na nich i odbije się po uderzeniu. Atak bardzo przydaje się w walce, a także i w przemieszczaniu się. Jeśli przeciwnicy ustawieni są jeden za drugim lub w odpowiedniej konfiguracji, gracz może skakać po nich kolejno, wykorzystując ich jako most do poruszania się. Pozwala to pokonywać przepaście i znajdować alternatywne trasy.

Gracz może poruszać Soniciem podczas wykonywania tego ataku, wybierając kierunek skoku. Nie należy wykonywać Homing Attacków zbyt szybko, ponieważ Sonic może nie zdążyć wybić się po uderzeniu od przeciwnika na odpowiednią wysokość, jeśli będzie skakał zbyt szybko i spadnie na ziemię.

Od gry Sonic Unleashed do teraz, przy wykonywaniu Homing Attacku na przeciwnikach, nad wrogami wyświetla się celownik, wskazujący gdzie gracz wykona Homing Attack. Od gry Sonic Adventure 2, wiele innych postaci zaczęło korzystać z tego ataku, takich jak np. Shadow, Amy, Espio itd.

Oprócz ofensywnego zastosowania, Homing Attack może również służyć do wskakiwania na Springi, szyny, Balony i Item Boxy.

Homing Attack Adventure.png

Homing Attack w Sonic Adventure

Wykonywanie Edytuj

  • W Sonic Adventure na Sega Dreamcast, należy wcisnąć A, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza. W wersji na PC, należy wcisnąć Spację, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
  • W Sonic Adventure 2 na Sega Dreamcast, należy wcisnąć A, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza. W wersji na PC, należy wcisnąć Spację, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
  • W Sonic Heroes, wydanej na kilka platform należy:
    • w wersji na Xboxa/Xboxa 360 należy wcisnąć A, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza
    • w wersji na PlayStation 2 należy nacisnąć X, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
    • w wersji na Gamecube, należy wcisnąć A, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
    • w wersji na PC, należy wcisnąć Spację, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.
      Homing Attack Heroes.png

      Homing Attack w Sonic Heroes

  • W Shadow the Hedgehog, wydanej na kilka platform należy:
  • W Sonic the Hedgehog (2006), wydanej na kilka platform należy:
    • w wersji na Xboxa 360 należy wcisnąć A, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza
  • W Sonic Unleashed należy wcisnąć klawisz X.
  • W Sonic Colors należy wcisnąć A.
  • W Sonic Generations należy wcisnąć W wersji na PC, należy wcisnąć Spację, aby skoczyć po czym w powietrzu powtórzyć wciśnięcie klawisza.

Poziomy Edytuj

W grze Sonic Heroes, Homing Attack rozwijany jest wraz z poziomem szybkiej postaci.

  • 0 poziom – Homing Attack zadaje jeden punkt obrażeń przeciwnikom.
  • 1 poziom – Homing Attack zadaje dwa punkty obrażeń przeciwnikom.
  • 2 poziom – Homing Attack zadaje trzy punkty obrażeń przeciwnikom.
  • 3 poziom – Homing Attack zadaje trzy punkty obrażeń przeciwnikom, dodatkowo nabywa pewne zdolności Tornado Jump tzn. może wytrącać tarcze z rąk przeciwników, przewracać ich, a także wspinać się po słupach i aktywować śmigła.
ved
Sonic Adventure
ved
Sonic Adventure 2
ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World
ved
Sonic Advance 2
ved
Sonic Advance 3

Więcej w Fandom

Losowa wiki