IceCap Zone

2967stron na
Ten artykuł dotyczy poziomu z gry Sonic the Hedgehog 3. Jeśli szukałeś innego poziomu, kliknij tutaj.

<< Poprzedni poziom

Sonic the Hedgehog 3
IceCap Zone

Następny poziom >>

IceCap Zone znane również jako Ice Cap lub Icecap to piąty poziom w grze Sonic the Hedgehog 3.

Opis Edytuj

Akt 1 Edytuj

Akt pierwszy rozpoczyna się na szczycie góry. Postacie trafiają tutaj po wystrzeleniu przez armatę w drugim akcie Carnival Night Zone. W Sonic 3 & Knuckles, Knuckles trafia do poziomu za pomocą teleportera zlokalizowanego w innej części wspomnianego poziomu. Gdy gracz gra jako Sonic, zostaje przedstawiona dodatkowa scenka, w której Sonic zjeżdża na desce snowboardowej. Zarówno Sonic jak i Tails uderzają w ścianę lodową wywołując lawinę. Spadają do jaskini, która znajduje się niżej.

W jaskini znajdują się typowe dla zimowego poziomu przedmioty, takie jak lodowe kolce, lodowe ściany, zamrożone monitory, itp. Pojawiają się także zjeżdżalnie oraz maszyny strzelające lodowatym powietrzem. Ponadto wnętrze jaskini wypełnione jest różnego rodzaju kryształami oraz badnikami utrzymanymi w lodowej tematyce.

Pod koniec aktu, Sonic i/lub Tails wychodzi na powierzchnię, gdzie stacza walkę z Big Icedusem. Knuckles zaś walczy w niższych partiach jaskini. Pokonanie maszyny kończy akt.

Akt 2 Edytuj

Akt drugi rozgrywa się zarówno w jaskini jak i na powierzchni. W dolnych częściach poziomu pojawia się woda. Na wodzie unoszą się platformy, które zanurzają się po wejściu na nie. Poza elementami z aktu pierwszego pojawiają się pętle, trampoliny oraz mosty. Pojawiają się te same badniki.

Pod koniec aktu, gracz walczy z Freezer Mobile - maszyną Doktora Eggmana. Po walce, gracz może zniszczyć kapsułę. Po naliczeniu bonusów, pojawia się scenka przejścia do Launch Base Zone, w której gracz może kontrolować postać. Aby móc przejść do następnego poziomu, gracz musi wejść do zaśnieżonej tuby, która przeniesie go do Launch Base.

Przeciwnicy Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Penguinator Pen-Pen (ペンペン?)
Penguinator-spr.png
Star Pointer Icedus (アイスダス?)
Starpointer-spr.png

Bossowie Edytuj

Osobne artykuły: Big Icedus, Freezer Mobile

Mini-bossem poziomu jest Big Icedus, a bossem - Freezer Mobile.

Walka z Big Icedusem polega na unikaniu jego ruchów oraz rzucanych przez niego kul śnieżnych. Aby go pokonać, należy uderzyć go 6 razy, Walka z Freezer Mobile polega na unikaniu lodowych podmuchów maszyny i uderzenie Eggmobilu. Aby go pokonać, należy udrzyć go 8 razy,

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
IceCap Zone Akt 1
IceCap Zone Akt 2
Sonic & Knuckles Collection
IceCap Zone Akt 1 (MIDI)
IceCap Zone Akt 2 (MIDI)

Galeria Edytuj

IceCap-kartatytułowa.png
Kliknij tutaj, aby utworzyć galerię

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo poziom ten miał być szóstym w grze i miał następować po Flying Battery Zone. Możliwe, że armata z Carnival Night Zone miała wystrzeliwać gracza na pokład, a później Sonic miał użyć drzwi z zakończenia aktu drugiego jako deski snowboardowej. Nie wiadomo, czy w takim układzie Knuckles miałby w ogóle odwiedzać Flying Battery czy od razu dostać się przejść na IceCap.
  • Jest to pierwszy poziom o tematyce zimowej w serii w grze na konsole stacjonarne.
  • Na szkicach koncepcyjnych pojawia się Tails zjeżdżający na snowboardzie. W grze jednak Tails po prostu spada po wystrzeleniu przez armatę.
  • Przez dłuższy czas spekulowano na temat muzyki poziomu. Podobno miały być one jednymi z kompozycji stworzonymi przez Michaela Jacksona na potrzeby gry.
    • Ostatnie odkrycia fanów obalają jednak tę teorię - okazuje się bowiem, że IceCap jest oparte na niewydanej piosence "Hard Times" zespołu The Jetzons, którego członkiem był Brad Buxer, jeden z kompozytorów muzyki do gry.
ved
Sonic the Hedgehog 3