FANDOM

Cudzy1 Long live the Eggman Empire. Cudzy2
'Sonic Adventure 2, zwiastun złej strony
Imperium Eggmana (エッグマン帝国 Egguman Teikoku?), znane również jako Imperium Robotnika, Eggmanland (エッグマンランド Eggumanrando?), lub Robotnikland – wymarzone imperium Doktora Eggmana, pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog. Jest to najważniejszy cel w życiu szalonego doktora. Polega na podbiciu przez siły Eggmana całej planety, a nawet i zdominowaniu wszechświata. Jak dotąd Imperium Eggmana w swojej zamierzonej postaci nigdy nie powstało, a termin ten odnosi się do wszystkich terenów zajętych na pewien czas przez doktora.

Stolicą Imperium Eggmana ma być często miasto o nazwie Eggmanland, lub Robotnikland, w którym doktor posiada władzę absolutną. Mimo że w niektórych grach ów Eggmanland rzeczywiście powstał, doktor nie osiągnął jeszcze dominacji nad światem, jako że jego plany zawsze zostają pokrzyżowane przez niebieskiego jeża Sonica i jego przyjaciół.

Historia Edytuj

Prawdziwe Imperium Eggmana zaczęło się kształtować w okresie od Sonic Adventure. Początkowo cele złego doktora były proste: znaleźć Szmaragdy Chaosu i porwać zwierzątka, aby zasilić nimi swoją armię robotów. Doktor budował swoje bazy na różnych wyspach, a czasami w kosmosie, czego przykładem jest Death Egg. Imperium nie posiadało swojej nazwy ani logo.

W Sonic the Hedgehog CD Doktor w pewnym sensie osiągnął swój cel, podbijając przyszłość Małej Planety i budując tam zrobotyzowane imperium. Jednak jego plany zostały ostatecznie pokrzyżowane przez jeża Sonica, który zmienił przyszłość na dobrą, w której doktor nie miał władzy. W japońskiej instrukcji do gry Sonic Labyrinth po raz pierwszy pojawia się wzmianka o dążeniu przez doktora do podboju świata. Eggman wspomina również pragnienie wybudowania swojego imperium w Sonic Adventure, zamierzając podbić miasto Station Square i wybudować na jego gruzach swoje imperium. Od tejże gry i w kilku kolejnych, Imperium Eggmana sprzymierza się z różnymi mitycznymi i nadnaturalnymi istotami, często łącząc je z technologią.

Eggman SA2

Doktor Eggman grozi światu

W Sonic Adventure 2 doktor dąży już do globalnej dominacji. Korzystając z Armaty Zaćmienia znajdującej się na Kosmicznej Kolonii ARK, doktor grozi mieszkańcom Ziemi zniszczeniem. Szantażuje także przywódców znajdujących się tam państw, głównie Zjednoczonej Federacji. Po raz pierwszy również, doktor napotyka opór ze strony ludzi, w postaci organizacji wojskowej GUN. W Sonic Advance i Sonic Advance 2, doktor powraca do swoich klasycznych planów, polegających na porywaniu zwierząt i szukaniu Szmaragdów Chaosu. W Sonic Heroes doktor ponownie planuje dominację nad światem, tym razem budując powietrzną flotę, która zdoła podbić cały świat w trzy dni. Jednak jeden z jego robotów, Metal Sonic, buntuje się i zamyka doktora, przejmując kontrolę nad jego imperium na pewien czas.

Eggman Shadow The Hedgehog

Doktor Eggman wydaje rozkaz do ataku swojej armii

W Shadow the Hedgehog Imperium Eggmana jest jedną z trzech frakcji do których może dołączyć gracz. Zły doktor obserwuje, jak kosmici z rasy Black Arms niszczą miasto Westopolis. Przeczuwając, że jeśli miasto zostaje zburzone to nie będzie gdzie postawić Imperium Eggmana, doktor wysyła do walki z kosmitami swoją armię Egg Pawnów i Shadow Androidów, a także resztki powietrznej floty. Wkrótce do walki z nim przystępuje organizacja GUN.

W Sonic Rush i Sonic Rush Adventure Doktor sprzymierza się ze swoim odpowiednikiem z innego wymiaru i razem zamierzają podbić dwa światy, aby wybudować w nich swoje międzywymiarowe Imperium Eggmana.

Eggmanland Unleashed

Eggmanland w Sonic Unleashed

W Sonic Unleashed doktorowi ponownie udaje się zbudować Eggmanland, ale siły złego naukowca zajmują jedynie obszar jednego z kontynentów na Ziemi. W Sonic Colors doktor buduje Niesamowity Międzygwiezdny Park Rozrywki i można to uznać za pewien rodzaj Eggmanlandu, wybudowanego w kosmosie. Ostatecznie naukowiec ponosi jednak klęskę. W Sonic Generations i Sonic Lost World termin Imperium Eggmana zaczyna zanikać, ale wiadomo że doktor nadal dąży do jego wybudowania. W tej pierwszej grze naukowiec próbuje zmienić czasoprzestrzeń, aby anulować swoje poprzednie porażki.

Sonic Forces cutscene 027

Imperium Eggmana i jego sojusznicy w Sonic Forces

W Sonic Forces Imperium Eggmana przejęło kontrolę nad 99,9% całego świata. Stało się to dzięki mocy nowego złoczyńcy - Infinite'a, którego Eggman wyposażył w ostateczny prototyp Phantom Ruby. Dzięki temu Infinite wytworzył iluzje Shadowa, Chaosa, Metal Sonica i Zavoka, z pomocą których udało mu się pokonać Sonica. Jeż został na sześć miesięcy uwięziony i torturowany na Death Egg. W tym czasie armia Eggmana podbiła niemal całą planetę i zniszczyła prawie wszystkie prototypy Phantom Ruby, które zagrażałyby ich planom. Jedynie Resistance wciąż się im opierało. Eggman planował ich zniszczyć, poprzez zebranie wszystkich ich sił w jednym miejscu. Udało się to dopiero w ostatecznej bitwie pod fortecą Imperium Eggmana, kiedy Infinite próbował zrzucić na bohaterów iluzję słońca. Jednakże jeden z żołnierzy zatrzymał iluzję, wykorzystując ostatni prototyp Phantom Ruby. Infinite został wkrótce pokonany przez Sonica i wspomnianego żołnierza, ale Eggman wciąż kontynuował walkę. Przelał całą moc Phantom Ruby do Death Egg Robota, który miał zniszczyć Resistance. Bohaterowie zniszczyli jednak maszynę, a tym samym Phantom Ruby i wszystkie iluzje. Imperium Eggmana straciło panowanie nad planetą i zachowało jedynie 0,1% jej powierzchni.

Edytuj

Imperium Eggmana posiada swój własny symbol. Pierwotne logo miało kształt powyginanych liter E i G, ustawionych jedna nad drugą. Od Sonic Adventure, logo przybiera kształt uśmiechniętej głowy doktora

[?
]
Galeria