FANDOM

Insta-Shield, znana również jako W Spin Attack, lub W Kaiten Attack (W回転アタック Daburu Kaiten Atakku?), a w Japonii jako Wind Attack i Twin-Spin Attack – atak wykorzystywany przez Sonica i Tailsa w grach z serii Sonic the Hedgehog, począwszy od Sonic the Hedgehog 3.

Opis Edytuj

Insta-shield jest atakiem, który polega na utworzeniu wokół siebie krótkotrwałej osłony podczas przebywania w powietrzu. Aby to zrobić, gracz musi podskoczyć i wcisnąć przycisk skoku będąc w powietrzu. Sonic otoczy się wtedy osłoną, która zada obrażenia pobliskim przeciwnikom na niewielkim obszarze lub zniszczy Monitory. Insta-shield może być wykonana tylko gdy gracz będzie zwinięty w kulkę podczas skoku (Spin Jump).

Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles Edytuj

Sonic insta shield
Insta-shield pojawiła się po raz pierwszy w grze Sonic 3, powracając w grze Sonic & Knuckles i w połączeniu tych dwóch gier.

Insta-shield jest jedną z nowych umiejętności Sonica, z których może korzystać tylko i wyłącznie niebieski jeż. Insta-shield nie może być wykonana, jeśli gracz posiada na sobie osłony, jest pod wpływem nietykalności lub jest w formie Super/Hyper Sonica.

Seria Advance Edytuj

Insta shield advance

Sonic wykonujący Insta-shield w Sonic Advance

Insta-shield pojawia się w trylogii Advance, jako umiejętność Sonica. W grze Sonic Advance znana jest jako Spin Attack, w Sonic Advance 2 jako Double Spin Attack, a w Sonic Advance 3 jako Wind Attack. W pierwszych dwóch tytułach, tylko Sonic może skorzystać z tej umiejętności. W Sonic Advance 2 występuje jednak większe prawdopodobieństwo wykonania Homing Attacku na pobliskim przeciwniku, niż Insta-shield.

W Sonic Advance 3 Sonic może korzystać z tej umiejętności tylko, kiedy jest w parze z Knucklesem. Tails również morze wykonać Insta-shield, która w jego przypadku określana jest jako Tail Spin Attack, kiedy towarzyszy mu czerwona kolczatka.

Sonic Generations Edytuj

Insta shield Generations

Twin Spin Attack w Sonic Generations

W wersji Sonic Generations na konsole i PC, Insta-shield jest umiejętnością dostępną tylko dla klasycznego Sonica. Znana jest tutaj pod nazwą Twin Spin Attack. Zdolność jest odblokowywana po zebraniu wszystkich Czerwonych pierścieni na pierwszym akcie poziomu Sky Sanctuary. Wyposażenie się w Twin Spin Attack kosztuje 30 punktów. Umiejętność funkcjonuje tak samo jak w poprzednich grach, ale efekt osłony jest bardziej przezroczysty.

Sonic Mania Edytuj

InstaShieldMania

Insta-shield w Sonic Manii

Insta-shield w grze Sonic Mania pojawia się w swojej formie z Sonic 3 & Knuckles. Gracz może wykonywać go wyłącznie bez osłony w normalnej formie.

Gracz może używać Insta-shielda wyłącznie w trybie bez zapisu. Przed rozpoczęciem gry należy wejść w menu sekretów oraz w opcji "Umiejętności" wybrać wariant "S3&K". Ten z kolei musi zostać odblokowany, poprzez zebranie sześciu medali w bonusowych poziomach.