Fandom

Sonic Wiki

Insta-shield

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Insta-Shield, znana również jako W Spin Attack, lub W Kaiten Attack (W回転アタック Daburu Kaiten Atakku?), a w Japonii jako Wind Attack i Twin-Spin Attack – atak wykorzystywany przez Sonica i Tailsa w licznych grach z serii Sonic the Hedgehog, począwszy od Sonic the Hedgehog 3.

Opis Edytuj

Insta-shield jest atakiem, który polega na utworzeniu wokół siebie krótkotrwałej osłony podczas przebywania w powietrzu. Aby to zrobić, gracz musi podskoczyć i wcisnąć przycisk skoku będąc w powietrzu. Sonic otoczy się wtedy osłoną, która zada obrażenia pobliskim przeciwnikom na niewielkim obszarze, lub zbierze Monitory. Insta-shield może być wykonana tylko gdy gracz będzie zwinięty w kulkę podczas skoku (Spin Jump).

Sonic 3 & Knuckles Edytuj

Sonic insta shield.gif
Insta-shield pojawiła się po raz pierwszy w grze Sonic 3, powracając w dodatku Sonic & Knuckles i w połączeniu tych dwóch gier.

Insta-shield jest jedną z nowych umiejętności Sonica, z których może korzystać tylko i wyłącznie niebieski jeż. Insta-shield nie może być wykonana, jeśli gracz posiada na sobie osłony, jest pod wpływem nieśmiertelności, lub jest w formie Super Sonica.

Seria Advance Edytuj

Insta shield advance.png

Sonic wykonujący Insta-shield w Sonic Advance

Insta-shield pojawia się w trylogii Advance, jako umiejętność Sonica. W grze Sonic Advance znana jest jako Spin Attack, w Sonic Advance 2 jako Double Spin Attack, a w Sonic Advance 3 jako Wind Attack. W pierwszych dwóch tytułach, tylko Sonic może skorzystać z tej umiejętności. W Sonic Advance 2 występuje jednak większe prawdopodobieństwo wykonania Homing Attacku na pobliskim przeciwniku, niż Insta-shield.

W Sonic Advance 3 Sonic może korzystać z tej umiejętności tylko, kiedy jest w parze z Knucklesem. Tails również morze wykonać Insta-shield, która w jego przypadku określana jest jako Tail Spin Attack, kiedy towarzyszy mu czerwona kolczatka.

Sonic Generations Edytuj

Insta shield Generations.png

Twin Spin Attack w Sonic Generations

W wersji Sonic Generations na konsole i PC, Insta-shield jest umiejętnością dostępną tylko dla klasycznego Sonica. Znana jest tutaj pod nazwą Twin Spin Attack. Zdolność jest odblokowywana po zebraniu wszystkich Czerwonych pierścieni na pierwszym akcie poziomu Sky Sanctuary. Wyposażenie się w Twin Spin Attack kosztuje 30 punktów. Umiejętność funkcjonuje tak samo jak w poprzednich grach, ale efekt osłony jest bardziej przezroczysty.
ved
Osłony w grze Sonic 3 & Knuckles
ved
Sonic Advance 2
ved
Sonic Advance 3

Więcej w Fandom

Losowa wiki