FANDOM

Jakub Szydłowski (ur. 30 marca 1974 w Szczecinie) – polski aktor dubbingowy i musicalowy, wokalista i reżyser teatralny. Absolwent liceum muzycznego w Szczecinie i Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej w Gdyni, gdzie grał główne role w spektaklach: "Hair" (Nagroda za debiut roku), "Muzyka Queen", "Sen nocy letniej" oraz w licznych koncertach. Gościnnie występował jako Bernardo w "West Side Story" w Schwedt w Niemczech i jako Riff w szczecińskiej wersji tego musicalu. Współpracował z Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu, gdzie zagrał Mackie Majchra w "Operze za trzy grosze", a także brał udział w koncertach TVP: "Kombinat" i "Gorączka Warszawska". Występował także przed szwajcarską publicznością grając główną rolę w oryginalnej wersji musicalu "Hair". Od października 2004 grał Ojca Laurentego w produkcji Teatru Studio Buffo "Romeo i Julia". W serialu Sonic Underground użyczył głosu kilku postaciom. Był także wykonawcą piosenki tytułowej do tego serialu.

Role w serialu Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Był reżyserem dubbingu do kreskówki Happy Monster Band, a także prowadził w TV 4 program "Odlot".
  • Wyreżyserował na deskach Teatru Rampa musical Rent.