Jaws

2749stron na
Być może szukałeś Jawza, badnika z gry Sonic the Hedgehog 3.

Jaws (プクプク Puku-puku?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest przypominającym rybę robota, jednak zamiast ogona ma silniczek.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Jaws-spr.png
Jaws zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog (1991) na poziomie Labyrinth Zone. Pojawia się również w trzecim akcie Scrap Brain Zone. Jego atak polega na pływaniu blisko miejsc, w których może znaleźć się gracz. Jako, że nie ma on żadnej obrony ani skomplikowanego ataku można go łatwo zniszczyć za pomocą Spin Jumpa.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Jaws 8 bit sprite.png

Jaws pojawia się również w 8-bitowej wersji gry na poziomie Labyrinth Zone. Jest tutaj bardziej szary pod wodą, ale normalny kolor jego pancerza jest czerwony.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I Edytuj

Jaws powraca w pierwszym epizodzie Sonic the Hedgehog 4, z lekko zmienionym wyglądem, na poziomie Lost Labyrinth Zone. Podobnie jak w poprzednich grach, porusza się w wodzie i nie ma żadnego konkretnego ataku, dlatego łatwo jest go zniszczyć.

Sonic Lost World Edytuj

W Sonic Lost World Jaws przechodzi kolejną zmianę wyglądu, co sprawia że jest on teraz bardziej uproszczony i podobny do swojego pierwowzoru ze starszych gier. Można go spotkać zarówno w wersji na Wii U jak i Nintendo 3DS.

W wersji na Wii U Jaws pojawia się tylko w pierwszym Zonie Tropical Coast, gdzie przemierza podwodne sekcje poziomu. Aby się do niego dostać, należy użyć umiejętności Yellow Drill stojąc przy wodnej ścianie. Postać przeniesie się wtedy pod wodę i będzie mogła spotkać robota. Jaws porusza się po wyznaczonym terenie i nie może tutaj postaci żadnych obrażeń, ponieważ gracz zawsze będzie chroniony przez żółty świder będąc pod wodą. Robota można łatwo zniszczyć wjeżdżając w niego.

W wersji na Nintendo 3DS, Jawsy są bardziej powszechne w podwodnych sekcjach Tropical Coast. Pojawiają się w pierwszym i drugim Zonie wspomnianego poziomu. Rzadko pływają samotnie i są transportowane przez robota Blowfish, który wypuszcza Jawsy do wody, aby atakowały postać gracza. Roboty będą szarżowały w stronę gracza kiedy go wykryją, ale można je łatwo zniszczyć Spin Jumpem. Dodatkowo, jeśli Jaws uderzy w powierzchnię przy byciu wypuszczanym przez Blowfisha, to automatycznie zostanie zniszczony.

Galeria Edytuj

Rysunki Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

ved
Sonic the Hedgehog 4