FANDOM

Jeweled Scepter (宝玉の杖 Hougyoku no Tsue?, dosł. Laska Klejnotów) – kostur pochodzący z Wymiaru Sol. Jak sama jego nazwa wskazuje jest to berło wysadzane licznymi klejnotami. Pozwala poskramiać Energię Gwiazd. Jest również silnie związany ze strukturą geologiczną planety Blaze, przez co może powodować trzęsienia ziemi.

Opis Edytuj

Jeweled Scepter od wielu pokoleń był strzeżony przez Blaze i jej królewską rodzinę. Jako niesamowicie potężny artefakt miał zdolność kontrolowania mocy, która mogłaby zniszczyć Wymiar Sol i świat Sonica. Obok Szmaragdów Sol jest najważniejszym artefaktem ze świata Blaze. Doktor Eggman Nega próbował pewnego razu zdobyć berło, wysyłając Kapitana Whiskera i jego piracką załogę. Jednak w pewnym momencie piraci stracili Jeweled Scepter.

Jeweled Scepter Coral Cave

Jeweled Scepter w Coral Cave

W trakcie wydarzeń z Sonic Rush Adventure Kapitan Whisker i jego piracka załoga ponownie zostają wysłani w celu zdobycia berła. Tym razem z jego mocy chce skorzystać nie tylko Eggman Nega, ale również i Doktor Eggman ze świata Sonica. Blaze ściga piratów aż do Coral Cave, gdzie próbuje powstrzymać Whiskera przed kradzieżą berła. Jednak kapitan piratów ucieka z Jeweled Scepterem. Blaze łączy siły z Soniciem, Tailsem i Marine. Czwórka bohaterów ściga piratów przez sporą część Wymiaru Sol. W trakcie gdy piraci mają przy sobie berło dochodzi do częstych trzęsień ziemi.

Power of Stars

Eggman i Eggman Nega chcą poskromić Energię Gwiazd

Ostatecznie pomiędzy bohaterami a piratami dochodzi do walki w Big Swell, na okręcie bojowym Kapitana Whiskera. Wielki robot, Ghost Titan, zostaje pokonany i spada prosto na okręt, doprowadzając do jego zatonięcia razem z piratami. Sonic, Tails i Blaze uznają że Jeweled Scepter musiał zatonąć razem z piratami, ale ku ich zaskoczeniu okazuje się że Marine odebrała Whiskerowi berło podczas walki. Artefakt wraca do swojego ołtarza, ale niedługo potem zostaje stamtąd skradziony przez Eggmana i Eggmana Nega.

Naukowcy zasiadają za sterami Egg Wizarda i wykorzystują berło w jądrze planety do poskromienia Energii Gwiazd. Super Sonic i Burning Blaze prawie ich pokonują, ale Eggman Nega aktywuje potężną broń pogromcy planet, czym wywołuje panikę u Eggmana. Berło generuje moc zdolną do zniszczenia całego świata Blaze, razem ze światem Sonica. Przygotowanie ciosu przerywa jednak Marine, która odwraca uwagę robota. Dzięki temu Super Sonic i Burning Blaze rozdzielają się i wspólnie niszczą robota. Po tym wydarzeniu Jeweled Scepter wraca ostatecznie do należnego miejsca. Blaze rozkazuje podwoić straże, aby berło już nigdy nie dostało się w niepowołane ręce.