Jungle Zone – trzeci poziom w grze Sonic the Hedgehog na Sega Master System i Sega Game Gear. Składa się z dwóch normalnych aktów oraz aktu z bossem. Następuje po Bridge Zone, a poprzedza Labyrinth Zone.

Opis Edytuj

Jungle Zone położone jest w lasach na South Island. Znajduje się tu mnóstwo wodospadów, a w niektórych miejscach gromadzi się woda. Pojawiają się również różne pnącza oraz skrawki stałego lądu, po których gracz może się poruszać. Przez wodospady prowadzić mogą opadające belki lub nieruchome platformy.

Dużym zagrożeniem są przepaście, których poziom zawiera bardzo dużo, więcej niż poprzedzające poziomy. Znajdują się one w wielu miejscach - na dole wodospadów, pod pnączami, pod lądami. W niektórych miejscach na wodzie unoszą się kłody. Gdy gracz na nie wejdzie, będzie mógł za ich pomocą dostać się na drugą stronę zbiornika.

Akt drugi jest nietypowy. Rozgrywa się na potężnym wodospadzie. Zadaniem gracza nie jest przejście poziomu z lewej do prawej, a z dołu na górę wodospadu.

Położenie Szmaragdu Edytuj

Szmaragd Chaosu znajduje się w akcie pierwszym i jest dosyć dobrze ukryty. Najpierw należy dotrzeć do drugiego w kolejności wodospadu z opadającymi kłodami. Gracz musi wskoczyć na kłodę i stać na niej dopóki nie znajdzie się ona blisko powierzchni wody. Następnie trzeba szybko zeskoczyć na skrawek lądu po lewej stronie. Po drugiej jego stronie znajduje się kłoda, której należy użyć by dostać się na drugi brzeg zbiornika. Po tym wystarczy wskoczyć do pomieszczenia i zebrać Szmaragd. Aby wrócić do poziomu, gracz musi wejść na kłodę i dostać się tam, skąd przybył.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Boss poziomu Jungle Zone

Bossem poziomu jest Doktor Robotnik w Eggmobilu z doczepioną tubą. Walka toczy się na pnączu, które jest lekko wklęśnięte. Robotnik do walki używa kul, które zrzuca na pnącze. Do pokonania wymaganych jest 8 uderzeń.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Chopper Bata-bata (バタバタ?)
Chopper 8 bit sprite
Crabmeat Ganigani (ガニガニ?)
Crabmeat 8 bit sprite
Newtron Meleon (メレオン?)
Newtron 8 bit sprite

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Jungle Zone

Galeria Edytuj

Akt 1 Edytuj

[?
]
Galeria

Akt 2 Edytuj

[?
]

  • Wersja na Game Gear posiada różne owoce, np. pomarańcze, gruszki, w tle. Na Master System nie były one obecne.
  • W wersji na Master System, gracz ginie jeżeli spadnie w dół wodospadu w akcie drugim. Na Game Gear nie ma takiego przypadku.