Fandom

Sonic Wiki

Kapsuła Wispów

2629stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Kapsuła Wispów
Sonic Generations Pink Wisp Capsule.png
Kapsuła Wispów w Sonic Generations
Podstawowe informacje
Pierwsze ukazanie się:

Sonic Colors

Ukazane także w:

Sonic Generations

Używający:

Doktor Eggman

Cel:

Zniewalanie Wispów

Opis:

Kapsuły w czerwonej obudowie z przeźroczystą pokrywką, służące jako małe, więzienne cele dla Wispów.

Kapsuła Wispów (ウィスプカプセル? ang. Wisp Capsule) to specjalne kapsułki stworzone i używane przez Dr. Eggmana w celu zniewalania i więzienia Wispów. Po raz pierwszy pojawiły się w grze Sonic Colors, a wystąpiły także w Sonic Generations. Znane są także większe formy tych Kapsuł, zwane Prison Capsule (Więzienne Kapsuły).

Opis Edytuj

Kapsuły Wispów to przezroczyste kapsułki niewielkiej wielkości, o czerwonej obudowie na dole, z przezroczystą pokrywką na górze. W górnej części czerwonej obudowy można zauważyć małe, żółte półkole. Znajduje się jednak ono tylko w grze Sonic Generations. Zwykła kapsuła może pomieścić tylko jednego Wispa. W rozgrywce unoszą się w powietrzu, a kiedy Sonic ich dotknie, wtedy uwalnia więzione w nich Wispy. Najczęściej można w nich znaleźć Białe Wispy.

Sonic Colors Edytuj

Kapsuły Wispów wsytępują w obu wersjach gry Sonic Colors. Pojawiają się praktycznie na każdym poziomie w grze, nie licząc drugiego aktu w Terminal Velocity, oraz niektórych poziomów w Game Landzie. Aby otworzyć Kapsułę i uwolnić więzionego w niej Wispa gracz musi po prostu biegnąć Soniciem w jej kierunku i po prostu jej dotknąć. Następnie, uwolniony Wisp zostanie z Sonicem, dając mu możliwość użycia jednego z rodzajów Mocy Koloru w zależności od typu danego Wispa.

Po zdobyciu jednego Wispa, a zaraz potem drugiego, innego rodzaju i zużyciu energii Hyper-go-on tego pierwszego Wispa gracz ma od razu do dyspozycji tego drugiego.

Większość zwykłych Kapsuł Wispów jest w stanie pomieścić tylko jednego Wispa. Jednak niektóre z nich, te w których znajdują się Białe Wispy są w stanie pomieścić ich kilka.

Jeżeli na danym poziomie znajduje się Kapsuła Wispów z Wispem, którego jeszcze nie odblokowaliśmy, wówczas Kapsułę tą zastaniemy pustą.

Większość poziomów w tejże grze kończy się zdobyciem Goal Ring. Są jednak wyjątki i na niektórych poziomach zamiast Goal Ringa zastaniemy Prison Capsule - więzienną Kapsułę, kilka razy większą od tych zwykłych. Kapsuły te nie unoszą się w powietrzu, tak jak normalne Kapsuły. Zawierają także znacznie większą ilość uwięzionych Wispów. Jedynymi Wispami, które są w nich więzione to Białe Wispy. Gracz musi zniszczyć Sonicem wszystkie takie Kapsuły, które spotka, ponieważ są wymagane do ukończenia danego aktu, na którym się znajdują.

Sonic Generations Edytuj

Również w grze Sonic Generations Kapsuły Wispów pojawiają się w obu wersjach gry. W wersji na konsole / PC można je znaleźć na Planecie Wispów, natomiast w wersji na Nintendo 3DS są dostępne do zdobycia w Tropical Resort. W obu wersjach gry można znaleźć tylko normalne Kapsułki z jednym Wispem w środku.

Jedynym zmienionym szczegółem w wyglądzie Kapsuł jest dodanie małego, żółtego półkola widocznego na czerwonej obudowie na dole Kapsuł. Jest ono wykorzystane tyko w Sonic Generations i nie widać go w Sonic Colors.

Ciekawostki Edytuj

  • W jednym z przerywników filmowych, Doktor Eggman liczy ile porwał Wispów. W czasie liczenia Wispy były więzione w większych, niestandardowych Kapsułach.
  • Więzienne Kapsuły wydają się zastępować Kapsuły z wcześniejszych gier.
  • Podczas ponownego wystąpienia Wispów, tym razem w grze Sonic Lost World Wispy nie są już przetrzymywane w Kapsułach tylko w specjalnych Item Boxach, zawierających czasami również inne, tradycyjne przedmioty. Po zdobyciu Item Boxa Sonic będzie mógł użyć jednej z Mocy Koloru.

Galeria Edytuj

ved
Sonic Colors

Więcej w Fandom

Losowa wiki