King Boom Boo (キングブーブ Kingubūbu?), znany również jako The King of Ghosts – król duchów Boo, zamieszkujących piramidę Doktora Eggmana. Jest czwartym bossem historii Hero w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle.

Historia Edytuj

Sonic Adventure 2 Edytuj

King Boom Boo i jego duchy obrały sobie siedzibę w piramidzie Doktora Eggmana. Kiedy Knuckles szukał kluczy do bazy w Death Chamber został zaatakowany przez King Boom Boo. Kolczatka wykorzystał największą słabość króla duchów - światło, dzięki czemu pokonał go. King Boom Boo rozpłynął się w powietrzu, po otrzymaniu od Knucklesa decydującego ciosu.

W innych grach Edytuj

Sonic Runners Edytuj

W Sonic Runenrs King Boom Boo pojawia się jako rzadki Buddy typu S. Specjalizuje się w lataniu. Daje graczowi 30% szans na zwiększenie wyniku podczas pokonywania przeciwników.

W trakcie wydarzenia Halloween Event King Boom Boo został przebudzony przez Doktora Eggmana i nakarmiony dziwnym cukierkiem, który wyprał mu mózg. Król duchów miał służyć królowi jako strażnik przy budowie najnowszego parku strachu. King Boom Boo z łatwością poradził sobie z Team Sonic, ale ostatecznie pokonał go E-123 Omega. Robot zniwelował moc cukierka kontrolującego umysł ducha, przez użycie swojej latarki. King Boom Boo wrócił do siebie i zaczął gonić Eggmana, pragnąc zemsty.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

King Boom Boo jest całkowicie oddany złu: nikczemny i sadystyczny czerpie radość ze straszenia innych. Uwielbia przebywać w ciemnościach i tylko tam czuje się bezpiecznie. Nie lubi światła we wszelkiej postaci, nieważne czy jest naturalne czy sztuczne, ponieważ odbiera mu moc. W obliczu światłości król duchów staje się bezsilny i tchórzliwy Zamiast posługiwania się mową wydaje z siebie dziwne okrzyki i stęknięcia. King Boom Boo wydaje z siebie upiorny śmiech, kiedy zadaje ból swoim przeciwnikom.

Wygląd Edytuj

King Boom Boo jest kolosalnym duchem, największym wśród swojego rodzaju. Posiada głowę podobną kształtem do piranii. Jego głowa składa się z wielkiej paszczy z zębami, niebieskich ust i kolorowego języka. Oczy ducha również są wielokolorowe.King Boom Boo nie ma nóg, zamiast tego posiada ogon i unosi się w powietrzu. Ma dwie ręce z trzema palcami, z których może ciskać kule ognia.

Moce i umiejętności Edytuj

King Boom Boo w ciemności jest nietykalny - nie można go w żaden sposób zranić. Jest wówczas ogromny i bardzo silny. Może również latać nad ziemią. Dysponuje głównie atakami pirokinetycznymi. Może rzucać kulami niebieskiego ognia we wrogów, albo ziać niebieskim ogniem w ich stronę. Oprócz tego może gryźć wrogów.

W obliczu światła traci swoje moce i może zmieniać się w cień. Cień może sunąć po podłodze lub ścianach i sposobem na wydostanie stamtąd ducha jest wykopanie go. King Boom Boo jest wtedy o wiele mniejszy i nie może latać - zamiast tego czołga się po ziemi, choć może to robić jeszcze szybciej niż latać, szczególnie jeśli otrzyma cios. Po powrocie ciemności King Boom Boo powiększa się i odzyskuje swoje moce.

Boss Edytuj

King Boom Boo jest czwartym bossem w historii Hero. Gracz walczy z nim po ukończeniu poziomu Death Chamber, sterując Knucklesem.

Walka toczy się na okrągłej arenie, dookoła grubego filaru. King Boom Boo będzie gonił gracza dookoła tej areny, próbując go ugryźć lub rzucić w niego kulą niebieskiego ognia. Jeśli duch trafi gracza, zacznie się z niego śmiać. Aby osłabić King Boom Boo, gracz musi zajść go od tyłu i uderzyć znajdującą się za plecami ducha klepsydrę. Należy pamiętać, że King Boom Boo może odwracać się w stronę gracza, jeśli będzie wiedział że ten chce go zajść od tyłu. Jedynym sposobem na dostanie się do klepsydry jest poczekanie, aż King Boom Boo zacznie ziać ogniem.

Po uderzeniu klepsydry, włazy na suficie otworzą się, wpuszczając do komnaty światło. King Boom Boo zamieni się wtedy w cień i będzie poruszał się po ścianie lub po podłodze. Gracz musi wykopać ducha z ziemi, a następnie uderzyć go. Po otrzymaniu ciosu, King Boom Boo zacznie biec znacznie szybciej, próbując uciekać przed graczem, dlatego zadanie mu drugiego ciosu jest trudne.

Po upływie czasu, włazy na suficie zamkną się i King Boom Boo powróci do normalnych rozmiarów, ponownie ścigając gracza. Po otrzymaniu czterech ciosów boss zostaje pokonany.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
King Boom Boo

W innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

King Boom Boo Sonic X

King Boom Boo w Sonic X

Osobny artykuł: King Boom Boo (Sonic X)

King Boom Boo pojawił się w odcinku Duch ze starego zamku, razem ze swoimi duchami zwanymi Boom. Nawiedził stary zamek, w którym grupa ludzi kręciła film. King Boom Boo porwał Sonica i wielu jego przyjaciół. Następnie imitował głos Sonica, aby posłużyć się Amy do uwolnienia go do świata żywych. Ostatecznie został jednak pokonany i na zawsze uwięziony w podziemiach starego zamku. Nie odegrał żadnej roli podczas sagi Shadowa, która była adaptacją wydarzeń z Sonic Adventure 2.

Galeria Edytuj

[?
]