FANDOM

Klepsydra (ang. Hourglass) – elementy rozgrywki pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Sonic Adventure 2 Edytuj

Klepsydra Death Chamber

Klepsydra w Sonic Adventure 2

W Sonic Adventure 2 klepsydry pojawiają się na poziomach: Pyramid Cave, Death Chamber i Egg Quarters. Na obu końcach posiadają coś w kształcie springa.

Aby aktywować klepsydrę należy ją uderzyć albo wskoczyć na przycisk znajdują się na górze. Klepsydra obróci się i otworzy jedno lub kilka przejść w pobliżu. Przejścia będą się powoli zamykać, w miarę jak piasek w klepsydrze będzie się przesypywać.

Podczas walki z King Boom Boo klepsydra znajduje się za jego plecami, trzymana przez jednego ducha. Kiedy King Boom Boo zieje ogniem należy zajść go od tyłu i uderzyć w klepsydrę. Na ograniczony czas otworzą się wtedy drzwi na suficie i do komnaty wpadnie światło, które osłabi bossa i pozwoli go zaatakować.

Sonic and the Secret Rings Edytuj

Klepsydra Secret Rings

Klepsydra w Sonic and the Secret Rings

Klepsydry pojawiają się na poziomie Night Palace. Są tutaj znacznie większe i zawierają fioletowy piasek.

W misji Go For the Goal! po uderzeniu w klepsydrę gracz zostanie przeniesiony do komnaty z trującym gazem. Będzie z niej musiał jak najszybciej wyjść, zanim straci wszystkie pierścienie, i znowu uderzyć w klepsydrę aby móc dalej przemierzać poziom. W innych misjach klepsydry naprawiają zniszczone trasy.

Sonic Unleashed Edytuj

Klepsydra SU 2

Klepsydry w Sonic Unleashed

W Sonic Unleashed klepsydry odpowiadają za zmiany cyklu dnia i nocy. Pojawiają się w każdym mieście, z wyjątkiem wejścia do Eggmanlandu. Jedyny poziom na jakim się pojawiają to Eggmanland. Po uderzeniu w klepsydrę zmienia się pora dnia: za dnia Sonic jest niebieskim jeżem, a w nocy zmienia się w Jeżołaka.

Sonic Runners Edytuj

W Sonic Runners podczas wydarzenia Halloween Event klepsydry pojawiły się w historii. Podczas badania nawiedzonego zamku nad jeziorem, Team Sonic zostali zapędzeni przez Boo do ślepego zaułka. Tails zauważył wtedy klepsydrę i odwrócił ją, tym samym otwierając przejście prze które uciekli bohaterowie. Później Doktor Eggman wykorzystał klepsydrę do obudzenia King Boom Boo, tuż po tym jak został wykryty przez Team Sonic.

W innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

Talisman 1 ep 19

Talizman w Sonic X

Osobny artykuł: Talizman

W odcinku Duch ze starego zamku pojawił się posążek w kształcie klepsydry - Talizman. Na jednej ze stron miał wyryty symbol słońca, a na drugim półksiężyc z gwiazdą. Służył tutaj do trzymania King Boom Boo i jego duchów w katakumbach starego zamku, ale niewłaściwie ustawiony miał moc uwolnienia duchów.

Galeria Edytuj